• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

نویسنده : چیپ هیت و دن هیت
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 16 )
خلاصه کتاب ایده عالی مستدام
پخش دمو

خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

مارک تواین جمله معروفی دارد. او می‌گوید: تا قبل از اینکه حقیقت چکمه‌هایشان را به پا کند، دروغ نصف دنیا را طی کرده است. به‌نظر می‌رسد که مارک تواین درست گفته باشد. نگاهی به تئوری‌های توطئه یا شایعات بیندازید! همه این ایده‌ها بدون هیچ زحمتی دست به دست و ماندگار می‌شوند، درصورتی که اید‌ه‌های قابل اعتنا و مهم، برای آنکه دیده شوند یا به شهرت برسند، باید تلاش کنند. سوال اصلی چیپ و دن هیث در کتاب ایده عالی مستدام این است که چطور بعضی از افراد موفق می‌شوند که ایده‌هایشان را به شهرت و موفقیت چشمگیر برسا

« اساسی ترین راه برای جلب توجه یک شخص این است: شکستن یک الگو» طلایی‌ترین قوانینی که به شما کمک می‌کند تا ایدههایتان را ماندگار کنید.

شناسنامه خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

عنوان کتاب: ایده عالی مستدام عنوان کتاب به زبان اصلی: Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die نویسنده: چیپ و دن هیث نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۴ از ۵ (Good reads)، ۴.۴ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

در این کتاب خواهید آموخت که چطور ایده‌هایتان را پرورش دهید و آن‌ها را به شهرت برسانید و از طرفی با چرایی به شهرت رسیدن بسیاری دیگر از ایده‌ها آشنا خواهید شد. چیپ و دن هیث در کتاب ایده عالی مستدام به این سوال پاسخ خواهند داد که چطور می‌توان رشد کرد و چرا بعضی از ایده‌ها قبل از به شهرت رسیدن ازبین می‌روند و هرگز به شهرت قابل اعتنایی دست پیدا نمی‌کنند. شما در این کتاب با مفهوم جالبی به نام آناتومی ایده‌ها آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور ایده‌هایتان را به ذهن دیگران بچسبانید و آن‌ها را در حافظه‌ها ماندگار کنید. در یک کلام، چیپ و دن هیث به شما خواهند آموخت که چطور ایده بسازید و و آن را به‌صورتی پرورش دهید که دیگران به آسانی از کنار آن‌ها عبور نکنند و به آن‌ها توجه نشان دهند.

درباره نویسنده خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

چیپ و دن هیث دو برادر معروف در حوزه کسب‌وکار و توسعه فردی هستند. آن‌ها چهار کتاب تدوین کرده‌اند که هرچهارتای آن‌ها در زمره کتاب‌های پرروش نیویورک تامیزه محسوب می‌شوند. چیپ، یکی از اساتید علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد آمریکا است و سخنران معروفی هم در همین زمینه محسوب می‌شود. دن، برادر دیگر، یکی از اعضای ارشد CASE است. این مرکز که به دانشگاه دوک وابسته است، در زمینه کمک مالی به کارآفرینان تازه‌کار فعالیت دارد و به آن‌دسته از کسب‌وکارهایی که در حوزه خدات اجتماعی فعال هستند، کمک می‌کند. دن ساکن کارولینای شمالی است و در نوشتن کتاب‌ها توسعه فردی و کسب‌وکار با برادر خود همکاری دارد.

نقد خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

این کتاب راهنمایی جامع برای پرورش ایده و پیاده‌سازی و اجرای آن محسوب می‌شود. چیپ و دن هیث در کتاب ایده عالی مستدام سعی کرده‌اند به همه کسانی که آن را می‌خوانند کمک کنند تا ایده‌هایشان را با موفقیت به اجرا برسانند. چاشنی کردن قوانین این کتاب با روایت داستان‌های جالب از موفقیت‌ها و شکست‌های معروف لذت خواندن این کتاب را برای خواننده چندبرابر می‌کند. همین مسائل باعث شده‌اند که کتاب ایده عالی مستدام به یکی از ده کتاب برتر حوزه کسب‌وکار در وبسایت آمازون تبدیل شده است. نویسندگان این کتاب با روشی ساده و قابل فهم خواننده را با شش قانون مهم برای ماندگار شدن ایده‌ها آشنا می‌کنند و به او کمک می‌کنند تا تحولی عمیق در نحوه برقراری ارتباط با دیگران را تجربه کند.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

این کتاب از طرف وبسایت آمازون به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر حوزه کسب‌وکار شناخته شده است. فروش بالای این کتاب در وبسایت آمازون هم این کتاب را در رده کتاب‌های پروفروش قرار داده و علاوه‌برآن این کتاب در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز، نیوزویک و وال استریت ژورنال هم قرار دارد..

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

یکی از مهم‌ترین کسانی که باید کتاب ایده عالی مستدام را بخوانند مدیران کسب‌وکار هستند. اگر کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید که محصولی جدید را به بازار عرضه یا قابلیتی جدید را به خدماتتان اضافه کنید، خوب است که این کتاب را بخوانید. همه کسانی که دوست دارند در کسب‌وکارشان به موفقیت برسند، بازاراب‌ها، فعالان حوزه محتوا و تبلیغات و همه کسانی که خواهان پیشرفت در حوزه رسانه هستند، می‌توانند جزو مخاطبین اصلی این کتاب باشند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

برادران هیث با الهام گرفتن از کتاب The tipping point اثر مالکوم گلاول راهنمایی عملی و سرگرم کننده برای برقراری ارتباط موثر ارائه می‌دهند. این دو برادر با استفاده از مطالعات روانشناختی اجتماعی در مورد حافظه، احساسات و انگیزه مطالعه آن‌ها را ازنظر چسبندگی به ذهن و تبدیل شدن به مسمئله‌ای فراموش نشدنی این کتاب را نوشته‌اند. آن‌ها ابتدا داستانی عجیب تعریف می‌کنند و بعد توضیح می‌دهند که چه چیزی باعث می‌شود داستان‌‌ها و ایده‌های عجیب در ذهن باقی بمانند و چطور می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که ایدههایمان گسترش می‌یابند. نویسندگان شش اصل اساسی را در این باره درنظر میگیرند: سادگی، غیرمنتظره بودن، خاص بودن، اعتبار، احساسات و داستان‌ها. در سرتاسر کتاب ستون‌های فرعی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان پیام‌های ناخوشایند را جذاب، سرگرم کننده و قابل تحقق کرد. این کتاب سزاوار مخاطبان گسترده است. (نشریه پابلیشرز ویکلی)

بخش هایی از متن کتاب

شما در هر موقعیتی که باشید حرف ها و ایده هایی دارید که می خواهید به اثرگذارترین شیوه آنها را طرح کنید؛ عرضه ی محصولی جدید به بازار، تغییر استراتژی سازمان و یا حتی فرهنگی که دوست دارید به تدریج به فرزند خود منتقل کنید | همان گونه که بارها دریافته اید تغییر شیوه اندیشیدن و عمل کردن دیگران بسیار دشوار است. در این کتاب شما با شش کلید طلایی برای عالی و مستدام کردم ایده هایتان آشنا می شوید. شما می آموزید چه تدبیری بیاندیشید تا ایده های تان فهمیده شوند. به یاد آورده شوند و اثری با دوام داشته باشند تا در نهایت نظر و رفتار مخاطب خود را تغییر دهید. برای موثرتر کردن ارتباطاتمان باید تفکرمان را از «چه اطلاعاتی را باید انتقال دهم؟» به «می خواهم مخاطبینم چه سوالاتی بپرسند؟» تغییر دهیم. عصبانیت، ما را آماده ی نبرد می کند و ترس، ما را آماده ی فرار. برنامه‌ریزی خوب است، اما در میدان نبرد و در میان رقابت‌های پیچیده کار نمی‌کند. به همین دلیل است که در سال ۱۹۸۰ ارتش آمریکا تصمیم گرفت که از اصطلاحی به نام «قصد فرمانده» رونمایی کند. به زبان ساده مفهوم قصد فرمانده، به این موضوع اشاره دارد که نباید بیش از حد وارد جزئیات شوید. اگر در عملیاتی توانایی اجرای اولیه نقشه از دست شما خارج شد، به معنای لو رفتن همه نقشه و برنامه‌های شما نیست. در این صورت نیروها نیازی ندارند تا دائم از فرمانده دستور بگیرند. اگر هدف محافظت از یک تپه است باید آن را به هر طریقی که شده انجام دهند. اما در این شرایط چگونه می‌توانیم ایده‌های خود را ماندگار کنیم؟ تنها راه آن ساده‌سازی ایده است. ایده‌ها باید آنقدر ساده باشند تا افراد با شنیدن آن به قلب آن ایده و هویت اصلی‌اش پی‌ببرند. هر ایده‌ای یک هدف اصلی دارد و هزاران هدف فرعی. به همین دلیل برای ساده کردن هر ایده باید به مهم‌ترین منظور و هدف آن‌ها بپردازیم. به همین راحتی.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف