• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب خرد جمعی

خلاصه کتاب خرد جمعی

نویسنده : جیمز سوروویکی
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 18 )
خلاصه کتاب خرد جمعی
پخش دمو

خلاصه کتاب خرد جمعی

خرد جمعی. چه تصوری از این مفهوم دارید؟ آیا تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که مشورت گروهی تا چه اندازه می‌تواند ریسک تصمیم‌گیری را کاهش دهد یا حتی باعث به‌کارگیری بیشتر خلاقیت شود؟ متاسفانه در کشور ما، تصمیم‌گیری گروهی و کار گروهی به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. همه ما فکر می‌کنیم که به تنهایی تصمیم‌گیرندگان بهتری هستیم و می‌توانیم از پس مشکلات خودمان بربیاییم. اما جیمز سوروویکی اینطور فکر نمی‌کند. او معتقد است که وقتی چند نفر اندیشه‌هایشان را با هم یکی می‌کنند و درباره یک مسئله مشورت

اهل تصمیم‌گیری و فکر کردن به‌صورت انفرادی هستید یا به تصمیم‌گیری جمعی اعتقاد دارید؟ اگر تا به امروز اعتقادی به تصمیم‌گیری در گروه نداشتید، کتاب خرد جمعی برای شماست. ستون نویس بخش اقتصادی نیویورکر، جیمز سوروویکی کتابی در همین رابطه نوشته است تا نشان دهد که چقدر تفکر گروهی اهمیت دارد و کارآمد است.

شناسنامه خلاصه کتاب خرد جمعی

عنوان کتاب: خرد جمعی عنوان کتاب به زبان اصلی: The Wisdom of Crowds نویسنده: جیمز سوروویکی نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۴ از ۵ (Amazon)، ۳.۸ از ۵ (Good reads)، ۴.۱ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب خرد جمعی

جیمز سوروویکی در کتاب خرد جمعی نکته‌ای جالب و البته قابل تامل را با شما به اشتراک می‌گذارد. او سعی می‌کند با دلایل منطقی و شواهد به خوانندگان نشان دهد که گروه بزرگی از افراد، از هر تعداد نخبه فکری هم باهوش‌تر هستند و می‌توانند بهتر تصمیم‌گیری کنند. او در کتاب خرد جمعی به خوانندگان می‌آموزد که ارزش تفکر گروهی تا چه اندازه زیاد است و گروه‌ها، حتی از درخشان‌ترین نخبگان هم راه‌حل‌های بهتری برای مشکلات ارائه خواهند کرد. او با استفاده از یافته‌های روانشناسی، زیست‌شناسی، زیست جانوری، اقتصاد رفتاری، هوش مصنوعی، تاریخ و سیاست به خوانندگان می‌آموزد که چطور برای همه شئون زندگی خود، از سیاست تا اقتصاد و کسب وکار، از موهبت بزرگ خرد جمعی استفاده کنند تا بتوانند بهتر عمل کنند و بهترین تصمیم را بگیرند.

درباره نویسنده خلاصه کتاب خرد جمعی

جیمز سورووسکی روزنامه‌نگار آمریکایی و متولد ۳ آوریل ۱۹۶۷ در کنکتیک آمریکا است. سوروسکی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کارولینای شمالی دریافت کرد و برای دکتری وارد دانشگاه ییل شد تا تحصیلات خود را در رشته تاریخ آمریکا به اتمام برساند، هرچند موفق به دفاع پایان نامه نشد و مقطع دکتری او ناتمام ماند. سورووسکی از ۱۹۹۵ به‌عنوان روزنامه‌نگار مشغول به کار شد و در نشریه نیویورکر ستون ثابتی در بخش اقتصاد دارد. نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، نشریه سیاست خارجی و اسلات از معروف‌ترین نشریاتی هستند که او در آن‌ها کار کرده است. کتاب خرد جمعی تنها کتابی ست که این نویسنده منتشر کرده است.

نقد خلاصه کتاب خرد جمعی

کتاب خرد جمعی یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مباحث مدیریت غافل مانده است را مطرح می‌کند. سوروویکی در این کتاب از مهم‌ترین شیوه خردورزی و حل مسائل حرف می‌زند و به خوانندگان خود می‌آموزد که چطور باید رفتار کرد تا بتوان از حداکثر ظرفیت‌ انسانی یک سازمان یا گروه بهره برد. البته سوروویکی معتقد است که خردورزی در جمع تحت شرایطی خاص درست عمل خواهد کرد و نمی‌توان هر تفکر گروهی را الزاما دارای نتیجه‌ای مناسب دانست. قصد او در این کتاب هم توضیح این شرایط و نشان دادن راهکار برای درست اندیشیدن در گروه بود. البته بسیاری از منتقدان انتقادی را بر این کتاب وارد کرده‌اند. مثلا جارون لانیر در کتاب خود استدلال می‌کند که خرد جمعی برای دسته‌ای خاص از مشکلات جواب خواهد داد. او معقتد است که در حل مشکلاتی که به بهینه‌سازی مربوط می‌شود، می‌توان از خرد جمعی استفاده کرد، اما همین روش برای خلاقیت کاربردی نخواهد داشت. اما درمجموع این کتاب اثری ارزشمند است که دید شما را نسبت به کار گروهی عوض خواهد کرد. سوروویکی در این کتاب نکته‌ای مهم را به ما یادآور می‌شود؛ اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود. اگر به این اصل که از دیرباز در فرهنگ ما وجود داشته است به شکل دیگری نگاه کنیم، حل بسیاری از مسائل برایمان آسان خواهد شد. نه؟

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب خرد جمعی

خرد جمعی توانسته است در سال انتشار خود از پروفروش‌ترین کتاب‌های سال آمریکا باشد و درلیست پرفروش‌های نیویورک تایمز و آمازون قرار بگیرد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

مدیران و سرپرستان کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین مخاطبین این کتاب هستند. با خواندن این کتاب نوع برگزاری جلسات و طوفان‌های فکری در شما تغییر خواهد کرد. این کتاب را به همه کسانی که به کار انفرادی بیشتر از فعالیت گروهی اعتقاد دارند معرفی کنید تا نگرششان برای همیشه تغییر کند. اگر دوست دارید از چند و چون تفکر گروهی بیشتر بدانید، این کتاب مخصوص شماست.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

خرد جمعی به اندازه نقطه اوج مالکوم گلدول سرگرم‌کننده و تامل برانگیز ست. کتابی جالب، جذاب و دارای مفهومی با پانسیل بسیار زیاد برای مدیران عامل و سیاستمدارها. (بوستون گلاب) این کتاب صرفا کتابی انقلابی نیست، بلکه خواندن آن برای همه واجب و اساسی است. (نیوزویک) محرک.. این کتاب به ما اثبات کرد که نتیجه پرداختن به اطلاعات جمعی بسیار بیشتر و فراتر از تصور بسیاری از ما است. (کریستین ساینس مانیتور) برای جمعیتی که این کتاب را می‌خوانند، هیچ خطری برای خاموش شدن وجود نخواهد داشت. (بیزنس ویک) این کتاب به‌صورتی واضح و متقاعدکننده نوشته شده است. (اینترتینمنت ویکلی) این کتاب به‌صور متقاعدکننده‌ای استدلال می‌کند که در شرایط مناسب، جمعیت حتی از باهوش‌ترین افراد جامعه هم عاق‌تر است. (نیوزدی)

بخش هایی از متن کتاب

هیچ سیستم تصمیم‌گیری نمی‌تواند موفقیت شرکت را تضمین کند. تصمیمات استراتژیکی که شرکت‌ها باید بگیرند از پیچیدگی‌هایی مانند پیچیدگی‌های مغز و عصب برخوردار است. اما ما می‌دانیم که هرچقدر در مقابل این پیچیدگی و عدم اطمینان، قدرت بیشتری را به فرد اختصاص دهیم، احتمال تصمیم‌گیری بد بیشتر خواهد شد. اگر گروه‌های کوچک در فرآیند تصمیم‌گیری گنجانه شوند، باید اجازه تصمیم‌گیری هم داشته باشند. اگر سازمانی تیم‌هایی را تشکیل دهد و بعد از آن‌ها برای اهداف صرفا مشورتی استفاده کند، تیم مزیت واقعی خود را که همان خرد جمعی است از دست خواهد داد. گروه‌ها فقط زمانی هوشمند هستند که بین اطلاعاتی که همه با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند و اطلاعاتی که هریک از اعضای گروه به‌صورت خصوصی در اختیار دارند، تعادل برقرار شود. در اینجا تعادل به‌معنای ترکیب کردن اطلاعات مستقل است که بعضی از آن‌ها درست است بعضی از آن‌ها نادرست که در نهایت می‌تواند گروه را عاقل و خردمند نگه دارد. گروه‌هایی که اعضای آن بیش از اندازه شبیه به هم هستند، ادامه یادگیری را سخت خواهند کرد. دلیل این مسئله این است که هریک از اعضا، اطلاعات جدید کمتری را روی میز خواهند آورد. گروه‌های همگن در انجام کارهایی که باید به‌خوبی انجام دهند بسیار عالی هستند اما به‌تدریج توانایی تحقیق درباره گزینه‌های دیگر را از دست خواهند داد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف