• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب انگیزه

خلاصه کتاب انگیزه

نویسنده : دنیل اچ پینگ
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 57 )
خلاصه کتاب انگیزه
پخش دمو

خلاصه کتاب انگیزه

اگر از شما درباره تعریف انگیزه سوال کنند، چه جوابی خواهید داد؟ به‌نظر شما انگیزه چطور تعریف می‌شود و چه نقشی در زندگی دارد؟ بیایید انگیزه را سوخت موتور محرکه زندگی بدانیم. انگیزه همان چیزی است که ما را به‌سمت جلو سوق می‌دهد و کمک می‌کند که بتوانیم با نهایت سرعت به سمت دستیابی به اهدافمان پیش برویم. نداشتن انگیزه همانقدر بد است که نداشتن تعریف درستی از آن. اگر داشتن انگیزه را تنها محدود و منحصر به عوامل بیرونی بدانیم، همیشه منتظر کسی یا چیزی باقی خواهیم ماند تا بتوانیم پیش برویم. دراینصورت اگر عو

«لزومی ندارد ببینید فلانی چه کاری انجام می دهد تا بدانید حرفه اش همان است یا نه. کافی است چشمانش را تماشا کنید، آشپزی که سسی را مخلوط می کند، جراحی که با چاقو پوست را می شکافد و … همگی حالت مجذوب بر چهره دارند، چنان غرق در کار، که پاک خود را فراموش کرده اند، و چه زیباست آن حالت نگاه دوخته بر شیء.» واقعا به‌نظر شما انگیزه چیست؟ اگر دوست دارید همه‌چیز را درباره انگیزه و ایجاد انگیزه درونی بدانید، توصیه می‌کنم کتاب انگیزه نوشته دنیل اچ پینک را بخوانید.

شناسنامه خلاصه کتاب انگیزه

عنوان کتاب: انگیزه عنوان کتاب به زبان اصلی: Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us نویسنده: دنیل اچ پینک نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۵ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۴ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب انگیزه

انگیزه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هرکسی برای پیشبرد زندگی خود به آن نیاز دارد. اما تعریفی که از انگیزه و ماهیت آن در ذهن ما کل گرفته است، کمی با واقعیت‌های علمی فاصله دارد. دنیل پینک در کتاب انگیزه از این مفهوم به‌صورت مفصل با شما صحبت می‌کند. این کتاب هر تعریفی که درباره انگیزه در ذهنتان داشتید را از بین خواهد برد. با کمک این کتاب متوجه خواهید شد که بخش عظیمی از انگیزه فراتر از مسائل بیرونی، از درون شما سرچشمه خواهد گرفت. دنیل پینک در کتاب انگیزه به خواننده خود خواهد آموخت که چطور بتواند انگیزه‌ای درونی ایجاد کند و بتواند با انرژی هرچه تمام‌تر به سمت دستیابی به اهداف حرکت کند. در کتاب انگیزه خواهید اموخت که انگیزه چه عناصری دارد و چطور خواهید توانست این عناصر را در محیط کار، زندگی شخصی و تحصیلات فعال کنید و نگاهی جدید به انگیزه درونی کارمندان در سازمان داشته باشید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب انگیزه

دنیل پینک در ۲۳ جولای ۱۹۶۴در اوهایو متولد شد. او توانسته است مدرک حقوق خود را از دانشگاه ییل دریافت کند. پینک در همان محل تحصیل توانست سمت سردبیری نشریه حقوق و سیاست ییل را کسب کند. او پس از فارغ‌التحصیلی توانست وارد مشاغل سیاسی شود و اتفاقا در آن پیشرفت خوبی هم داشت. او از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ دستیار ویژه وزیر کار آمریکا بود و از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ سخنگوی ارشد معاونت ریاست جمهوری بود. اما مشاغل سیاسی چندان برای پینک جذابیت نداشت. به‌همین دلیل از ۱۹۹۷ مشاغل سیاسی را راها کرد و وارد دنیای نویسندگی شد. او تاکنون شش کتاب نوشته است که چهارتای آن‌ها توانسته‌اند لقب پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز را از آن خود کنند.

نقد خلاصه کتاب انگیزه

مهم‌ترین نقطه قوت کتاب، پشتوانه علمی پینک در نوشتن مطالب آن است. او این کتاب را با پشتوانه چهار تحقیق درباره انگیزه انسان‌ها نوشته است و سعی کرده است تا با مختصات علمی آن را توضیح دهد. او در این کتاب تمام تعاریف موجود و حاکم بر اذهان عموم مردم را تغییر می‌دهد و از تعریف جدیدی درباره انگیزه صحبت می‌کند. تعریفی که می‌تواند تغییری اساسی در زندگی خوانندگان ایجاد کند. این کتاب درعین سادگی مفاهیم کاربردی و مهمی را به خوانندگان انتقال می‌دهد. مفاهیمی که می‌تواند به خواننده کمک کند تا با انرژی هرچه تمام‌تر به‌سوی دستیابی به اهداف حرکت کند.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب انگیزه

این کتاب توانسته است مانند بسیاری دیگر از کتاب‌های پینک در رده پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمزه قرار بگیرد و به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شود. پینک نویسنده این کتاب از طرف نشریه کسب‌وکار هاروارد در سال ۲۰۱۱ در فهرست پنجاه متفکر برتر در مدیریت معرفی کرد و همین مسئله کافی است تا بدانید با چه کتاب ارزشمندی طرف هستید.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

چه کسی می‌تواند ادعا کند که از انگیزه بی‌نیاز است؟ چه کسی تابحال بی‌انگیزگی را تجربه نکرده است و همیشه توانسته است نیروی محرکه‌ای برای پیشروی به سمت اهداف ایجاد کند؟ احتمالا همه شما این دو سوال را با نه جواب داده‌اید. به همین دلیل من توصیه می‌کنم که همه شما از هر قشر و صنفی نیاز دارید که این کتاب را بخوانید. کتاب انگیزه مخصوص همه کسانی است که دوست دارند زندگی پرانرژی‌تری را تجربه کنند. این کتاب همچنین به مدیران کسب‌وکارها کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به انگیزه درونی کارمندان پیدا کنند و بتوانند در افزایش بهره‌وری آن‌ها موثرتر عمل کنند. اگر به هردلیل به‌دنبال پیشرفت هستید و دوست دارید که به نتایج خوبی در زندگی و برنامه‌هایتان برسید، کتاب انگیزه به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

پینک یک مورد قانع‌کننده را مطرح می‌کند که سازمان‌ها مواردی را که انگیزه‌های ذاتی را به خطر می‌اندازند نادیده می‌گیرند. «نشریه ساینتیفیک امریکن» ترغیب کننده... استفاده از قدرت انگیزه ذاتی و نه پاداش ذاتی می‌تواند کاملا رضایت‌بخش و پاداش آور باشد. «نشریه میامی هرالد» درس‌هایی که پینک در کتاب انگیزه به خواننده می‌دهد ارزش تکرار دارد و اگر شرکت‌های بیشتری جسارت داشته باشند که از توصیه‌های او پیروی کنند بسیار خوب خواهد شد. «وال استریت ژورنال» پینک به‌سرعت درحال کسب مقام‌های بین‌المللی. او نویسنده‌ای با قلم جذاب است که به خواننده را به چالش می‌کشد و تحریک می‌کند. «فایننشال تایمز» ایده‌های پینک شایسته شنیده شدن هستند. درواقع هیات مدیره شرکت‌ها می‌توانند درعرض یک ساعت و با خواندن مطالبی که او مطرح می‌کند، بدون مشاوران خود کار کنند. «فوربس»

بخش هایی از متن کتاب

در سال ۲۰۰۶، نخستین اعضای نسل انفجار جمعیت به شصت‌سالگی رسیدند. در روز تولد این همه آدم، افراد معمولا درنگ می‌کنند، به تأمل می‌پردازند و زندگی خود را انبارگردانی می‌کنند؛ و من کشف کرده‌ام که وقتی نسل انفجار جمعیت در ایالات‌متحده‌ی امریکا یا جاهای دیگر به این نقطه‌ی عطف می‌رسد، معمولا واکنشی سه مرحله‌ای را پشت سر می‌گذارد. در مرحله‌ی نخست می‌پرسد: «تا آمدیم چشممان را بازکنیم، شصت سالمان شد، آخر چه جوری؟» وقتی کیلومتر شمارشان از ۶۰ بالا می‌زند، غالبا از تعجب شاخ در می‌آورند و کمی خطر را در کمین احساس می‌کنند. به زعم آن‌ها، شصت‌سالگی یعنی پیری. افسوس جوانی‌های خود را می‌خورند و با این حقیقت روبه رو می‌شوند که حق با میک جگر و بروبچه‌‌ هایش بود که می‌گفت همیشه دنیا بر وفق مراد آن‌ها نبوده... اما بعد سروکله‌ی مرحله‌ی دوم پیدا می‌شود. در همین گذشته‌های نه چندان دور، رسیدن به شصت‌سالگی معنایش این بود که دیگر پیر شده‌اید؛ اما در آغاز قرن بیست و یکم، هر کس آن‌قدر سالم و تندرست بوده که شش دهه جان سالم به در ببرد، احیانا به قدر کافی سالم و تندرست هست که بتواند کمی بیشتر هم دوام بیاورد. طبق آمار سازمان ملل متحد، یک مرد شصت‌ساله‌ی آمریکایی می‌تواند انتظار داشته باشد که دست کم بیست سال دیگر زنده بماند و یک زن شصت‌ساله‌ی آمریکایی می‌تواند ربع یک قرن به زندگی ادامه دهد. در ژاپن، یک مرد شصت‌ساله می‌تواند انتظار داشته باشد روز تولد هشتادودوسالگی خود را هم جشن بگیرد و یک زن شصت‌ساله خاطرش جمع است که تقریبا تا هشتادوهشت سالگی زنده است. الگوی مشابهی در بسیاری از کشورهای ثروتمند جهان وجود دارد. در فرانسه، ایتالیا، سوئیس، کانادا با جاهای دیگر، چنانچه شما به شصت سالگی رسیده باشید، احتمال اینکه به هشتادوچندسالگی هم برسید، خیلی زیاد است.و این آگاهی با خود اطمینان خاطر خاصی به همراه می‌آورد. شصت‌ساله‌ای که در تورنتو و اوزاکا زندگی می‌کند، می‌تواند با خیال آسوده نفسی به راحتی بکشد و بگوید: «ای ول! هنوز دو دهه‌ی دیگر وقت دارم.»

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف