• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

نویسنده : نیر ایال
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 86 )
خلاصه کتاب ذهن حواس جمع
پخش دمو

خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

شب امتحان است، باید برای فردا آماده شوید و درس بخوانید. یک لحظه گوشی همراهتان را روشن می‌کنید تا پیام دوستتان را چک کنید و همین یک لحظه کافیست تا در شبکه‌های اجتماعی غرق شوید. سرتان را که بالا می‌آورید می‌بینید یک ساعت گذشته است و شما بدون آنکه حواستان باشد، وقتتان را در دنیای مجازی هدر داده‌اید. هزاران ایده در سرتان است. می‌خواهید پشت میز بنشینید و برای عملی کردن ایده‌هایتان کار کنید. اما وقتی لپ‌تاپ را باز می‌کنید تا با جستجو در اینترنت از صحت یک داده مطمئن شوید، بیش از یک ساعت را در سایت‌های

اگر با تمرکز کردن مشکل دارید، کتاب ذهن حواس جمع مخصوص شماست. نیر ایال در این کتاب به شما می‌آموزد که چطور خودتان را متمرکز کنید تا به نتیجه برسید.

شناسنامه خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

عنوان کتاب: ذهن حواس جمع عنوان کتاب به زبان اصلی: Indistractable: How to Control Your Attention and Choose Your Life نویسنده: نیر ایال نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۷ از ۵ (Good reads)، ۴.۵ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

در کتاب ذهن حواس‌جمع با دلایل مختلف پرت شدن حواس و عدم تمرکز آشنا خواهید شد. نیر ایال به شما نشان می‌دهد که روانشناسی چه توضیج و توجیهی برای این مشکل دارد و در کنار آن از راه‌حل ارائه شده توسط این علم، با شما صحبت خواهد کرد. در این کتاب با مدلی آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند متمرکز شوید و رابطه خود را با فناوری‌های هوشمند به‌صورتی تنظیم کنید که هیچ آسیبی به میزان بهره‌وری و تمرکز شما وارد نشود. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند که عوامل حواس‌پرتی در محیط کار، آموزشی و زندگی شخصی را شناسید و برای هرکدام چاره‌ای پیدا کنید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

نیر ایال نویسنده و سرمایه‌گذار آمریکایی است که به خاطر نوشتن کتاب خود تحت عنوان قلاب به شهرت رسیده است. او در ۱۹۸۰ متولد شد و در دانشگاه اموری و استفورد تحصیل کرده است. او بعد از اخذ مدرک دانشگاهی در رشته MBA شرکتی را راه‌اندازی کرد که روی تبلیغات در فیس‌بوک متمرکز بود. فعالیت او در این کمپانی ایال را به رشته روانشناسی علاقه‌مند و در ذهن او سوالات زیادی را در زمینه رفتار مصرف‌کنندگان ایجاد کرد. او در ۲۰۱۲ دوره‌های روانشناسی را در دانشگاه استنفورد گذراند و به‌صورت ویژه روی مهندسی رفتار کار کرد. این شاخه از روانشناسی به توضیح رفتار مصرف کنندگان در ایجاد عادت می‌پردازد. ایال ثمره مطالعات و پژوهش‌های خود را در کتاب قلاب به چاپ رساند و طولی نکشید که به شهرتی قابل توجه دست یافت. کتاب قلاب توانست به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل شود و او را به‌عنوان نویسنده و کارآفرینی مطرح معرفی کند. ایال دو کتاب قلاب و ذهن حواس جمع را در کارنامه خود دارد که هر دو شهرتی خوب کسب کرده‌اند.

نقد خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

بدون شک ذهن حواس جمع یکی از بهترین کتابهایی است که در زمینه تمرکز نوشته و چاپ شده است. ایال به‌خاطر نوشتن این کتاب بازخوردهای خوبی از منتقدین دریافت کرد و توانست جوایز زیادی را کسب کند. او در این کتاب به‌صورتی عملی و واقع‌گرایانه نشان می‌دهد که چرا نمی‌توانیم در محیط کار متمرکز بمانیم و چطور می‌توانیم موانع موجود را از بین ببریم یا آن‌ها را مدیریت کنیم. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند که رابطه خود را با اطراف بازتنظیم کنید و به این ترتیب به بهترین نتیجه ممکن برسید. ایال با استفاده از نظریات روانشناسی و به‌صورت علمی به خواننده نشان می‌دهد که مشکل اساسی از کجاست و به این ترتیب با خواننده همراه می‌شود تا به نتیجه اصلی که رفع کامل مشکل است برسد. مدیریت زمان، حلقه مفقوده در تمرکز از مهم‌ترین مباحثی است که در این کتاب مطرح می‌شود تا خواننده به‌صورت عملی با راه‌های افزایش تمرکز و بازدهی آشنا شود. این کتاب نثری توانمند و خوش‌خوان دارد و با ارائه تکنیک‌های بدیع و عملی، به خواننده کمک می‌کند که خود را بهتر کنترل و توجه خود را به کار معطوف کند.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

کتاب ذهن حواس جمع، یکی از پرفروش‌ترین کتابهای آمریکا بوده است. این کتاب توانسته است جایزه آثار برجسته ادبیات (OWL) را از آن خود کند و در ۵ کتاب برتر توسعه شخصی سال در وبسایت Audible قرار گرفته است. این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های برتر کسب‌وکار سال وبسایت آمازون جزو بیست کتاب برتر است و توانسته است جایزه بهترین کتاب علم و تکنولوژی گودریدز را در سال ۲۰۱۹ دریافت کند.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که در زندگی با مدیریت زمان مشکل دارند و به‌خاطر سهل‌انگاری و حواس‌پرتی دچار مشکلاتی شده‌اند. والدینی که نگران رابطه فرزندانشان با تکنولوژی هستند. کسانی که می‌خواهند با مدیریت مصرف تکنولوژی و ایجاد عادات خوب و موثر در خود، خلاقیت را درونشان تقویت کنند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

ذهن حواس جمع چارچوبی را فراهم می‌کند که با آن می‌تواند در کار برای رسیدن به نتیجه مطلوب متمرکز شوید. (جیمز کلیر) اگر برای وقت، تمرکز و روابطتان ارزش قائل هستید، این کتاب مطالعه‌ای اساسی است. من ایده‌های این کتاب را در زندگی عملی کرده‌ام. (جاناتان هاید) یکی دیگر از آثار مهم که باید از نیر ایال بخوانید. من به شدت در قسمت‌هایی از این کتاب حیران بودم. پایه‌ای عالی برای ایجاد تمرکز روی کار و زندگی. (الکسیس اوهانیان) نویسنده بعضی از استراتژیهای رفتاری و مدیریت مفید زمان را برای کمک به ما در تعامل دوباره با زندگی واقعی ارائه می‌دهد. ایال برای از بین بردن شلوغی دیجیتال از روش ماری کوندو استفاده کرده است. (وال استریت ژورنال) ذهن حواس جمع، عملی‌ترین و واقع‌گرایانه‌ترین رویکرد برای ایجاد تعادل بین فناوری و رفاه است. همه کسانی که تلفن هوشمند همراه دارند باید این کتاب را مطالعه کنند. (مارک منسون) موفقیت و خوشبختی مختص کسانی است که می‌توانند توجه خود را کنترل کنند. نیر ایال ماموریت دارد که شما را از حواس‌پرتی دور نگه دارد و کتاب او پر از ایده‌های عملی برای رسیدن به این هدف است. (آدام گرانت) این کتاب بیش از هرچیز دیگری که در چندسال گذشته خوانده‌ام دیدگاه من درباره جهان را تغییر داده است. بینش عملی این کتاب به من کمک کرده است که حدود ۹۰ درصد زمان روزانه‌ای را که صرف چک کردن ایمیل می‌کنم، کاهش دهم. (شین اسنو)

بخش هایی از متن کتاب

عاشق شیرینی،شبکه های اجتماعی و تلویزیون هستم. البته آنها به اندازه ای که من عاشقشان هستم، عاشق من نیستند. زیاده روی در خوردن شیرینی بعد از غذا، صرف زمان زیاد برای چرخ زدن در شبکه های اجتماعی یا زیاده روی در تماشای برنامه های نتفلیکس تا ساعت ۲ صبح تمام کاری بود که از سر عادت ناآگاهانه یا تا حدودی آگاهانه انجام می دادم. همانطور که خوردن غذاهای ناسالم سلامتی را به خطر می اندازد، استفاده بیش از حد از دستگاه های الکترونیکی هم ممکن است عواقب بدی داشته باشد. عواقبش برای من این بود که این عوامل حواس پرتی را در اولویت بالاتری از مهم ترین افراد زندگی ام قرار می دادم. بدترینش بلایی بود که من اجازه دادم این عوامل حواس پرتی بر سر رابطه من و دخترم بیاورند. او یگانه فرزندمان و فوق العاده ترین بچه دنیا برای من و همسرم است. ما می‌توانیم با تامل و نه واکنش، نسبت به ناراحتیمان با عوامل محرک داخلی ناخوشایند کنار بیاییم. ما می‌توانیم با جستجوی سرگرمی در کار و تمرکز بیشتر روی آن، کارمان را دوباره بازآفرینی کنیم. و مهم‌تر از همه اینکه ما می‌توانیم نوع خود را تغییر دهیم تا از شر باورهای محدود کننده خلاص شویم. اراده منبع محدودی نیست، بلکه درعوض مانند یک احساس عمل میکند. همانطور که شادی و خشم ما تمام نمی‌شود، اراده د رپاسخ به آنچه برای ما اتفاق می‌افتد شکل می‌گیرد و احساسمان فرسایش پیدا می‌کند. حواس‌پرتی و ناراحتی بر حالت پیشفرض مغز ما قالب است، اما ما می‌وانیم از آن‌ها برای انگیزه دادن به خومان، به‌جای شکست استفاده کنیم. یادگیری تکنیکی خاص به‌عنوان بخشی از درمان پذیرش و تعهد می‌تواند ناراحتی‌ ما را که اغل به حواس‌پرتی مضر منجر می‌شود خلع سلاح کند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف