• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

نویسنده : مارک مَنسون
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 60 )
خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی
پخش دمو

خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

چقدر تابحال سعی کرده‌اید در زندگیتان بی‌نقص و عالی عمل کنید؟ چقدر فکر کرده‌اید که برای خوب بودن باید خودتان را به دردسر بیندازید و مانند یک گلادیاتور با هرچیزی که شما را از فرم ایده‌آلتان دور می‌کند مبارزه کنید؟ اگر این موقعیت‌ها برایتان آشنا است و جوابتان به این سوال «اکثرا یا همیشه» بوده است، پس باید کتاب هنر ظریف بی خیالی نوشته مارک منسون را مطالعه کنید. مارک منسون در این کتاب شما را با دنیایی جدید آشنا می‌کند. دنیایی که آدم‌ها در آن مجبور نیستند که الزاما عالی و بی‌نقص باشند. دنیایی که به شم

کتابی که به شما می‌آموزد چطور نسبت به مسائل بی‌ارزش بی‌خیال باشید و به خودتان سخت نگیرید. کتاب زیاد به خودت سخت نگیر لازمه زندگی راحت در عصر جدید است.

شناسنامه خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

عنوان کتاب:هنر ظریف بی خیالی عنوان کتاب به زبان اصلی: The Subtle Art of Not Giving a F*ck: A Counterintuitive Approach to Living a Good Life نویسنده: مارک منسون نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۵ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

در کتاب هنر ظریف بی خیالی خواهید آموخت که چطور بتوانید واقعا شاد باشید و به شخصیت‌های بهترین تبدیل شوید. آموزه‌های این کتاب به شما می‌آموزد که تلاش از بین بردن، راه‌حل مناسب و گزینه ایدئال نیست، بلکه گزینه بهتر برای شاد زندگی کردن این است که سعی کنیم با واقعیت روبه‌رو شویم. در این کتاب با بهترین شکل واقع‌گرایی در زندگی آشنا خواهید شد.

درباره نویسنده خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

مارک منسون، نویسنده و بلاگر توسعه فردی در ۹ مارس ۱۹۸۴ در آستین تگزاس متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه بوستون به اتمام رساند و بعد از فارغ‌التحصیلی شروع به وبلاگ‌نویسی در حوزه توسعه فردی کرد. طولی نکشید که محتوای تولیدی منسون در وبلاگ شخصی‌اش به شهرت زیادی رسید و توانست بازدیدهای میلیونی کسب کند. منسون تا به امروز سه کتاب نوشته است که دو کتاب از این مجموعه توانسته‌اند در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار بگیرد.

نقد خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

کتاب هنر ظریف بی خیالی، دایره‌المعارفی است که به شما آموزش می‌دهد چطور مسائل زندگی را فیلتر کنید و آن‌هایی که اهمیت چندانی ندارند را به سادگی دور بریزید. منسون زبانی دوپهلو یا بیانی که نه تعاریف پر طمطراق تزیین شده باشند، واقعیتی ساده را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. او در این کتاب، تفکر خود را درمقابل تفکر مثبت‌گرایان قرار داده است. درواقع منسون سعی دارد که با نوشتن این کتاب به شما بیاموزد که چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی بد. او می‌خواهد به شما بیاموزد که چطور در برابر چیزهایی که برای شما خوب نیستند برخورد کنید. این کتاب توصیه‌هایی ساده و کاربردی دارد و با لحنی طنز، گاهی تلخ و البته خواندنی نوشته شده است. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند که به معنای واقعی خودتان را اذیت نکنید و بزرگترین دشمنتان که دیدگاه خودتان به مسائل است را از مقابلتان کنار بزنید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

کتاب هنر ظریف بی خیالی به محض انتشار با استقبال چشمگیری مواجه شد. این کتاب توانست رکورد فروش را به دست بیاورد و در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار بگیرد. بیش از ۱۲ میلیون نسخه از این کتاب در سرتاسر جهان به فروش رفته است و افراد مختلف با زبان‌های مختلف در سرتاسر جهان آن را خوانده‌اند. کتاب هنر ظریف بی خیالی به بیش از ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

کسانی که در زندگی بیش از اندازه به خودشان سخت می‌گیرند و هر مسئله برایشان تبدیل به موضوعی زجرآور می‌شود، نیاز دارند که این کتاب را بخوانند. کتاب هنر ظریف بی خیالی به شما کمک می‌کند زندگی آرام‌تری داشته باشید و احساستان نسبت به خودتان و مسائل منطقی‌تر و راحت‌تر باشد.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

انعطاف‌پذیری، خوشبختی و آزادی ناشی از این است که بدانیم به چه چیزهایی اهمیت می‌دهیم و مهمتر از همه به چه چیزی اهمیت نمی‌دهیم. این کتاب، اثری استادانه، فلسفی و کاربردی است که به خوانندگان این خرد را خواهد بخشید که قادر به انجام چنین کاری هستند. (رایان هالیدی) توانایی مارک در کاوش عمیق و ارائه بینشی شگفت‌انگیز و درعین حال ضد شهودی، از چالش‌های زندگی، او را به یکی از نویسندگان مورد علاقه من تبدیل کرده است و این کتاب بهترین اثر او است. (مت کپنس) این کتاب مانند سیلی لازم از طرف بهترین دوستتان به صورت شما است. خنده‌دار، مبتذل و قابل تامل. فقط اگر می‌خواهید همه بهانه‌ها را کنار بگذارید و نقشی فعال در داشتن زندگی بهتر داشته باشید، این کتاب را بخوانید. (استیو کمب) هنر ظریف بی خیالی برعکس هر کتاب دیگر، می‌گوید: زیاد سعی نکن، دست بردار. اشتباه کن. استانداردهای خود را پایین بیاور. دیگر به خود اعتقاد نداشته باشد. درد را دنبال کن. هر نکته این کتاب کاملا مثبت و مفید است. کتابی موجز اما عمیقا شگفت‌آور. من این کتاب را یک شبه خواندم. (درک سیوز) راهنمایی حضوری برای زندگی با صداقت و پیدا کردن خوشخبتی در موقعیت‌هایی که گاهی اوقات عذاب‌آورند. این کتاب پر از پیشنهادات ضد شهود است که اغلب منطقی هستند و ارزش بازخوانی دارند. (Kirkus Reviews)

بخش هایی از متن کتاب

مشکلات در زندگی همیشگی و ثابت‌اند، فقط شکل آن‌ها تغییر می‌کند. برای مثال، زمانی که تصمیم می‌گیرید مشکل سلامت خود را با ثبت نام در یک باشگاه ورزشی حل ‌کنید، مشکلات جدیدی برای خود ایجاد می‌کنید، یعنی باید هر روز زودتر از خواب بیدار شوید تا به باشگاه بروید، سی دقیقه روی تردمیل یا الیپتیکال نفس نفس بزنید و شُر شُر عرق بریزید، سپس مجبورید برای اینکه بوی گند عرق کل شرکت را برندارد، دوباره به خانه برگردید و دوش بگیرید. این‌طور می‌شود که دیر به محل کارتان می‌رسید و مشکلات جدید برای شما کلید می‌خورند. یا وقتی تلاش می‌کنید مشکل صمیمیت با شریک زندگی‌تان را با اختصاص دادن شب چهارشنبه به «شب قرار» حل کنید؛ با این کار مشکلات جدیدی برای خود خلق می‌کنید، مثلاً باید هر چهارشنبه به فکر باشید که چه برنامه‌ای برای شب تدارک ببینید، کجا بروید و در کدام رستوران غذا بخورید. مشکلات هرگز متوقف نمی‌شوند، فقط تبدیل یا به‌ روز می‌شوند. شادی با حل مشکلات به ‌دست می‌آید. کلمه کلیدی در اینجا «حل‌ کردن» است، اگر از مشکلات خود اجتناب می‌ورزید یا احساس می‌کنید هیچ مشکلی ندارید، باید بگویم قرار است خودتان را بدبخت کنید. همین‌طور اگر احساس می‌کنید مشکلاتی دارید که نمی‌توانید آن را حل کنید، متأسفانه باز هم قرار است خودتان را بدبخت کنید. راه‌ حل جادویی، حل مشکلات است نه اینکه مشکلی نداشته باشید. ما برای شاد بودن نیاز داریم مشکل را حل کنیم، بنابراین شادی شکلی از عمل و فعالیت است، نه کیفیتی منفعل که به شما ارزانی شود یا دست‌ بر قضا آن را در ده مقاله برتر هافینگتون پست پیدا کنید یا چیزی که استاد یا راهنمای معنوی به شما بگوید. شادی همیشه وقتی سرانجام پول کافی برای خرید خانه بزرگ‌تر یا اضافه‌ کردن اتاقی دیگر به خانه به دست می‌آورید، به ‌دست نمی‌آید. شادی در مکانی خاص، ایده‌ای خاص، کاری خاص یا حتی کتابی خاص در انتظار شما نخواهد بود.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف