• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب تمرکز

خلاصه کتاب تمرکز

نویسنده : دنیل گلمن
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 35 )
خلاصه کتاب تمرکز
پخش دمو

خلاصه کتاب تمرکز

توجه و تمرکز یکی از مواردی است که درنتیجه زندگی هوشمند تا حدود زیادی در افراد کاهش پیدا کرده است. بعید است حین انجام کاری گوشی‌های هوشمندمان را چک نکنیم یا سری به حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی خود نزنیم. عدم تمرکز می‌تواند به‌صورت گسترده‌ای کارایی و کیفیت کار را کاهش دهد. وقتی تمرکز نداریم، مدت زمانی که به انجام هر وظیفه اختصاص می‌دهیم افزایش پیدا می‌کند و درعوض، کیفیت کاهش می‌یابد. می‌بینید؟ تمرکز بیش از آنچه فکرش را می‌کنید بر کیفیت کارآمدی اثر خواهد گذاشت. این مورد که کمتر مورد توجه قرار گرفته

کتابی که با ترکیب تحقیقات پیشرفته و یافته‌های علمی به خوانندگان خود می‌اموزد چطور در هر شرایطی تمرکز خود را حفظ کنند تا از حداکثر توان خود استفاده کرده باشند.

شناسنامه خلاصه کتاب تمرکز

عنوان کتاب: تمرکز عنوان کتاب به زبان اصلی: Focus: The Hidden Driver of Excellence نویسنده: دانیل گلمن نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۲ از ۵ (Amazon)، ۳.۵ از ۵ (Good reads)، ۴ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب تمرکز

در کتاب تمرکز قبل از هر چیزی با اهمیت تمرکز و نحوه تمرکز در هر کاری آشنا خواهید شد. گلمن استدلال می‌کند که مسئله تمرکز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در این سال‌ها کمتر به آن توجه شده است و درعین حال نقش بسیار پررنگی در رشد و پیشرفت شخصی دارد. گلمن با دسته‌بندی در سه گروه تمرکز داخلی، تمرکز دیگری و تمرکز بیرونی به کاربرد هر کدام در موضوعات مختلف می‌پردازد و نشان می‌دهد که چرا افراد موفق به هر سه نوع تمرکز دارند. او نشان می‌دهد که چطور می‌توان با مدیتیشن، کنترل احساسات و ارتباطات و به دست گرفتن مدیریت ذهن، تمرکز را افزایش داد.

درباره نویسنده خلاصه کتاب تمرکز

دنیل گلمن، نویسنده و روانشناس معروف است که اثر قدرتمند او تحت عنوان هوش هیجانی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی در چند دهه گذشته بوده است. علاوه‌براین، گلمن بیش از دو دهه برای نشریات معتبری مانند نیویورک تایمز قلم می‌زده است. گلمن در زمینه مدیتیشن آثار متعددی تالیف کرده است و علاوه‌بر مسئله هوش هیجانی، بر این موضوع هم تسلط ویژه‌ای دارد. او توانسته است در سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود، جوایز زیادی کسب کند. از جمله: جایزه پیشرفت شغلی برای تعالی در رسانه از انجمن روانشناسان آمریکا، عضویت در انجمن پیشرفت علوم شناختی به پاس انتقال علوم رفتاری به عموم جامعه.

نقد خلاصه کتاب تمرکز

گلمن دست روی موضوع بسیار مهمی گذاشته است، موضوعی که درعین اهمیت، کمتر کسی به آن توجه کرده است و کمتر کسی می‌داند که تا چه اندازه می‌تواند بر موقعیت و موفقیت ما اثر بگذارد. به‌نظر گلمن تمرکز حلقه مفقوده زندگی مدرن امروز است و ما بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که روی افزایش تمرکز و تقویت آن کار کنیم. او معتقد است که اگر دوست دارید در دنیای پیچیده امروز مبارزه کنید و زنده بمانید، باید روی کارتان متمرکز بمانید. ایده‌هایی که گلمن برای رسیدن به هدف ارائه می‌دهد، بسیار کارامد و موثر هستند و کمک می‌کنند که به سادگی در طول روز کارایی خود را افزایش دهیم. این مسئله می‌تواند به ما کمک کند تا روند پیشرفت خود را تسریع کنیم و به پیشبرد کارهایمان هم سرعت و کیفیت ببخشیم. او تلاش می‌کند مسئله به‌ظاهر ساده تمرکز را به‌خوبی تشریح کند و خواننده را با ابعاد پیچیده این موضوع آشنا سازد. با خواندن این کتاب خواهید توانست به همه ابعاد تمرکز مسلط شوید و یاد بگیرید که چطور آن را در تمام روز حفظ کنید.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

اگر حس می‌کنید زمان کم دارید و کارهایتان را کندتر از حد معمول به اتمام می‌رسانید احتمالا خواندن کتاب تمرکز به شما کمک می‌کند که سرعت و کیفیت کارتان را افزایش دهید. خواندن این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند وظایفشان را بدون حواس‌پرتی به اتمام برسانند و از عادت مخرب چک کردن گوشی‌هایشان در طول کار خسته شده‌اند توصیه می‌کنیم.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

دانیل گلمن، از وسعت، عمق و خوانایی این مدیتیشن جذاب فراتر رفته است. او با کتاب تمرکز به ما نشان می‌دهد که چطور میتوانیم به همه مسائلی که واقعا اهمیت دارند توجه کنیم. (جان کبان زین) دنیل گلمن با بینش قانع کننده، نمونه‌ای گسترده، پیشرفته و متقاعدکننده برای نشان دادن اهمیت کلیدی تمرکز در زندگی شخصی و حرفه‌ای ارائه داده است. او همچنین چگونگی تقویت این مهارت را به خواننده توضیح می‌ده. (گرچن روبین) دنیل گلمن نسخه‌ای تمام عیار برای درمان کمبود تمرکز در کسب‌وکار امروزی را نوشته است. خواندن آن را به همه توصیه می‌کنم. (چیپ کانلی) گلمن مانیفستی خواندنی برای خاموش کردن تلفن‌های هوشمند همراه ما ارائه کرده است. (فایننشال تایمز) من بیش از یک دهه است که روی مبحث تمرکز و توجه مطالعه دارم، اما گلمن در هر صفحه کتاب تمرکز چیزی جدید به من آموخته است. این کتاب راهنمایی قدرتمند برای کنترل تمرکز ما است و ما را به چیزی کمتر از کنترل زندگی هدایت نخواهد کرد. (تونی شوارتز) توجه به قدری مهم است که مردم عادی آن را مسئله‌ای بدیهی می‌دانند، درحالی که دانشمند آن را تحت میکروآنالیز قرار داده‌اند. گلمن به‌صورت ماهرانه‌ای بین این افراط و تفریط حرکت می‌کند، او آنچه را که شناخته شده و آنچه ما می‌شناسیم را ترکیب کرده است. (هوارد گاردنر)

بخش هایی از متن کتاب

ما باید هر چند وقت یک بار به طور منظم همه ارتباطات الکترونیکی خود را قطع کنیم. وقتی که در سکوت و خاموشی فرو می‌رویم تمرکز ما بهبود می‌یابد و آرامش پیدا می‌کنیم؛ اما این قطع ارتباط نخستین گام است. آنچه بعد از آن انجام می‌دهیم نیز مهم است. کاپلان می‌گوید: «قدم زدن در کوچه و خیابان هم چندان فایده‌ای ندارد، چون دائم باید از میان آدم‌ها عبور کنید، مواظب ماشین‌ها باشید، بوق آن‌ها را نشنیده بگیرید و همهمه و سر و صدای خیابان را تحمل کنید. همه این‌ها باری بر دوش توجه شماست.» برعکس، قدم زدن در یک پارک یا محوطه درختکاری‌شده طبیعی توجه ما را زیاد درگیر نمی‌کند. ما می‌توانیم با وقت گذراندن در طبیعت تمدد اعصاب کنیم حتی چند دقیقه گردش در یک پارک و نگاه کردن به ابرها و غروب آفتاب و بال زدن پروانه‌ها بسیار مؤثر است. این کار مدارهای پایین به بالای مغزی را راه‌اندازی می‌کند و باعث می‌شود مدارهای بالا به پایین مغزی انرژی از دست‌رفته خود را بازیابی کنند. هر چقدر کودک تعامل کمتری با مردم اطرافش داشته باشد و در عوض به صفحات دیجیتالی خیره شود، سواد عاطفی‌اش ناقص‌تر خواهد شد. دلمشغولی دیجیتالی باعث می‌شود از رودررویی و گفت‌وگو با مردم واقعی بازبمانیم و فراموش کنیم که از تعامل و صحبت چهره به چهره با مردم است که می‌توانیم علائم و پیام‌های غیرکلامی را یاد بگیریم. نسل جدید دیجیتالی ممکن است در کار با صفحه‌کلید تلفن همراه یا کامپیوتر ماهر باشد، ولی در هنگام چهره به چهره شدن با آدم‌ها در دنیای واقعی از درک رفتار آن‌ها عاجز است، به ویژه آن‌که در هنگام تعامل با دیگران، گاه و بیگاه، سرش را پایین می‌اندازد و دکمه‌های تلفن همراه خود را فشار می‌دهد و پیامی را که از سوی دوستش برایش ارسال شده می‌خواند یا برای او پیامی می‌فرستد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف