• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب نوآفرینی

خلاصه کتاب نوآفرینی

نویسنده : آدام گرانت
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 8 )
خلاصه کتاب نوآفرینی
پخش دمو

خلاصه کتاب نوآفرینی

نوآوری و خلاقیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در عصر جدید موردتوجه اندیشمندان و افراد قرار گرفته است. گرانت در کتاب خود تحت عنوان نوآفرینی تلاش می‌کند تا چالش‌های عصر جدید را با نقطه نظر نوآفرینی و خلاقیت نگاه و سعی می‌کند که آن‌ها را با همین عنصر حل وفصل کند. او معتقد است که کار پیش‌روی ما در مواجهه با اتفاقاتی که تجربه می‌کنیم این است که یا با پیروی چشم‌بسته از سنت‌های تاریخی گذشته و قواعدی که سال‌ها به آن‌ها پایبند بوده‌ایم به مبارزه با چالش‌ها برویم یا با عنصر جذاب خلاقیت مسائل را حل کنیم. ب

راهنمایی جامع برای افزایش خلاقیت در جامعه و محیط کسب‌وکار امروزی از آدام گرانت، نویسنده مشهور.

شناسنامه خلاصه کتاب نوآفرینی

عنوان کتاب: نوآفرینی عنوان کتاب به زبان اصلی: Originals نویسنده: آدام گرانت نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۵ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب نوآفرینی

در کتاب نوآفرینی خواهید آموخت که چطور خلاقیت را در خود پرورش دهید و از ایده‌های بدیع و نوآوری حمایت کنید. او در این کتاب به خوانندگان آموزش می‌دهد که چطور ایده‌های جدید را تشخیص دهند و حتی چطور ایده‌های جدید را تولید کنند. کتاب نوآفرینی راهنمایی جامع و خواندنی برای همه مدیرانی است که دوست دارند کسب‌وکارشان را با عنصر خلاقیت به بهترین شکل ممکن خود برسانند.

درباره نویسنده خلاصه کتاب نوآفرینی

آدام گرانت روانشناس سازمانی در وارتون است؛ او در همین دانشگاه سابقه تدریس داشته است. گرانت تابحال پنج کتاب نوشته است که در مجموع بیش از ۲ میلیون نسخه فروخته‌‌اند وبه بیش از ۳۵ زنده دنیا ترجمه شده‌اند. کتاب‌های گرانت همیشه موردتوجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند، از فایننشال تایمز تا هاروارد بیزنس ریویو و وال‌استریت ژورنال. سخنرانی‌های گرانت در TED talks بیش از ۲۰ میلیون بار مشاهده شده‌اند و او به‌عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار مدیریت جهان زیر ۴۰ سال شناخته می‌شود. گرانت به‌خاطر دستاوردهای علمی برجسته‌ای که داشته، جوایز زیادی را از انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم این کشور دریافت کرده است.

نقد خلاصه کتاب نوآفرینی

گرانت بدون شک متفکر برجسته‌ای محسوب می‌شود و کتاب‌های او همگی به‌صورت شگفت‌انگیزی تاثیرگذار هستند. او در کتاب نوآفرینی بااستفاده از مطالعات و داستان‌های شگفت‌انگیز خود از تاثیر عنصر خلاقیت در شاخه‌های گوناگون ورزشی، تجاری، سیاسی، سرگرمی و... حرف می‌زند. تلاش گرانت بیش از هرچیزی بر تاکید روی این واقعیت است که اولین قدم در پرورش خلاقیت چیزی نیست جز تشخیص صحیح ایده‌های خلاقانه. او سپس تلاش می‌کند تا مراحل ضروری بعدی در پرورش خلاقیت و نوآوری را برای خواننده توضیح دهد. از ایجاد گروه تا انتخاب زمان و مکان مناسب برای تبدیل ایده به عمل. گرانت در این کتاب با زبانی سلیس و نثری روان از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مسائل برای پرورش و رشد شرکت‌ها و کسب‌وکارها حرف می‌زند. از کارآفرینی تا حل چالش‌های اجتماعی گستره موضوعاتی که او در کتاب نوآفرینی پرداخته است را تشکیل می‌دهند. اگر دوست دارید به‌صورت عملی و کاربردی عنصر خلاقیت را بشناسید و از آن برای غلبه بر موانع و چالش‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید استفاده کنید، خواندن کتاب نوآفرینی را از دست ندهید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب نوآفرینی

کتاب نوآوری آدام گرانت پس از انتشار به لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز راه پیدا کرد و رتبه اول این لیست را از آن خود ساخت. این کتاب نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب وبسایت گودریدز بوده است و رتبه ۵۲ پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه روانشناسی شخصیت عامه‌پسند را از آن خود کرده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

افرادی که دوست دارند با استفاده از خلاقیت وضعیت کارشان را بهبود دهند. کسانی که دوست دارند ایده‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند و فرصتی برای سرمایه‌گذاری در کاری سودآوری بیابند. مدیران خلاقیت شرکت‌ها صاحبان کسب‌وکار افرادی که در کارهایشان به خلاقیت و نوآوری قابل توجهی نیاز دارند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

بخشی از لذت کتاب گرانت این است که او رفتارهایی را که معمولا با تحقیر به آن‌ نگاه می‌کنیم را بازتعریف می‌کند. کتابی تامل برانگیز... (بررسی کتاب نیویورک تایمز) سرشار از تحقیقات نو، غیرشهودی و پر از فراخوان‌های عملی برای اقدام. گرانت به شایستگی به‌عنوان متفکری اصیل به شهرت رسیده است. (فایننشال تایمز) قرار است آخرین ارائه گرانت به لیست مطالعه بسیاری از شرکت‌های آمریکا اضافه شود. (Wired) آدام گرانت دانشمند اجتماعی جدی، داستان‌نویس چیره‌دست و خوش‌بین است. کتاب او بینش تازه‌ای در طیف گسترده‌ای از موضوعات ارائه می‌دهد که برای زندگی شخصی و حرفه‌ای مهم است. گرانت توانایی عجیبی در القای موضوعات آشنا با معانی عمیق دارد و خواننده را امیدوار و کمی خوشحال می‌کند. (نیویورک تایمز دیل بوک) پس از راه‌اندازی صدها کسب‌وکار، از خطوط هوایی تا قطار، موسیقی، تلفن همراه و حتی خط فضایی، بزرگترین چالش و موفقیت من از متقاعد کردن دیگران برای تماشای متفاوت دنیا ناشی می‌شود. کتاب نوآفرینی به من نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این کار را انجام داد و به شما کمک می‌کند که خلاقیت و تغییر ایجاد کنید. (سرریچارد برانسن) این کتاب به همان اندازه که کتاب‌های مالکوم گلدول در بهترین حالت خود روشنگر و سرگرم‌کننده است، پیامدهای عمیقی برای نحوه مدیریت شغل، برخورد با دوستان و آشنایان، تربیت فرزندان و طراحی کسب‌وکار خواهد داشت. خواندن این کتاب لذت‌بخش است و این افسانه که طمع تنها راه موفقیت است را می‌شکند. (رابرات ساتن)

بخش هایی از متن کتاب

هیچ چیز کاملاً بدیع و نو نیست، به این معنی که ایده‌های ما از آن‌چه از دنیای پیرامون‌مان می‌آموزیم تأثیر می‌گیرند. ما دائماً، خواه عمدی یا ناخواسته، اندیشه‌ها را به وام می‌گیریم. همگی ما در مقابل «جنون سرقت و فراموشی» – یعنی به یاد آوردن اتفاقیِ ایده‌های دیگران به عنوان ایده‌های خودمان – آسیب‌پذیریم. از قرار معلوم، نوابغ خردسال ندرتاً تغییری در دنیا ایجاد می‌کنند. وقتی روان‌شناسان در موردِ برجسته‌ترین و اثرگذارترین افراد مطالعه می‌کنند متوجه می‌شوند که بسیاری از آن‌ها در کودکی استعداد غیرمعمولی نداشته‌اند و اگر گروه بزرگی از کودکان نابغه را گرد هم جمع کنید و در سراسر زندگی‌شان آن‌ها را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که آن‌ها از همسالانِ دیررس خود که از خانواده‌هایی هم‌سطح آن‌ها هستند، به هیچ عنوان درخشش بیشتری ندارند. وقتی انگیزه‌ی موفق‌شدن سر به آسمان می‌گذارد، می‌تواند مزاحم نوآفرینی و ابتکار شود: هر چه بیشتر برای موفقیت ارزش قائل شوید، بیشتر از ناکامی خواهید ترسید. میل شدید به موفقیت، به جای هدف گرفتن دستاوردهای منحصر به فرد، ما را به جایی می‌رساند که برای موفقیت تضمین‌شده تلاش کنیم. چنان‌که دو روانشناس به نام‌های تاد لوبارت و رابرت استرنبرگ می‌گویند: «وقتی افراد از سطح متوسط نیاز به کامیابی عبور می‌کنند، شواهدی هست دال بر این‌که خلاقیت آن‌ها عملاً کاهش پیدا می‌کند.» موفق‌ترین‌ نوآفرینان، جگردارهایی نیستند که اول می‌پرند بعد نگاه می‌کنند. موفق‌ترین‌ها کسانی هستند که با نوک پا به لبه‌ی صخره می‌روند، سرعت فرود را محاسبه می‌کنند، چترشان را سه بار چک می‌کنند، و برای خاطرجمع شدن یک تور ایمنی هم در پایین برپا می‌کنند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف