۷ گام عملی برای به حداکثر رساندن پتانسیل های روزانه تان

پتانسیل فردی
پتانسیل فردی

فهرست مطالب

به قلم

جفری آی. مور

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

پتانسیل های روزانه خود را به حداکثر برسانید 

[/su_note]

روزتان با چه سرعتی می­گذرد( پتانسیل های روزانه)؟ آیا آنقدر سریع می­گذرد که بعضی اوقات، هرآنچه را که انجام داده و به اتمام رسانده اید را فراموش میکنید؟ آیا هرهفته را درحالی به پایان می رسانید که تمام توان تان را برای انجام امور به کار بسته اید؟

مطالعات نشان داده است که موفق ترین زن و مرد کسانی هستند که میتوانند  پتانسیل های خود را روز به روزبه حداکثر برسانند درزندگی و به شکل کلی. پتانسیل کامل ما فقط به کار مربوط نمیشود بلکه در روابط ما نیز وجود دارد. این فقط درلحظه های انجام کار نیست بلکه در زمان استراحت و آرامش نیز هست.

توانایی به حداکثررساندن پتانسیل شما مستقیما با ظرفیت شما برای برنامه ریزی، مدیریت زمان و اجرای وظایف مرتبط است. همه ما ۲۴ ساعت یکسان در روز داریم، سوال این است: چگونه میتوانیم از آن برای بهره وری کامل خود استفاده کنیم؟

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

چگونه هر روز از پتانسیل خود استفاده کنید

[/su_note]

حداکثر پتانسیل روزانه
حداکثر پتانسیل روزانه

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۱.) روزانه تصویربزرگی از خود به یاد آورید.

[/su_note]

وی گفت: ” من واقعا در تلاش برای دیدن تصویری بزرگ از خود بوده و برای این که درخود گیر نیفتم ، واقعا سخت کار می­کنم. من اعتقاد دارم که همه ما یک هدفی را در این سیاره دنبال کرده و هریک هدفی متفاوت داریم. وقتی با عشق و شفقت ارتباط برقرار میکنید، این همان زمانیست که همه چیزگشایش می­یابد.” اِلن دیگنرز

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]سخت، اما نه غیرممکن ![/su_highlight]

دلیل بیدار شدنتان چیست؟ چه اهمیتی دارد که آنچه را باید انجام شود، به انجام برسانید؟ بله، ساعت ۵ صبح است، اتاق خوابتان سرد است؛ شما در زیر لحاف احساس خوبی دارید… پس چرا برخیزید؟ چرا برای انجام کارها، حتی در زمان عدم نیاز، نظم و انظباط به کار می برید؟

ایجاد انگیزه
ایجاد انگیزه

خیلی آسان نیست که کاری انجام دهی؛ و به خود اجازه دهی با آسایشهای زودگذر از مسیراصلی منحرف شوی. اما وقتی تصویربزرگ رامی بینید، پتانسل های روزانه زندگی تان انرژی خاصی خواهد داشت. برایجاد آن متمرکز شوید. در مورد آنچه می خواهید در زندگیتان نمود پیدا کند و چرایی آن، شفاف سازی کنید. این اولین قدم برای به حداکثر رساندن پتانسیل روزانه تان است.

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]گام عملی:[/su_highlight]جملات ۵-۷ را بنویسید که تصویر بزرگ شما را توصیف میکند. زندگی ایده آل شما چه شکلی است؟ سپس ۳۰ دلیل بنویسید که چرا این زندگی برای شما بسیار مهم است.

در اینجا مکان هایی را برای دیدار با افرادی که میتوانند شما را در دستیابی به اهدافتان کمک کنند را نیز در نظر بگیرید .

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۲.) طرحی ایجاد کنید.

[/su_note]

ایجاد طرح
ایجاد طرح

” شما برای پیروزی به دنیا آمده اید، اما برای برنده شدن، برای پیروزی، آمادگی برای پیروزی و انتظار پیروزی برنامه ریزی کنید.” – زیگ زیگلر

شما فقط با خواستن، نمیتوانید پتانسیل خود را به حداکثر برسانید- بلکه باید برنامه ریزی کنید. بدون برنامه، انحراف از مسیرنیل به خواسته هایمان، گریزناپذیر است. سعی کنید برای کل هفته در طی روزهای تعطیل برنامه ریزی کنید. همچنین از روز تعطیل تان به عنوان روز استراحت و تامل استفاده نمایید.

اهداف واقعی را برای هفته تعیین و تبیین نمایید. ممکن است مدتی زمان ببرد تا در اینکاراستاد شوید. در ابتدا، انجام امور بسیار آسان است. روزانه، بر روی ۵-۳ مورد کار کنید که به شما در تحقق اهداف هفته تان کمک میکنند. احساس خوبی است که کارها را انجام دهیم. وقتی به این هدف رسیدید، جشن گرفته و لذت ببرید!گ

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]گام عملی:[/su_highlight]در مورد چیزی که میخواهید انجام دهید، فکر کنید. بر روی انتخابتان بیش از حد فکر کنید؛ تنها یک چیز را انتخاب کنید. تا آنجا که ممکن است مراحل تحقق آنرا، تقسیم بندی کنید. سپس مراحل کوچک را در طی هفته پخش و انجام دهید.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۳.) با زمان مانند طلا رفتار کنید.

[/su_note]

زمان طلاست
زمان طلاست

یا روز را اداره میکنید یا روز شما را اداره میکند.” – جیم ره

کلیشه ها را شنیده اید: پس از گذشت “زمان” ، دیگر قابل بازیابی نیست. اوه، کاملا صحیح است. اگر مهارت مدیریت زمان صفر نداشته باشیم، کارهای ۱۵ دقیقه ای میتوانند به ۴۵ دقیقه یا طولانی­تر بدل شوند.

صرف زمان فقط برای کار، بد نیست؛ اما دراینصورت زمان برای سایرابعاد زندگیتان، مانند ورزش، خانواده یا استراحت کوتاه میشود. دانشجوی مدیریت وقت شوید. فقط مطالعه نکنید، عمل کنید.

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]گام عملی:[/su_highlight]این هفته برای انجام کار از یک تایمر استفاده کنید. همچنین، هر روز یک استراتژی مدیریت زمان را  تحقیق و اعمال کنید.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۴.) به مثبت ترین فردی که می شناسید، تبدیل شوید.

[/su_note]

مثبت ترین فرد
مثبت ترین فرد

” شما قبلا آنرا انجام داده اید و اکنون می­توانید این کار را انجام دهید. امکانات مثبت را مدنظر قرار دهید. انرژی چشمگیر ناامیدی تان را تغییر دهید و آن را به عزم مثبت، موثر و غیرقابل توقف تبدیل کنید.“- رالف مارستون

بخش عظیمی از زندگی،(پتانسیل های روزانه ) چشم انداز و دیدگاه است. چگونه خودمان را میبینیم و جهان چگونه زندگی کردن را به ما دیکته خواهد کرد. ما بایستی خود را درنوری مثبت و شایسته مشاهده کنیم- در غیر اینصورت، به حداکثر رساندن پتانسیلتان دشوار خواهد بود. مثبت بودن کیفیتی ساده لوحانه نیست؛ این تصمیمی هوشمندانه در مواجهه با درگیری، سردرگمی و هرج و مرج است.

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]گام عملی:[/su_highlight]در پایان هر روز، ۱۰ مورد را بنویسید که به خوبی پیش رفته و باعث شده  اند که احساس خوبی داشته باشید.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۵.) در هر زمان، تنها یک کار را انجام دهید.

[/su_note]

” در هر زمان، تنها یک کار را انجام دهید، و در حالی که انجام میدهید، تمام روح خود و پتانسیل های روزانه را معطوف به آن داشته و از دیگر موارد فارغ باشید.”- سوامی ویوکاناندا

این بخشی است که ما صحبت در مورد آنچه انجام خواهیم داد را متوقف میکنیم؛ و صحبت در مورد آنچه به آن نخواهیم پرداخت را شروع میکنیم. چگونه میتوانم در هنگام کار، تلفنمان را خاموش کرده یا انرا در اتاقی دیگر بگذاریم؟ نظرتان در مورد بررسی ایمیل فقط یک یا دوبار در روز، چیست؟

برنامه هایی مانند Chrome Google، Focused Stay وجود دارند که میتوانید سایتهایی مانندFacebook را برای مدت معینی مسدود نمود.کارهای کوچک بسیاری هستند که دائما تمرکز و انرژی ما را از بین میبرند؛ جلوی آنها را بگیریم.

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]گام عملی :[/su_highlight]سه تا از بزرگترین اتلاف کنندگان وقت شما کدامند؟ روی برگه بنویسید. مالکشان شوید. در زمان کار، لیست را پیش روی خود قرار دهید تا برایتان یادآوری شود که چه کارهایی را نمیخواهید انجام دهید. پتانسیل های روزانه را صرف امور مفیدتری کنید .

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۶.) استراحت را فراموش نکنید.

[/su_note]

استراحت
استراحت

وی گفت: ” من هنوز به استراحت سالم تر نیاز دارم تا در بهترین حالت ( پتانسل های روزانه )کار کنم. سلامتی من سرمایه اصلی من است و می­خواهم آن را هوشمندانه اداره کنم.” – ارنست همینگوی

اگردر طی روز انرژی کافی ندارید، نمی­توانید از پتانسیلهای خود را استفاده کنید. استراحت بسیار حیاتی است که اغلب از آن غفلت میشویم. یافتن استراتژی برای استراحت و ریلکسیشن به اندازه استراتژیهایی برای بهره وری بالا حائز اهمیت است.

خواه گوش دادن به صدای طبیعت باشد یا مراقبه، دعا، خواندن یک داستان تخیلی پیش از خواب؛ استراحت نقش اصلی در تعدیل خلق و خو، سطح انرژی، متابولیسم و مدیریت استرس را دارد. برای زندگی مقتدرانه، خود را همانند باتری شارژ کنید!

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]گام عملی:[/su_highlight]قبل از خواب به آنچه انجام میدهید فکر کنید. آیا خودتان را برای استراحت شبانه عالی آماده میکنید، یا تازه لپ تاپ خود را بسته اید؟ ۳۰ دقیقه وقت بگذارید تا با گوش دادن به موسیقی آرامش بخش یا یک داستان، برای رختخواب آماده شوید.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۷.) زندگی را ساده تر کنید.

[/su_note]

زندگی زیبا
زندگی زیبا

زندگی بسیار ساده است، اما ما اصرار داریم که آنرا پیچیده تر کنیم.”- کنفوسیوس

من یکبار شنیدم که دکتر وین دایر در مورد چگونگی ترک سیگار گزارشی ارائه داده است. او گفت :

” … به منظور استعمال سیگار، باید پول زیادی را برای سیگار خرج کنید، در یک شرکت میلیارد دلاری، بدون بازگشت سرمایه، سرمایه گذاری کنید ، این ایده را نادیده بگیرید که خودتان را میکُشید؛ به سراغ جیبتان بروید و آنها را پیدا کنید، به بیرون بروید و سیگار بکشید. برخی حتی آن را از بچه های خود پنهان میکنند و بعد ازآن هر روز این رفتارها را تکرار میکنند. بنابراین پتانسیل های روزانه خود را سرکوب خواهید کرد .

این اهتمام زیادی میطلبد. تنها کاری که باید در اماکن ” سیگار ممنوع” انجام دهید این است که : سیگار نکشید.” خودتان چنین قانونی را وضع کنید.

عادتها بسیار جذاب هستند زیرا اغلب، ما برای حفظ مواردی که مانع ازارائه بهترین ورژن خودمان با پتانسیل های روزانه می­شوند، می جنگیم! به عنوان مثال، چه میشود اگرکه زمان بیدارشدن، در مورد لباس فردا و غذاهای فردا تصمیم گیری کنیم – موقع بیدار شدن یا شب قبل؟

اکنون که تصمیمات کوچک خارج از جدول هستند، میتوانیم به جای هدر دادن وقت و انرژی سعی کنیم بفهمیم پتانسل های روزانه خود را که به کدام جهت حرکت دهیم . این تصمیمات کوچک و روزانه است که به ما احساس خشکی و عدم تعادل  القا میکند. این مورد، توانایی ما در تصمیم گیری های مهم را مختل میکند.

[su_highlight background=”#9472c2 ” color=”#000000″ class=””]گام عملی:[/su_highlight]تصمیمات کوچک روزانه که قابل عملی شدن هستند، کدامند؟؟  به ۵-۳ مورد فکر کنید. انرژی خود را بر روی اجرای آن ایده ها متمرکز کنید تا بتوانید هر روزپتانسیل های خود را به حداکثر برسانید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید