یاد گرفتن هیپنوتیزم ؛ آموزش گام به گام هیپنوتیزم برای همه افراد

روش یاد گرفتن هیپنوتیزم

فهرست مطالب

در صورت عدم دقت و استفاده نادرست، هیپنوتیزم (Hypnosis) می‌تواند خطرناک باشد. همیشه باید به این واقعیت احترام بگذارید که با ذهن شخص دیگری کار می‌کنید. روش یاد گرفتن هیپنوتیزم آسان نیست و نیاز به تلاش مداوم دارد. اگر سوژه شما واکنشی نامطلوب دارد، او را از خواب بیدار کرده و به او یادآوری کنید که در کجا هستند و حال‌شان خوب است.

هیپنوتیزم چیست؟ این یک سوال نسبتاً پیچیده است و پاسخی که می‌گیرید بسته به اینکه چه کسی از شما سوال می‌کند بسیار متفاوت خواهد بود. به زبان ساده، هیپنوتیزم ابزاری است که به شما امکان می‌دهد از برخی مهارت‌های حساس ذهنِ آگاه را دور بزنید. اما درک این تعریف تا انجام هیپنوتیزم، فاصله بسیاری است؛ با ذهن همراه باشید.

روش یاد گرفتن هیپنوتیزم

در زیر یک به یک به مراحل یادگیری هیپنوتیزم می‌پردازیم:

وسائل مورد نیاز برای یاد گرفتن هیپنوتیزم را آماده کنید

وسائل مورد نیاز برای یاد گرفتن هیپنوتیزم را آماده کنید

داوطلب: شخصی که شما در حال هیپنوتیزم کردنش هستید، به عنوان یک داوطلب خوانده می‌شود. برخی از آنها ساده‌تر از سایرین برای هیپنوتیزم هستند، اما با روش صحیح، می‌توان همه افراد را هیپنوتیزم کرد.

یک موقعیت مکانی: جایی که هیپنوتیزم می‌کنید مهم است. هر جایی می‌توان این کار را انجام داد، اما بهتر است مکانی آرام به‌همراه یک صندلی نرم را انتخاب کنید.

اعتماد به نفس: هیپنوتیزم همه چیز در مورد قدرت پیشنهاد است. اگر اعتقاد دارید که موفق خواهید شد، نه تنها به فردی تبدیل می‌شوید که هیپنوتیزم را بلد است، بلکه باعث می‌شوید که سوژه شما به توانایی‌های شما نیز اعتقاد داشته باشد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]تکنیک ساندویچ در روانشناسی ؛ گفتار درمانی و استفاده از بازخوردهای منفی[/su_animate]

[/su_box]    

قبل از هیپنوتیزم با سوژه صحبت کنید

قبل از هیپنوتیزم با سوژه صحبت کنید

صحبت قبل از هیپنوتیزم گام مهمی در موفقیت شما است، به خصوص اگر با فردی کار می‌کنید که خیلی خوب او را نمی‌شناسید. مباحثی که باید با سوژه خود در میان بگذارید به شرح زیر هستند:

در مورد هیپنوتیزم توضیح دهید: این تصویر آغازین آنها است، و آنچه انتظار دارند این است که در مورد روند کار با آنها صحبت کنید.

او چه تجربه‌ای دارد: تجربه همچنین انتظارات را شکل می‌دهد، اما مهمتر از آن این است بدانید آیا قبلاً تجربه هیپنوتیزم را داشته است یا خیر!

به او آرامش دهید: صحبت کردن شما باید قاطعانه باشد، به او بگویید که به خواب خواهید رفت. اعتماد او را جلب کرده و سعی کنید به او آرامش دهید.

هیپنوتیزم را شروع کنید

یاد گرفتن هیپنوتیزم

از سوژه خود بخواهید که بازوهای خود را به سمت بالا بکشد، مستقیم در روبرو به طوری که کف دستش به سمت داخل باشد، همچنین عرض شانه از هم فاصله داشته باشد. انگشت خود را بین کف دست او قرار دهید و از او بخواهید که چشم خود را روی آن متمرکز کند. به آنها بگویید که در یک لحظه، انگشت خود را رها خواهید کرد، اما دوست دارید او همچنان روی آن فضای بین دستان خود متمرکز باشد. سپس جلو بروید و انگشت خود را رها کنید.

بعد، به آنها بگویید که در یک لحظه از او می‌خواهید که چشم‌هایش را ببندد و آهنربایی را در کف دستان خود تصور کند و دستانش را به هم دیگر نزدیک کند جوری که احساس کند آهنربا بین دستانش است. به سوژه خود بگویید که وقتی دستانش را لمس می‌کند، از سر تا انگشتان پا به یک خلسه خواب‌آورِ عمیق فرو می‌رود.

بعد از گفتن این موضوع به او بگویید که اگر آماده است، برای پیشروی کار چشمانش را ببندد و هنوز در بین فضای دستان خود متمرکز شود، در حالی که هنوز آن آهنربا را در کف دست خود تصور می‌کند.

حالا سوژه چشمان خود را بسته و دستانش به هم نزدیک می‌شود. سپس برای مرحله بعد آماده شوید. اگر روند به آهستگی  جریان داشته باشد، برای کمک به فرآیند پیشنهاداتی ارائه دهید. حتی ممکن است لازم باشد که او را از حرکت دستان خود آگاه کرده و از پیشرفت کار به او مطالبی را بیان کنید.

برای یاد گرفتن هیپنوتیزم ایده زیر را مستقیماً به سوژه بگویید:

  • آن آهن ربا را در کف دست خود احساس کنید، دستان شما به هم نزدیک می‌شوند.
  • با نزدیک‌تر شدن دست‌ها، قدرت آهنربا بیشتر می‌شود.
  • تقریباً در حال حاضر، دستان شما کاملاً به هم نزدیک شده است.

اگر وقت دارید، موارد بالا را چندین بار تکرار کنید. در آخرین لحظه قبل از اینکه دست‌های سوژه به هم برسند، سوژه را با حرکتی محکم اما ملایم به جلو بکشید و بگویید: «به خواب برو!» با صدای محکم جوری که انگار به او فرمان می‌دهید. چندین بار این جمله را تکرار کنید، به او بگویید: «بخواب، به خواب برو، به خواب برو» خواهید دید که او کم کم وارد خلسه می‌شود.

سوژه را از خواب بیدار کنید

یادگیری هیپنوتیزم

حتی اگر خواب هیپنوتیزم به معنای واقعی خواب نباشد، معمولاً ما بازگشت به حالت طبیعی را «بیدار شدن» از حالت خلسه توصیف می‌کنیم. احتمالاً ساده‌ترین چیز در مورد هیپنوتیزم بیدار کردن سوژه است. شما به سادگی این پیشنهاد را می‌دهید که او از خواب بیدار شوند.

به طور کلی بهترین روش در یاد گرفتن هیپنوتیزم این است شروع به شمردن اعداد کنید، و پیشنهاداتی را ارائه دهید که احساس بیدار شدن، طراوت و آرامش گسترده‌ای در سوژه ایجاد کند.

پیشنهاد ما این است، جملات زیر را به سوژه بگویید:

  • در یک لحظه، از ۱ تا ۵ می‌شمارم و وقتی به عدد ۵ رسیدم، شما بیدار خواهید شد و احساس آرامش و طراوت خواهید کرد. ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ چشمان خود را باز کنید و بیدار شوید.

اگر آنها را با یک پیشنهاد از خواب بیدار نکنید، ممکن است دچار ناراحتی، بی‌نظمی و حتی گاهی سردرد شوند. بهترین راه‌حل همین شمارش اعداد است.

روش‌های یاد گرفتن هیپنوتیزم

روش‌های یاد گرفتن هیپتونیزم

شما باید هیپنوتیزم را از روش‌های مختلف یاد بگیرید، این موارد به شرح زیر هستند:

هیپنوتیزم را از یک برنامه آموزش زنده یاد بگیرید

بهترین راه برای یادگیری هیپنوتیزم جستجو برای یافتن بهترین مربی هیپنوتیزم است. من پیشنهاد می‌کنم از انجمن‌های آنلاین و گروه‌های علاقه‌مند مربوط به هیپنوتیزم بازدید کنید و از آنها سؤال کنید. به دنبال افراد و کارشناسان متخصص باشید تا به صورت اصولی هپینوتیزم را یاد بگیرید.

هیپنوتیزم را از یک برنامه آموزشی ویدیویی بیاموزید

دور‌‌ه‌های آموزش تصویری یک روش عالی برای تکمیل آموزش زنده و یادگیری این تکنیک است. اگر شما نمی توانید هیپنوتیزم را توسط مربی یاد بگیرید، آموزش ویدیویی انتخاب بعدی است. بهتر است به جای کتاب یا وبسایت مرتبط، هیپنوتیزم را از یک برنامه ویدئویی یاد بگیرید.

هیپنوتیزم را از یک کتاب بیاموزید

احتمالاً صدها کتاب در مورد یاد گرفتن هیپنوتیزم وجود دارد، توصیه می‌کنیم برای شرکت در یک دوره آموزشی هیپنوتیزم حضوری از کتاب به عنوان مکمل استفاده کنید. کتاب خواندن می‌تواند نکات خاصی را آموزش دهد، و آمادگی افراد را برای فراگیری بهتر و اصولی هیپنوتیزم بالا ببرد.

آموزش هیپنوتیزم

هیپنوتیزم را در اینترنت بیاموزید

یادگیری هیپنوتیزم اکنون از همیشه آسان‌تر است! شما می‌توانید با روشن کردن رایانه خود و رفتن به اینترنت، هیپنوتیزم و سایر تکنیک‌های مربوط به خلسه و القاء را بیاموزید. برای این مورد به دنبال وبسایت‌های حرفه‌ای جهت یاد گرفتن هیپنوتیزم به صورت ویدیویی یا خواندن مطالب در فضای آنلاین باشید.

کلام آخر

روش یاد گرفتن هیپنوتیزم به هیچ وجه زمان نمی‌برد، اگر تنها کاری که واقعاً می‌خواهید انجام دهید این است که از یک سوژه که مایل به هیپنوتیزم است استفاده کنید، اما هما‌ن‌طور که می‌دانید ممکن است کمتر کسی آماده انجام این کار باشد!

اگر می‌خواهید هیپنوتیزم یاد بگیرید، روند آموزش آن بسیار کوتاه و ساده خواهد بود. ظرف چند روز می‌توان این کار را انجام داد. اما اگر می‌خواهید یک متخصص هیپنوتیزم باشید، مدت زمان بیشتری نیاز دارید، زیرا روند یادگیری هرگز متوقف نمی‌شود. ما معتقدیم که از هر جلسه‌ای که انجام می‌دهید، چیزِ جدیدی یاد خواهید گرفت.

صدها مقاله علمی و آموزشی در رابطه با توسعه فردی و توسعه کسب و کار و کتابهای صوتی پرفروش در سراسر دنیا را می توانید در ذهن داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید