• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

نویسنده : کنت بلانچارد
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 68 )
خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای
پخش دمو

خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

داستان کتاب مدیریت یک دقیقه ای از مردی جوان شروع می‌شود که می‌خواهد با جستجو در اطراف خود، مدیری قدرتمند را پیدا و ویژگی‌های او را بررسی کند. اما هرجا که با هر مدیری ملاقات می‌کرد نمی‌توانست آنچه واقعا قابل توجه و کامل است را پیدا کند. او در خلال جستجوهای خود به مدیرانی برمی‌خورد که بسیار سخت و خشن بودند و کارمندان به اندازه کافی نسبت به مدیر خود احساس مثبت نشان نمی‌دادند، گاهی هم مدیران آنقدر خوش مشرب و خوش اخلاق بودند که کارمندان علی‌رغم تعلق خاطر به آن‌ها، از مدیران خود حساب نمی‌بردند. اما با

با کتاب مدیریت یک دقیقه ای یاد بگیرید که با صرفا یک دقیقه مدیریت درست، به موفقیت برسید! اثری جذاب از اسپنسر جانسون، خالق کتاب معروف "چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟".

شناسنامه خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

عنوان کتاب: مدیریت یک دقیقه ای عنوان کتاب به زبان اصلی: The One Minute Manager نویسنده: کنت بلانچارد و اسپنسر جانسون نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۶ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

با یادگیری استراتژی یک دقیقه‌ای کتاب مدیریت یک دقیقه‌ای، یاد خواهید گرفت که بهره‌وری خود را به حداکثر ممکن برسانید و بیشترین کارایی را در مجموعه کسب‌وکارتان به دست بیاورید. آموزه‌های این کتاب به شما کمک می‌کند که در وقت خود صرفه‌جویی کرده و با مدیریت درست زمان، بهترین عملکرد را ارائه کنید؛ چه در زندگی شخصی و چه در محیط شغلی. داستان آموزنده کتاب مدیریت یک دقیقه ای شما را به ویژگی‌های قابل توجه مدیران موفق آشنا می‌کند.

درباره نویسنده خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

اسپنسر جانسون یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان جهان است. کتاب‌های پرفورش او که شهرتی بین‌المللی کسب کرده‌اند توانسته‌اند در رده پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار بگیرند. اسپنسر جانسون یکی از نویسندگانی است که به ارائه راه‌حل‌های ساده برای موضوعات پیچیده مطرح می‌شود. او مدرک روانشناسی خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و MD خود را از انشگاه سلطنتی پزشکی هاروارد دریافت کرد. آثار جانسون مرد توجه رسانه‌های زیادی مانند آسوشتیدپرس، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فورچن، نیویورک تایمز، تایم، یونایتد پرس و یواس‌ای تودی قرار گرفته‌اند. کتاب‌های جانسون بیش از ۴۶ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته‌اند و به بیش از ۶۷ زبان ترجمه شده‌اند.

نقد خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

اسپنسر جانسون درعین اینکه حرف‌های خوب و کاربردی برای ارائه به مخاطب دارد، داستان‌پرداز خوبی هم هست. او سعی می‌کند تمام آموزه‌های خود را از طریق داستان و از لابه‌لای قصه‌های خود به مخاطب ارائه کند. همین تکنیک او باعث شده است که تاثیرگذاری کتاب‌های جانسون، نسبت به رقبا چندبرابر شود. جانسون در کتاب مدیریت یک دقیقه ای این مطلب را به خواننده القا می‌کند که موفقیت الزاما با به‌کارگیری روش‌های پیچیده به‌دست نمی‌آید، بلکه گاهی به سادگی عملکرد یک دقیقه‌ای است. او با استراتژی‌هایی که در این کتاب به مخاطب می‌آموزد، کمک می‌کند که در وقتتان صرفه‌جویی کنید و بهره‌وری خود را در زندی و کار بالا ببرید. کتاب او از سه عنصر یک دقیقه‌ای تشکیل شده است که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید استراتژی خود را پیاده‌سازی کنید: تنظیم یک دقیقه‌ای هدف تعریف یک دقیقه‌ای از کارمندان توبیخ یک دقیقه‌ای ین کتاب به شما درس‌هایی مهم و قدرتمند از دنیای مدیریت ارائه می‌دهد و توضیح می‌دهد که چرا این تکنیک‌ها کار خواهند کرد و چطور به شما کمک می‌کنند که مدیری موفق باشید. آموزه‌های این کتاب ساده و کاربردی هستند و نثر روان کتاب خواندن آن را آسان و جذاب کرده است.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب مدیریت یک دقیقه ای

اسپنسر جانسون نویسنده‌ای نام آشنا در جهان است. هرچند او عمده شهرت خود را مدیون نوشتن کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد است، اما اکثر نوشته‌های این نویسنده با استقبال مخاطبان و واکنش مثبت منتقدین مواجه شده‌اند. کتاب‌های اسپنسر جانسون در مجموع بیش از ۴۶ میلیون نسخه در جهان فروخته‌اند و به بیش از ۴۰زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند. مدیریت یک دقیقه ای هم از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب توانسته است نظر مثبت منتقدین را به‌خود جلب کند. رسانه‌های زیادی از جمله آسوشتیدپرس، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فورچن، نیویورک تایمز، یواس‌ای تودی و یونایتدپرس درباره این کتاب نقدهای زیادی نوشته‌اند و انتشار آن را بازتاب داده‌اند. کتاب مدیریت یک دقیقه ای بیش از دو میلیون نسخه چاپی به فروش رسانده‌ است و به گواه وبسایت آمازون از برترین و موثرترین کتاب‌های مدیریتی ست که تابجال انتشار یافته است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

تمام مدیران عامل و رهبران سازمان‌ها می‌توانند از آموزه‌های کتاب مدیریت یک دقیقه‌ای در جهت بهبود مدیریت و بهره‌وری کارمندان استفاده کنند. خواندن این کتاب را به تمام کسانی که در یک مجموعه به کار تیمی مشغول هستند توصیه می‌کنیم. اگر دوست دارید در زندگی شخصی و حرفه‌ای بهره‌وری بالایی داشته باشید می‌توانید این کتاب را بخوانید.

بخش هایی از متن کتاب

می‌بینی که درواقع تو به‌عنوان یک مدیر سه راه پیش‌رو داری.. اول اینکه می‌توانی از برنده‌ها استفاده کنی. استخدام انی افراد کار مشکلی است و به پئل زیادی نیاز دارد. یا اینکه می‌توانی راه دوم را انتخاب کنی و آن این است که افرادی را به خدمت بگیری که پتانسیل برنده شدن را داشته باشند. بعد می‌توانی به آن‌ها آموزش بدهی تا به یک برنده تبدیل شوند. اگر مایل به انتخاب هیچکدام از این دو راه نیستی، راه سوم باقی می‌ماند: دعا کردن. من همیشه از این در شگفتم که خیلی از مدیران نه برایاستخدام افراد برنده پول خرج می‌کنند و نه وقتی برای آموزش صرف می‌کنند تا آن‌ها را به برنده تبدیل کنند. جوان که مات و مبهوت مانده بود گفت: دعا کردن؟ مدیر به آرامی خندید و گفت: این فقط برای شوخی بود. ولی وقتی فکرش را می‌کنی، می‌بینی که مدیران بسیاری هستند که هرروز چنین دعایی می‌کنند: امیدوارم این شخص کارش را درست انجام دهد. مرد جوان با جدیت گفت: خب حالا اجازه بدهید که راه اول را انتخاب کنیم. اگر شما یک برنده را استخدام کنید، مدیر یک دقیقه‌ای بودن کار آسانی خواهد بود، اینطور نیست؟ مدیر یک دقیقه‌ای لبخند زد و گفت: مطمئنا همینطور است. مدیر یک دقیقه‌ای از جدیت زیاد مرد جوان متعجب شده بود. انگار که جدی بودن، شخصی را به مدیر بهتری تبدیل می‌کند. تمام کاری که باید با یک فرد برنده و پیروز انجام دهی، تعیین هدف یک دقیقه‌ای است و بعد هم بگذاری که خودش حرکت کند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف