• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب حافظه نامحدود

خلاصه کتاب حافظه نامحدود

نویسنده : کوین هورسلی
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 73 )
خلاصه کتاب حافظه نامحدود
پخش دمو

خلاصه کتاب حافظه نامحدود

حافظه ما انسان‌ها، یکی از شگفت‌انگیزترین قدرت‌هایی است که از طرف خداوند به ما عطا شده است. برای درنظر گرفتن قدرت حافظه کافیست به تمام اطلاعاتی که در طول زندگی در آن ذخیره کرده‌اید فکر کنید. به‌نظر شما تمام اطلاعات موجود در آن، چند ترابایت خواهد شد؟ فکر می‌کنید قدرتمندترین دستگاه‌های ذخیره اطلاعات در جهان قابلیت ذخیره‌سازی چندترابایت اطلاعات در خود دارند؟ ذهن ما چندین برابر قدرتمندترین دستگاه‌های ذخیره اطلاعات در دنیا ظرفیت دارند. این سازوکار شگفت‌انگیز، درصورت فعال شدن پتانسیل‌های بالقوه خود خوا

اگر دوست دارید به حافظه‌ای قدرتمند و بدون محدودیت دست پیدا کنید، اگر دوست دارید بدون هیچ محدودیتی اطلاعات وسیعی را به ذهن بسپارید، باید کتاب حافظه نامحدود اثر کوین هورسلی را بخوانید. هورسلی در این کتاب با شما از روش‌هایی حرف ‌می‌زند که می‌توانید به کمک آن‌ها قدرت شگفت‌انگیز ذهن و حافظه خود را فعال کنید.

شناسنامه خلاصه کتاب حافظه نامحدود

عنوان کتاب: حافظه نامحدود عنوان کتاب به زبان اصلی: Unlimited Memory: How to Use Advanced Learning Strategies نویسنده: کوین هورسلی نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴ از ۵ (Good reads) ۴.۵ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب حافظه نامحدود

شما در کتاب حافظه نامحدود اثر کوین هورسلی با حافظه و انواع آن آشنا خواهید شد. سپس خواهید آموخت که چطور واحد عظیمی از اطلاعات را در حافظه موقت خود ذخیره کنید و سپس به حافظه بلندمدتتان انتقال دهید. با خواندن این کتاب قادر خواهید شد که اسامی، اعداد، اطلاعات و هرچیزی که بخواهید را به آسانی به ذهنتان بسپارید و به‌صورت موثری در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کنید. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که سرعت انتقال اطلاعات از حافظه و بازیابی آن‌ها را به‌صورت موثری افزایش دهید و عملکرد سریع‌تری نسبت به دیگران داشته باشید. افزایش سطح تمرکز و بودن در لحظه یکی دیگر از مزایای خواندن این کتاب است. هورسلی در این کتاب با شما از افزایش سطح تمرکز صحبت می‌کند و به شما تکنیک‌های افزایش آن را آموزش خواهد داد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا به‌صورت شگفت‌انگیزی از ذهنتان استفاده کنید و ظرفیت‌های محدود حافظه خود را به ظرفیت نامحدود ارتقا دهید. جذاب است، نه؟

درباره نویسنده خلاصه کتاب حافظه نامحدود

کوین هورسلی، سخنران بین‌المللی معروف و یکی از معروف‌ترین افراد در زمینه حافظه است. او توانسته است در عملکرد حافظه رکورد دنیا را در اختیار بگیرد و به سلطان حافظه معروف شده است. او توانسته است دوبار در مسابقات بین‌المللی حافظه مدال بهترین حافظه را از آن خود کند. از دیگر آثار هورسلی می‌توان به ذهن شاد اشاره کرد.

نقد خلاصه کتاب حافظه نامحدود

مهم‌ترین ویژگی کتاب حافظه نامحدود سبک ساده و نثر روان هورسلی در بیان مفاهیم و انتقال اطلاعات به خواننده است. او توانسته است مهم‌ترین مفاهیم این کتاب را با ساده‌ترین زبان ممکن به خواننده انتقال دهد و در عین سادگی مطالبی را به خواننده منتقل کند که می‌تواند به شما کمک تا حافظه خود را به‌طرز شگفت‌انگیزی ارتقا ببخشید. این کتاب از موضوعات کلیدی و مهمی درباره قدرت حافظه صحبت می‌کند. موضوعاتی که هورسلی در حافظه نامحدود از آن صحبت می‌کند، بسیار ارزشمند و اثرگذار هستند و از این کتاب اثری جذاب و خواندنی ساخته است.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب حافظه نامحدود

کتاب حافظه نامحدود، توانسته است عنوان پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال را از آن خود کند. این کتاب به بیش از ۱۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و چند میلیون نسخه از آن در دنیا به فروش رسیده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

چه کسی دوست ندارد حافظه قدرتمندی داشته باشد و اطلاعات را به سادگی یادآوری کند؟ داشتن حافظه قوی یکی از بهترین مواهبی است که هرکسی می‌تواند داشته باشد. این کتاب به شما راهکارهایی نشان خواهد داد که برای داشتن حافظه قوی به آن‌ها نیاز دارید. اگر به دنبال راهی برای افزایش عملکرد ذهن و حافظه هستید و دوست دارید حین کار و مطالعه متمرکزتر باشید، توصیه می‌کنم حتما این کتاب را بخوانید و از آموزش‌های کم‌نظیر هورسلی برای بهبود وضعیتتان استفاده کنید.

بخش هایی از متن کتاب

بسیاری از افراد معتقدند که قدرت تمرکز عالی، یک موهبت جادویی است و تنها تعداد کمی از افراد خوش‌شانس از آن بهره‌مند هستند و با این ویژگی به دنیا آمده‌اند. اما در واقع چنین نیست. برای مثال آیا با این جمله موافق هستید، ورزیدگی عضلانی چیزی است که شما به صورت مادرزاد با آن به دنیا آمده‌اید؟ البته که نه، چون همه‌ی ما می‌دانیم برای ورزیده شدن باید ساعت‌ها آموزش دید و در باشگاه تمرین کرد. بله، مردم فقط به چیزهایی که دارید یا ندارید توجه می‌کنند. تمرگز مانند هر چیز دیگری در زندگی، به تمرین نیاز دارد. قدرت تمرکز متشکل از گزینه‌های کوچکی است که به طور مداوم تمرین شده‌اند. تحقیقات مغزی به ما می‌گویند که مغز شما هنگام یادگیری، به طور مداوم تغییر می‌کند. افرادی که توانایی تمرکز و توجه‌ آن‌ها محدود است هنوز از مدل «مغز شما نمی‌تواند تغییر کند.» استفاده می‌کنند. ما می‌دانیم که توانایی تمرکز می‌تواند و می‌باید که بهبود یابد. ذهن شما مثل یک میمون چابک است و شما هر آن‌چه برای تقویت این میمون و بازگرداندن قدرت ذهن‌تان، لازم است را در اختیار دارید. در این‌جا برای نمونه، میانگین تمرکز و توجه روزانه‌ی برخی افراد را بررسی می‌کنیم. صبح‌ها بیدار می‌شوند؛ البته نه با خرسندی و رضایت بلکه کسی با صدای بلند آن‌ها را بیدار می‌کند یا صدای ساعت زنگ زده‌ی قدیمی، خواب را بر آن‌ها حرام می‌کند! موبایلشان را چک می‌کنند تا پیام‌ها و تماس‌های از دست رفته را ببینند. بعد از تخت خارج می‌شوند و دوش می‌گیرند. در حین دوش گرفتن به صدها چیزی که نیاز است نگرانش باشند یا انجامش دهند، فکر می‌کنند. متاسفانه برای آماده شدن به اندازه‌ی کافی وقت نمی‌گذارند. تنها کاری که می‌کنند این است که با عجله یک صبحانه‌ی ناسالم آماده می‌کنند. سوار ماشین می‌شوند، رادیو را روشن می‌کنند، تماس تلفنی می‌گیرند، حتی حین رانندگی و پشت چراغ قرمز، پیامک می‌فرستند. همه‌ی آن‌ها عصبانی می‌شوند و ترافیک آنان را کلافه می‌کند. همه‌ی ما نگران هستیم و توجه و تمرکزمان به میلیون‌ها چیز معطوف می‌شود که می‌توان آن‌ها را به زنمان درستی موکول کرد اما تاجازه می‌دهیم که توجهمان به جهات متفاوتی برود. توجه شما مثل ورزشکار المپیک است. آیا ورزشکار شما قادر است مسابقه بدهد؟ توجه و قدرت تمرکز ما ممکن است عوض آن‌قدرها که باید، خوب نباشد. احتمالا دلیلش این است که آن را آموزش نداده‌ایم. ما مدام مسیر‌های ذهن خود را عوض می‌کنیم و هرگز به اندازه‌ی کافی روی یک راه و مسیر مشخص توفق نمی‌کنیم.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف