• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب قلاب

خلاصه کتاب قلاب

نویسنده : نیر ایال
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 10 )
خلاصه کتاب قلاب
پخش دمو

خلاصه کتاب قلاب

اعتیاد و لفظ اعتیادآور در باور عامه مفهومی منفی دارد. همه ما با شنیدن این کلمات ناخودآگاه گارد می‌گیریم و فکر می‌کنیم که قرار است از مسئله‌ای مخرب صحبت شود. اما همه اعتیادها مضر هستند؟ تولیدکنندگان مطرح دنیا اینطور فکر نمی‌کنند. آن‌ها از مسئله اعتیاد و عادت به‌نفع خود استفاده کرده‌اند. این دسته از تولیدکنندگان سعی کرده‌اند با فهم دقیق سازوکار شکل‌گیری عادت در مغز انسان، دست به تولید کالا و خدماتی بزنند که ترک آن‌ها کار سخت و دشواری باشد. نتیجه این تولید چیست؟ رابطه‌ای مستمر و طولانی‌مدت میان تول

تابحال به این واقعیت فکر کرده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌ها محصولات یا خدماتی تولید می‌کنند که در ذهن مصرف‌کنندگان باقی می‌مانند و حتی عادات آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند؟ به نظر شما رمز این شرکت‌ها و تفکر پشت تولیدات آن‌ها چیست؟ جواب این سوال همان چیزی است که نیر ایال سعی کرده در کتاب قلاب توضیح دهد.

شناسنامه خلاصه کتاب قلاب

عنوان کتاب: قلاب عنوان کتاب به زبان اصلی: Hooked: How to Build Habit-Forming Products نویسنده: نیر ایال نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۴.۱ از ۵ (Good reads)، ۴.۳ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب قلاب

این کتاب به شما کمک می‌کند تا به تولید کننده‌ای موفق تبدیل شود. بررسی عادت‌های رفتار مصرف کنندگان و فهم چگونگی تاثیرگذاری بر رفتار آن‌ها از دیگر نکاتی است که با خواندن کتاب قلاب یاد خواهد گرفت. ایال در این کتاب الگوهای تاثیرگذاری بر مصرف‌کنندگان و تغییر رفتار آن‌ها را با شما درمیان می‌گذارد و به شما راه‌هایی عملی می‌آموزد که به تولیدکننده‌ای مطرح تبدیل شوید. تولید‌کننده‌ای که مشتریان کالاها و خدماتشان را از روی میل و رغبت می‌خرند و آن‌ها را در صدر اولویت‌های خریدشان قرار می‌دهند. اگر دوست دارید فرمول جالب ایال در ایجاد عادت را یاد بگیرید، حتما باید کتاب او را مطالعه کرده باشید. ایال در این کتاب در چهار مرحله از نحوه شکل‌گیری عادت در افراد با شما صحبت خواهد کرد. مراحلی که یادگیری آن‌ها به شما کمک می‌کند تا تاثیرگذارتر شوید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب قلاب

نیر ایال نویسنده و سرمایه‌گذار آمریکایی است که به خاطر نوشتن کتاب خود تحت عنوان قلاب به شهرت رسیده است. او در ۱۹۸۰ متولد شد و در دانشگاه اموری تحصیل کرده است. تحصیلات ایال در رشته MBA بوده است و بعد از فارغ‌التحصیلی شرکتی را راه‌اندازی کرد که در فیس بوک تبلیغات می‌کرد. فعالیت او در این کمپانی ایال را به رشته روانشناسی علاقه‌مند کرد و سوالات زیادی را در زمینه رفتار مصرف‌کنندگان در ذهن او ایجاد کرد. او در ۲۰۱۲ دوره‌های روانشناسی را در دانشگاه استنفورد گذراند و به‌صورت ویژه روی مهندسی رفتار کار کرد. این شاخه از روانشناسی به توضیح رفتار مصرف کنندگان در ایجاد عادت می‌پردازد. ایال ثمره مطالعات و پژوهش‌های خود را در کتاب قلاب به چاپ رساند و طولی نکشید که به شهتری قابل توجه دست یافت.

نقد خلاصه کتاب قلاب

کتاب قلاب از منظری متفاوت به مسئله فروش و رفتار مصرف‌کنندگان پرداخته است. ایال در این کتاب تلاش کرده است تا مجموعه آموخته‌های خود را در رشته مهندسی رفتار به خوانندگان منتقل کند. او به مهم‌ترین سوالاتی که هر تولیدکننده در ابتدای کار خود باید جواب بدهد پاسخ داده است و درواقع سعی کرده است تا راهنمایی عملی و کاربردی برای کمک به موفقیت مدیران کسب‌وکار باشد. موفقیت چشمگیر این کتاب هم گواه این مسئله است که ایال توانسته است به‌خوبی از پس توضیح مسائل مهم در زمینه کسب‌وکار بر بیاید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب قلاب

کتاب قلاب توانسته است به موفقیت‌هی چشمگیری دست پیدا کند. این کتاب در سال چاپ خود بیشترین فروش را در وال استریت ژورنال داشته است. این اثر نیر ایال به انتخاب مخاطبان وبسایت گودریدز بهترین کتاب حوزه کسب‌وکار شده است و توانسته است به‌عنوان کتاب منتخب سال وبسایت آمازون باشد. قلاب به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در سرتاسر جهان خوانندگانی پروپاقرص دارد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

مدیران کسب‌وکارها و تولیدکنندگان از مهم‌ترین مخاطبان کتاب قلاب هستند. اگر قرار است کسب‌وکاری راه بیندازید یا تکانی به جریان فروشتان بدهید، خواندن این کتاب می‌تواند کک بزرگی برای شما باشد. همینطور اگر به مباحث روانشناسی فروش علاقه دارید و دوست دارید بدانید که رفتارهای مصرف‌کنندگان چطور شکل می‌گیرند و چه عواملی در پس عادت‌ها جود دارند، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنم.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

همه کسانی که به‌دنبال ایجاد مشارکت بیشتر از سوی مصرف‌کنندگان هستند، این کتاب را بخوانند. (اریک رایز نویسنده کتاب استارتاپ ناب) این کتاب از آن کتاب‌ها است که همه در سیلیکون ولی از آن حرف می‌زنند. (بوریس ولدهویزن ون زانتن، بنیانگذار The next web) قلاب طرح اصلی برای محصولات بعدی را به شما می‌دهد. (مت مولن وگ؛ بنیانگذار وردپرس) وقتی این کتاب را بخوانید، آرزو خواهید کرد که رفبایتان این کتاب را نخوانند. (استفان پی اندرسون) من چیزهای زیادی از نیر یاد گرفته‌ام و شما هم خواهید آموخت. او به شما کمک می‌کند عادت‌هایی را طراحی کنید که به نفع کاربران و شرکتتان باشد. (استفان وندل، نویسنده طرحی برای تغییر رفتار)

بخش هایی از متن کتاب

همه کسب‌وکارها در نهایت به کاربران برای رسیدن به هدفی کمک می‌کنند. کاهش مراحل مورد نیاز برای رسیدن به خروجی مورد نظر باعث افزایش احتمال وقوع آن خروجی می‌شود. اما محصول باید وعده‌هایش را محقق کند تا بتواند کاربرانش را حفظ کند. کاربرها باید محصول را راه حل مطمئنی برای مشکلات‌شان یعنی مرهمی برای التهابی که به دنبال تسکینش هستند، بدانند تا تناظرهای مربوط ایجاد شوند. مرحله سوم مدل قلاب، پاداش متنوع است. در این مرحله با حل مشکل کاربران و تقویت انگیزه اقدامی که در مرحله قبل انجام داده‌اند، به آن‌ها پاداش می‌دهید. اما برای درک اینکه چرا پاداش به خصوص پاداش متنوع تا این حد قوی است، ابتدا باید سفری به اعماق ذهن انسان بکنیم. در دهه ۱۹۴۰ دو پژوهشگر به نام‌های جیمز هولز و پیتر میلنر، به طور تصادفی کشف کردند که هوس‌های ما از ناحیه خاصی از مغز نشات می‌گیرد. این دو پژوهشگر الکترودهایی در مغز موش‌های آزمایشگاهی کار گذاشتند که به موش‌ها امکان می‌داد، شوک‌های الکتریکی ظریفی به بخش کوچکی از مغز خود به نام هسته آکومبنس وارد کنند. موش‌ها به سرعت گرفتار این احساس شدند. این دو پژوهشگر نشان دادند که موش‌های آزمایشگاهی حاضرند قید آب و غذا را بزنند و حتی روی توری برق دار دردناکی بدوند تا بتوانند اهرم ایجاد کننده این شوک‌های فشار را بفشارند. چند سال بعد پژوهشگران دیگری واکنش‌های انسانی محرک‌های خودانگیخته را در همان ناحیه از مغز بررسی کردند؛ نتایج این آزمایش نیز مانند آزمایش موش‌ها حیرت انگیز بود. شرکت کنندگان هیچ چیز نمی‌خواستند جز اینکه بتوانند به فشردن دکمه محرک مغزی ادامه دهند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف