• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب فرا تمرکز

خلاصه کتاب فرا تمرکز

نویسنده : کریس بِیلی
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 19 )
خلاصه کتاب فرا تمرکز
پخش دمو

خلاصه کتاب فرا تمرکز

یکی از مهم‌ترین علل کاهش بازدهی کارها در انجام وظایف روزمره حواس‌پرتی است. شکی نیست که با افزایش تمرکز می‌توانید بهره‌وری خود را افزایش دهید، اما باید توجه کنید که افزایش تمرکز مهارتی است که هرکسی نمی‌تواند به‌سادگی آن را پیاده کند. عصر امروز، عصر پراکندگی حواس و تمرکز است. انتظار اینکه بتوانیم با وجود گوشی موبایل و نوتیفیکیشن‌های متعدد شبکه‌های اجتماعی، روی کار خود متمرکز بمانیم، انتظار بیهوده و بی‌جایی است؛ مگر اینکه یاد بگیریم چطور حواس خود را مدیریت کنیم. مدیریت حواس مهارتی است که اگر بتوانی

کتابی قدرتمند که با ارائه راهکارهای عملی به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بهبود دهید.

شناسنامه خلاصه کتاب فرا تمرکز

شناسنامه کتاب عنوان کتاب: فرا تمرکز عنوان کتاب به زبان اصلی: Hyprefocus نویسنده: کریس بیلی نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۵ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب فرا تمرکز

شما در کتاب فرا تمرکز خواهید آموخت که: چطور انواع حواس‌پرتی را بشناسید و راهکارهای مقابله و برخورد با آن‌ها را یاد بگیرید. چگونه محیطی آرام به‌صورت فیزیکی و روانی در محل کارتان ایجاد کنید تا بتوانید با افزایش تمرکز بهره‌وری را افزایش دهید. انگیزه خود را به‌صورت بهینه مدیریت کنید تا بتوانید با کار کمتر بازدهی بیشتری داشته باشید. چطور به‌خوبی وقت آزادتان را تنظیم کنید. مدیریت وظایف چندگانه همزمان. یاد بگیرید که چطور توجه کنید و چه زمانی به ذهنتان اجازه دهید تا سرگردان شود و خیال پردازی کنید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب فرا تمرکز

کریس بیلی کارشناس بهره‌وری و نویسنده دوکتاب پرفروش در این زمینه است. از آثار او می‌توان به فرا تمرکز و پروژه بهره‌وری اشاره کرد. بیلی در وبسایت خود درزمینه بهره‌وری می‌نویسد و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بازدهی خود را افزایش دهند؛ بدون آنکه این ورند آن‌ها را اذیت کند.

نقد خلاصه کتاب فرا تمرکز

جذاب‌ترین نکته درمورد کتاب فرا تمرکز این است که به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با کار کمتر بهره‌وری بیشتری داشته باشید و بی‌دلیل وقت خود را هدر ندهید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا در عصر جدید، که ابزارهای پرت کردن حواس ما را احاطه کرده‌اند، ذهن خود را مدیریت کنید و بدون آنکه حواستان پرت شود روی کارتان تمرکز کنید، نه جای دیگری. کریس بیلی در این کتاب به شما می‌آموزد چطور توجهتان را مدیریت کنید و تمام حالت‌های ذهنی را به‌صورت علمی به شما نشان می‌دهد. او نشان می‌هد چطور مغز بین دو حالت ذهنی اصلی سوییچ می‌کند: حالت ذهنی تمرکز بیش‌از حد، عمیق و حالت تمرکز پراکنده. این حالت، حالت خلاق ماست و مسیر مطمئن در افزایش خلاقیت، استفاده از هر دو حالت ذهنی است. با خواندن این کتاب خواهید آموخت که چطور از هر دو حالت ذهنی استفاده کنید چطور به‌صورت آگاهانه مغزتان را در حالت‌های مطلوب و موردنظر سوییج کنید. اما فراموش نکنید که این کار مستلزم داشتن استراتژی دقیقی است که با خواندن این کتاب آن را یاد خواهید گرفت. آموزه‌های جذاب و درعین‌حال کاربردی این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به حداکثر خلاقیت، بهره‌وری و کارایی ذهنی خود برسید تا بتوانید مسیر موفقیت را ساده‌تر طی کنید.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

افرادی که از بیش‌فعالی ذهنی رنج می‌برند و ذهن حواس‌پرتی دارند، کسانی که حواسشان بیش از حد پرت می‌شود و نمی‌توانند روی کارشان متمرکز بمانند، افرادی که هرگز نمی‌توانند کارهای خود را در موعد مقرر به اتمام برسانند و همیشه در اتمام پروژه‌هایشان مشکل دارند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

کتابی جذاب؛ وقتی بیلی مشغول نوشتن این کتاب بود، شاید عکس من را بالای میز خود سنجاق کرده بود و به آن برچسب مخاطب من زده باشد. تمرکز بیش‌ازحد او به من کمک کرد تا محدودیت‌های فضای توجه خود را بشناسم و محیط خود را برای تمرکز، مساعدتر کنم. بیلی به خواننده می‌اموزد که چطور وظایف خود را دوباره بررسی و اولویت‌های خود را تعیین کنید تا وقفه‌ها به حداقل برسند. وقتی قسمت دوم کتاب را شروع کردم، با هیجان علامت تعجب را کنار همه نمونه‌هایی قرار دادم که از حواس‌پرتی ذهن مثال زده بود. (نیویورک تایمز) بهترین برنامه‌های بهره‌وری مستلزم استراژی هستند، نه ترفند یا تاکتیک و فرا تمرکز به شما کمک می‌کند تا استراژی درست تعیین کنید. وقتی این کتاب را می‌خوانید برای انجام مهم‌ترین کارهای خود آماده شوید. (کریس گیبو) بگذارید حدس بزنم! شما مانند من هستید و برای خواندن این کتاب وقت ندارید؛ یا اصلا هر کتابی. چه کسی دیگر برای خواندن کتاب وقت دارد؟ خب! عالی شد. چون این مسئله به این معناست که شما مبتلا به این بیماری هستید و باید به‌سمت درمانی که در کتاب فرا تمرکز به شما پیشنهاد شده است بروید. (نیل یاسریشا) شکی نیست که توجه باارزش‌ترین دارایی شماست. همه‌چیز در زندگی شما، مانند تجربیاتتان، از توجه ناشی می‌شود و فرا تمرکز به شما می‌آموزد که چطور از این ابزار ارزشمند استفاده و چطور آن را تقویت کنید و حتی از آن لذت ببرید. به کریس بیلی توجه کنید. این کتاب ارزش تمرکز دارد. (پیتر برگمن)

بخش هایی از متن کتاب

هنگامی که ذهن در برابر انجام کاری مقاومت می‌کند، حتی به میزان بسیار کم، به دنبال چیز‌های جدیدتری برای تمرکز کردن می‌گردد. تلفن‌های هوشمند ما مثالی فوق‌العاده در این رابطه هستند، آن‌ها جریانی بی‌پایان از اطلاعاتی لقمه‌وار و خوشمزه برای مصرف مغز ما فراهم می‌کنند. همان‌طور که بعداً هم بحث خواهم کرد، مقابله با حواس‌پرتی‌ها و وقفه‌ها تا قبل از آنکه تبدیل به وسوسه شوند بسی راحت‌تر است. به تلفن هوشمند خود به خاطر آنچه واقعاً هست توجه کنید: یک سیاهچالۀ عظیم بهره‌وری که می‌تواند در جیب شما جای گیرد. برای تمرکز روی این کتاب، پیشنهاد می‌کنم که تلفن‌تان را در اتاقی دیگر قرار دهید. ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد که مغز، خود را با نداشتن تلفن یا وصله‌ای که به تن‌تان چسبیده، سازگار کند اما به من اعتماد کنید، ارزش آن را دارد که در برابر این مقاومت اولیه تاب بیاورید. هرگز وابسته و معتاد بودن به چیزی، آن هم به ابزارهای درخشان مستطیلی‌ شکل خوب نیست. در اینجا آزمایش جالبی برای پرداختن بیشتر به این ایده داریم: در طی یک یا دو روز، توجه کنید چند بار تلفن همراه خود را به صورت ناخودآگاه برمی‌دارید. چه احساسی دارید، و چه عاملی شما را وادار می‌کند تا آن را بردارید؟ آیا در طول سوار شدن در آسانسور سعی می‌کنید با آن، حواس خود را پرت کنید؟ یا در تلاش هستید با آن، از کاری خسته‌ کننده مانند به ‌روزرسانی بودجۀ سه ‌ماهه خود اجتناب ورزید؟ با یادداشت تعداد دفعاتی که از روی عادت و ناخودآگاه، تلفن را برمی‌دارید، خواهید فهمید که در برابر کدام وظایف بیشتر مقاومت می‌کنید و در آن لحظات، چه احساسی دارید؟

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف