• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم

خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم

نویسنده : جین ای.داتون و گرچن ام.اسپریتزر
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 11 )
خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم
پخش دمو

خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم

آیا تابحال به نقش رهبری در سازمان‌ها فکر کرده‌اید؟ به‌نظر شما در عصر جدید و تغییرات گسترده شکل کسب‌وکارها، رهبران و مدیران سازمان‌ها چه نقشی در توسعه و تغییر مثبت کسب‌وکار خود خواهند داشت؟ رهبری مثبت، موضوع محوری کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم است. این کتاب که توسط داتن و اسپریتز نوشته شده است، تلاش دارد تا به خوانندگان خود بیاموزد که چطور به رهبری مثبت تبدیل شوند. رهبران مثبت قادر هستند که به‌صورت چشمگیری ظرفیت کارمندان خود را برای تعالی توسعه دهند. آن‌ها توسعه و گسترش سازمان را بدون صرف هزینه‌ه

کتابی ضروری و خواندنی برای هر کسی که دوست دارد روزی مدیری توانمند و رهبری اثرگذار باشد.

شناسنامه خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم

عنوان: How to Be a Positive Leader: Small Actions, Big Impact نویسنده: جین.ای داتن، گریچن اسپریتز نوع: خلاصه کتاب صوتی امتیاز: ۳.۴۵ از ۵ (Good reads)، ۴.۵ از ۵ (Amazon)، ۴.۲ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم

درکتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم خواهید آموخت که چه توانایی‌ها و توانمندی‌هایی می‌تواند شما را به رهبری اثرگذار و مثبت تبدیل کند. آشنایی با مفهوم رهبری مثبت، مدیریت اثرگذار در سازمان از مهمترین نکاتی است که با خواندن این کتاب دریافت خواهید کرد. داتن و اسپریتز، نویسندگان کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم تلاش دارند با توضیح مفهوم رهبری مثبت و ارائه راهکارهایی برای نزدیک شدن به رهبری ایده‌آل در سازمان، به خوانندگان کمک کنند تا سازمانی با بهره‌وری حداکثری و همچنین کارکردی بی‌نظیر داشته باشند. با خواندن این کتاب خواهید آموخت که با اعمال تغییراتی ساده و کم‌هزینه به نتایجی شگفت‌انگیز و چشمگیر دست پیدا کنید و سازمانتان را در جهت مثبت ارتقا دهید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم

جین ای داتن، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه میشیگان است. او تحقیقات خود را بر چگونگی بهبود عملکرد کارکنان در محیط اداری و سازمان‌ها متمرکز کرده و در همین راستا با سازمان‌های متفاوتی هم همکاری داشته است. داتن به‌دلیل نگارش بیش از صد عنوان مقاله پژوهشی و تک‌نگاری جایزه تحقیق و تدریس را برده است و درسال‌های‌ اخیر بیشتر از هرچیزی به نقش رهبری مثبت در بهبود عملکرد سازمانی می‌پردازد. گرچن اسپریتز استاد مدیریت بازرگانی دانشگاه میشیگان است. او یکی از مدیران موسسه رهبری راس هم محسوب می‌شود و بیشتر تحقیقات این پژوهشگر در زمینه تغییر و افول سازمانی متمرکز شده است. اسپریتز در این راستا مقالات زیادی منتشر کرده است که اکثر آن‌ها در مجلات معتبر مدیریت و بازرگانی مانند آکادمی مدیریت، فصلنامه علوم اداری و همچنین نشریه روانشناسی عملی منتشر شده‌اند.

نقد خلاصه کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم

ایده اصلی کتاب برگرفته از اثر پروانه‌ای است. حتما با اثر پروانه‌ای آشنا هستید و می‌دانید که بیان می‌کند بال زدن یک پروانه در برزیل می‌تواند باعث ایجاد طوفان در تگزاس شود. نویسندگان کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم به‌صورت علمی و عملی به خوانندگان توضیح می‌دهند که چطور می‌توان درست مانند اثر پروانه‌ای، با حرکتی بسیار کوچک، به تغییرات و نتایج بسیار بزرگ و چشمگیر دست پیدا کرد. به نظر داتن و اسپریتز، این کار در حوزه اختیارات رهبر سازمان است و بعضی از رهبران می‌توانند به‌صورت چشمگیری ظرفیت خود، سازمان و کارمندان را افزایش دهند، بدون آنکه منابع هنگفتی را هزینه کنند. آن‌ها در این کتاب به خوانندگان آموزش می‌دهند که چطور مانند این رهبران باشند و با چه راهکارهایی چنین تغییرات عظیمی ایجاد کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند با آموزه‌های ساده و درعین‌حال کاربردی به خوانندگان بیاموزن که افراد خود را به‌روش‌هایی هدایت کنند که بتوانند به سمت موفقیت و دستیابی به اهداف حرکت کنند. تحول، محوری‌ترین مفهومی است که در کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم مطرح می‌شود. نویسندگان تلاش می‌کنند تا در چهار حوزه عملکرد، بینش‌های تحول‌آفرین را جمع‌بندی کنند: بهره‌برداری از خوبی‌ها، باز کردن دسترسی به منابع ارزشمند، تقویت روابط مثبت و درنهایت تسهیل تغییرات مولد که همگی از اصلی‌ترین توانمندی‌ها و مهارت‌های رهبری محسوب می‌شوند. هر مهارتی که به ذهنتان می رسد، از مهارت مذاکره تا الهام‌بخشی و هدایت افراد، همگی در این چهار محور خلاصه می‌شوند و با تبیین کامل این چهار محور خواهید توانست تمام مهارت‌های رهبری را در خودتان تقویت کنید تا درنهایت به تغییرات مثبت پایدار برسید.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

مدیران سازمان‌ها، رهبران کسب‌وکارها و کسانی که هدایت تیم‌ها را بر عهده دارند، دانشجویان و اساتید رشته مدیریت، علاقه‌مندان به مباحث مدیریت و کسانی که دوست دارند این مهارت‌ها را در خود تقویت کنند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

نویسنده در کتاب گونه یک رهبر تاثیرگذار باشیم تحقیقات هیجان‌انگیز خود را با داستان‌های غافلگیرکننده از شرکت‌های سرتاسر جهان پیوند می‌زند و همه چیزهایی که برای به‌دست آوردن موفقیت پایدار تجاری با استفاده از قدرت مثبت‌نگری نیاز دارید را به شما ارائه خواهید کرد. (دیوید کوپررایدر) منبعی ارزشمند برای دانشگاهیان و رهبران سازمانی در تمام سطوح این کتاب بینشی مبتنی بر تحقیقات پیشرفته را برای داشتن رهبری موثر، الهام‌بخش و تحول‌آفرین به خواننده ارائه می‌کند. می‌توان این کتاب را مرجعی کلاسیک در این زمینه دانست. (راج سیسودیا) کتاب چگونه یک رهبر مثبت باشیم مانند آلبومی موفق از متفکران بزرگ رهبری مثبت است. نویسنده سیزده مقاله روشنگرانه و حدود ۸۰۰ ایده خوب و اجرایی برای بهبود مهارت‌های رهبری را اراده می‌دهد. (آرای واینزوایگ) من باید چه‌کار کنم؟ این سوال بزرگترین سوالی است که از رهبران خواهان داشتن سازمان مثبت می‌شنویم. برای پاسخ باید این کتاب را مطالعه کنید. جین دوتون در این کتاب به شما اقداماتی خاص ارائه می‌دهد که بتوانید با کاربرد آن‌ها به رهبری مثبت تبدیل شوید. (وین بیکر) ما به رهبران مثبت بیشتری در جامعه و تجارت نیاز داریم. رهبران مثبت برای دیگران امکان و فرصت ایجاد و به ما کمک می‌کنند تا کار درست را انجام دهیم. آن‌ها ما را قادر می‌سازند تا زندگی خارق‌العاده‌تری داشته باشیم. این کتاب مملو از توصیه‌های عملی برای یادگیری چگونگی تبدیل شدن به رهبری مثبت است. آفرین! (ر. ادوارد فریمن) کتابی عمیق، الهام‌بخش و عملی. توصیه‌های هر فصل این کتاب شواهدی را ارائه می‌دهند که توسط معتبرترین رهبران فکری مطالعات سازمانی مثبت نوشته شده است. مملو از راه‌حل‌هایی برای اقدامات فوری در اجرای مدیریت مثبت در سازمان. کتابی خواندنی. (جیم لوهر)

بخش هایی از متن کتاب

اگر چیزی را دوست نداشته باشید، هرگز در آن عالی نخواهید بود. اگر به چیزی علاقه‌مند نباشید، تلاش نمی‌کنید تا بر چالش‌ها غلبه کنید و در مسیر آن پیش بروید. چشم‌انداز، همان‌چیزی است که شما را به مسیرتان هدایت می‌کند. اما هدف چرایی حرکت شما را به مقصد تعیین می‌کند. اصولا افراد فکر می‌کنند که باید بین مثبت بودن و برنده بودن، یکی را انتخاب کرد. یادتان باشد که شما مجبور به چنین انتخابی نیستید. مثبت‌اندیشی به پیروزی منجر خواهد شد. ما به‌خاطر کاری که انجام می‌دهیم، نخواهیم سوخت. ما می‌سوزیم چون فراموش می‌کنیم چرا درحال انجام کار هستیم. زمانی گروه به رهبر خود حس تعهد خواهد کرد که آن رهبر برای خدمت به گروه وقت بگذارد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف