۵ نشانه از نشانه های زبان بدن که کار آفرینان باید در هر جلسه به آن توجه داشته باشند.

نشانه های زبان بدن
نشانه های زبان بدن

فهرست مطالب

نشانه های زبان بدن

در راستای رونق (و زنده ماندن) کسب و کار، کارآفرینان ناگزیرند که همیشه فروش داشته باشند. حالا این فروش ممکن است به مشتریان بالقوه باشد یا سرمایه گذاران و کارمندان. با این وجود، گاهی موسسان به بستن قرار داد با طرف مقابل باور دارند، اما بعدا متوجه می شوند که آن شخص اصلا علاقه ای به این کار ندارد. بنابراین سوال این جاست که چطور می توانید در یک جلسه با توجه به نشانه های زبان بدن “بله” را از مخاطب بگیرید.
مشتریان ، شرکا و سرمایه گذاران بالقوه ممکن است که به زبان، علاقه خود را نشان دهند، اما اگر نشانه های زبان بدن و ارتباط غیر کلامی آنها حاکی از حرف دیگری باشد، بعید است که بتوانید قراردادی منعقد کنید. حرف های باطل، دروغ و وعده های ناممکن به راحتی می توانند از دهان شخص بیرون بیایند، اما نشانه های زبان بدن آن شخص، دروغ نمی گوید.

من بعنوان شخصی که به هزاران کارآفرین و مدیر کمک کرده است تا به اصلاح استراتژی فروش خود نائل شوند،[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]باور دارم که توانایی خواندن و درک گفته های غیر کلامی و نشانه های زبان بدن افراد، برای موسس یا عضو تیم استارت آپ ضرورت دارد.[/su_highlight]

این اصل به آنها کمک می کند که بدانند آیا این شراکت ارزش پیگیری را دارد یا کاملا اتلاف وقت با ارزش افراد به شمار می آید. نشانه های زبان بدن می تواند به شما نشان دهند که آیا ایده شما برای مخاطب تان قابل قبول است یا نسبت به آن مقاومت دارد. در اینجا به پنج مورد از رایج ترین نشانه های زبان بدن و غیر کلامی و شرح آنها می پردازیم.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۱- تماس چشمی

[/su_note]

تماس چشمی در زبان بدن
تماس چشمی در زبان بدن

نشانه های زبان بدن در شخصی که از برقراری تماس چشمی اجتناب می کند، نشانگر این است که می خواهد چیزی را از چشم شما کتمان کند یا دچار شرم است. این اشخاص ممکن است به چیزهای مختلف نظیر کاغذ، دیواری که در پشت شما قرار دارد و یا به کف زمین نگاه کنند. در اصل به همه چیز به جز شما نگاه می کنند.
اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید آنها را به سمت تمرکز سوق داده و درگیر بحث کنید. گاهی اوقات، اگر شما شخص را هدف قرار دهید، مشکل حل خواهد شد. برای مثال، به سادگی از شخص بپرسید که چه خبر است.

شما می توانید جمله ای نظیر این را بپرسید:[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]”به نظر می رسد که ذهن شما مشغول است، آیا کاری هست که بتوانم برایتان انجام دهم.” یا “به نظر می رسد تحت فشار هستید، آیا می توانم کمک تان کنم؟” همچنین لازم است که بر گشاده رویی، شفافیت و لحن محاوره ای تمرکز کنید.[/su_highlight]

در آخر، توجه کنید که چه زمانی مخاطب از تماس چشمی خودداری می کند. ممکن است مایل باشید سؤالات بیشتری را در رابطه با موضوع مطرح کنید تا مساله برایتان واضح تر شده و بتوانید نکات خاص مشکل را شناسایی کنید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۲- تکیه دادن

[/su_note]

تکیه دادن در زبان بدن
تکیه دادن در زبان بدن

زبان بدن در مورد تکیه دادن، اغلب به این معنی است که فرد درگیر هیجان شده است و می خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند. البته در برخی مواقع تکیه دادن به عقب، نشانه سردی است (به عنوان مثال وقتی شخص دست به سینه است). همچنین تکیه دادن می تواند نشانه ای باشد از این که فرد احساس امنیت و آرامش می کند و در موضع اختیار قرار دارد.
اگر به دنبال رمز گشایی نشانه های زبان بدن هستید و می خواهید سطح درگیری مخاطب با موضوع را ارزیابی نمایید، تکنیک آیینه را امتحان کنید. زمانی که یک جلسه به خوبی پیش می رود، مردم آیینه وار رفتار کرده و یا حرکتی را برای احساس ارتباط با شخص دیگری، از او کپی برداری می کنند.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۳- طرز ایستادن

[/su_note]

تکیه دادن در زبان بدن
تکیه دادن در زبان بدن

مادران بسیاری از ما، به ما آموخته اند که صاف بایستیم: این امر نه تنها یک پوزیشن خوب به شمار می آید، بلکه احترام و اعتماد به نفس شخص را افزایش می دهد. وقتی در یک جلسه می بینید که فردی وضعیتی خمیده دارد، به این معنی است که شخص از عدم قدرت و امنیت زیادی رنج می برد. این زبان بدن، همچنین می تواند دلیلی بر عدم صداقت او باشد، زیرا ناامنی اغلب نتیجه نداشتن قدرت بر چیزی است. افرادی که خیلی احساس ناامنی می کنند، به جای اینکه به اشتباه خود اعتراف کنند، بسیار احتمال دارد که برای پوشاندن چیزی دروغ بگویند.
برای گذر از این مساله، سؤالات خاصی را برای ارزیابی اعتماد به نفس شخص مطرح کنید،

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]

از جمله اینکه چقدر اطمینان دارید از این که این پروژه از طرف ما سر وقت انجام شود؟ مهم ترین دلایل فعالیت تجاری شما با ما چیست؟

[/su_highlight]

شما به دنبال پاسخ های صادقانه و قدرتمند هستید. اگر آنها از پاسخ به این سوالات طفره بروند، ممکن است مخاطبان درستی برای شما به شمار نیایند.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۴- وضعیت دست به سینه

[/su_note]

وضعیت دست به سینه
وضعیت دست به سینه

نشانه های زبان بدن در وضعیت دست به سینه، یک وضعیت دفاعی برای شخصی است که احساس ناامنی در رابطه با آنچه در حال وقوع است می کند. به تجربه دریافته ام که این اشخاص غالباً بهانه می گیرند و ماهیتا اهل مخالفت هستند. آنها دوست ندارند درخواست وضوح یا کمک کنند.
اگر با این وضعیت روبرو شدید، آنها را به صحبت وادار کنید و به آنها فرصت دهید تا تجربیات خود را بیان کنند. من معمولا این سوال را از شخص می پرسم که چه چیز موضوع مورد بحث را دوست ندارد. (من نمی توانم مشکلی را حل کنم مگر اینکه بدانم آن مشکل چیست). به محض اینکه به عامل مقاومت پی می برید، می توانید به جای حدس زدن، مستقیما به صحبت در مورد آن مساله بپردازید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۵- بی قراری

[/su_note]

حرکات دست عالی هستند. آنها یک مکالمه زنده را شکل می دهند و نکات مهم را بولد می کنند. با این حال، بی قراری چنین اثری ندارد. بی قراری و حرکات مداوم دست ها می تواند از نقطه نظر نشانه های زبان بدن، معانی مختلفی از جمله عصبی بودن، کسالت و اضطراب داشته باشد.

هنگامی که این اتفاق می افتد، مکالمه را فوراً برگردانید به این معنی که آنها را مجدداً درگیر کنید. از این شخص بپرسید که در حال حاضر به چه چیزهایی احتیاج دارد. گوش دهید و ببینید که آیا قادر به برآوردن نیازهایش هستید یا خیر. به عنوان مثال، شما خواهید گفت: “اجازه دهید از شما چیزی بپرسم،[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””] اکنون چالش شماره یک شما چیست؟ یا “به من بگو چرا به این موضوع، بله نمی گویی؟”[/su_highlight]

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

نتیجه زبان بدن:

[/su_note]
باید گفت که اگر اشخاص، برخی از این موارد یا همه آنها را بروز می دهند، این امر می تواند نشان دهنده عدم علاقمندی آنها باشد. اگر من به این نتیجه برسم که زبان بدن شخص می گوید “نه”، صداقت به خرج داده و از او می پرسم چرا می گوید نه. به این ترتیب می توانیم تشخیص دهیم که [su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]آیا “نه” آنها قابل تبدیل شدن به “بله”هست یا نیست.[/su_highlight] این روش صادقانه بوده و نشانه ای از احترام گذاشتن به وقت اشخاص است.

بیشتر بخوانید: مصاحبه شغلی موفق؛ چطور به شغل مورد علاقه‌مان برسیم؟

پیشنهاد می شود به شما : روانشناسی عزت نفس: از گفتن چه چیزهایی باید به کسانی که عزت‌نفس پایینی دارند اجتناب کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید