بهترین راه جذب مشتری

بهترين راه جذب مشتری

فهرست مطالب

کاملاً واضح است که بدون مشتری، شما شغلی نخواهید داشت. اما جذب مشتری جدید به طور خودکار اتفاق نمی‌افتد. شما باید راه‌هایی برای دستیابی به مشتری پیدا کنید و نظر آن را به خود جلب کنید. تجارت شما به یک برنامه بازاریابی نیاز دارد که نحوه جذب مشتری و افزایش فروش را بیان کند.  یک طرح بازاریابی ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد اما نگران نباشید! خبر خوب این است که برای جذب مشتری جدید به تیمی از MBA نیازی ندارید. ما در مقاله دیگری از ذهن دربارۀ بهترین راه‌های جذب مشتری صحبت خواهیم کرد.

بهترین راه جذب مشتری با ۵ استراتژی مفید

۵ استراتژی درباره جذب مشتری که در زیر آورده شده‌اند، به شما کمک می‌کنند تا یک برنامه بازاریابی متناسب با تجارت خود بسازید:

۱- مشتریان جدید و ایده آل خود را شناسایی کنید

یکی از اصول رایج هر کمپین بازاریابی فروش، شناخت مشتری است. اولین سؤال این است که مشتری ایده آل شما کیست؟ سؤال دوم این است که مشتری جدید و ایده آل از تجارت‌تان چه می‌خواهد؟

تهیه یک استراتژی بازاریابی مؤثر برای یک نفر بسیار راحت‌تر از چندین فرد است. همه افراد دقیقاً یک چیز را نمی‌خواهد! بنابراین شما باید یک شبکه عظیم از محصولات و نیازها را برای جلب توجه گسترده مردم ایجاد کنید.

برخی از شرکت‌های بزرگ می‌توانند این کار را انجام دهند، به عنوان مثال آمازون یا  تارگت! آن‌ها زیرساخت‌ها و قدرت بازار را برای جلب مشتری را دارند. اما حتی این شرکت‌های بزرگ نیز تأکید ویژه‌ای بر جمعیت‌های خاصی دارند که احتمالاً مشتریان خوبی خواهند بود. بنابراین، اولین قدم این است که پایگاه مشتری خود را به روشنی مشخص کنید.

بهترین راه جذب مشتری با 5 استراتژی مفید

این مرحله نیاز به برخی تحقیقات اینترنتی، گفتگو با جمعیت‌های مختلف و ایده پردازی خوب دارد. به انواع افرادی که مجذوب محصول یا خدمات شما می‌شوند، فکر کنید. شما می‌توانید با دسته بندی‌های کلی شروع کنید، آیا تجارت شما مثلاً به مردان، زنان یا هر دو علاقه مند است. همچنین می‌توانید آن را بر اساس سن، درآمد و مکان تقسیم کنید.

ترفند اصلی این است که به هدفی برسید که به اندازه کافی خاص باشد و ارزش هدف گذاری را داشته باشد اما آنقدر گیچ کننده نباشد که با مشتریان بالقوه خود قطع ارتباط کنید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مشتری خود داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از روابط مستقیم خود، فقط برای بازاریابی، رویدادها و محصولات خوشحال کنید.

بازاریابی ویروسی چیست؟

با یکی از جذابترین روش های بازاریابی آشنا شوید

اکنون بخوانید

 

۲- برای جذب مشتری از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید

بازاریابی با پاسخ مستقیم، تاکتیکی پرطرفدار است که در آن شما از مشتریان خود دعوت به عمل می‌کنید. معمولاً این شامل پاسخ دادن به یک ایمیل یا کلیک کردن روی دکمه‌ای «بیشتر بدانید» است.

مزیت این نوع بازاریابی این است که شما در حال ایجاد لیستی از مشتریان علاقه مند هستید که می‌توانید با فروش، رویدادها، خبرنامه‌ها و سایر یادآوری‌ها به آن‌ها دسترسی پیدا کنید تا برند خود را در ذهن آن‌ها نگه دارید.

بازاریابی مستقیم زمانی بهترین کارایی را برای جذب مشتری دارد که پیام‌های جذابی را ارسال کند که برای جلب مشتری و اوج علاقه جمعی آن‌ها مناسب باشند. برخی از مارک‌ها این کار را با ارائه پاداش برای ثبت نام انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، افراد پس از ثبت نام در لیست ایمیل، در خرید بعدی خود تخفیف دریافت می‌کنند و برخی دیگر به شدت بر بازاریابی ایمیلی خود تأکید کرده و به طور مکرر افراد را مجبور به ثبت نام می‌کنند. مطمئن شوید که اقدامات لازم را در وب سایت خود انجام داده‌اید و به مردم بگویید که ممکن است فرصت‌های عالی را از دست بدهند.

جذب مشتری

مطمئناً، برای جذب مشتری جدید و افزایش فروش، باید در واقع با ایمیل‌ها همراه باشید. با به روزرسانی محصولات جدید، تبلیغات، اخبار مربوط به کسب و کار و سایر مواردی که ممکن است مشتریان شما بخواهند راجب آن‌ها اطلاعاتی را کسب کنند، خبرنامه‌های منظمی ارسال کنید.

همانند سایر موارد بازاریابی، مطمئن شوید که خبرنامه با برند شما متناسب باشد، همان لوگو، پیام و لحنی که از در فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنید. شما می‌توانید از یک سرویسی مانند MailChimp برای سفارشی کردن یک الگوی طراحی و ارسال ایمیل به یکباره به لیست کامل خود استفاده کنید که باعث می‌شود آن حرفه ای تر به نظر برسد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] با راهکارهای فروش اینترنتی موفق آشنا شوید [/su_animate]

[/su_box]

۳- چیزی را برای جذب مشتری جدید فراهم کنید

ممکن است به اشتراک گذاری چیزهای رایگان منطقی‌ترین طرح تجاری برای یک کسب و کار کوچک نباشد، به خصوص وقتی که با بودجه کمتری شروع می‌کنید.

هدیه دادن محصولات رایگان یا تخفیف‌دار می‌تواند مشتری را از درب منزل شما بیرون بیاورد. به عنوان مثال، می‌توانید برای مشتریانی که اولین بار خرید می‌کنند، تخفیف بگذارید، شاید آن‌ها در اولین خرید خود ۱۰ درصد تخفیف بگیرند!

همچنین می‌توانید مشوق‌هایی را برای مشتریان فعلی خود در نظر بگیرید تا آنها مشتریان جدیدتری را ارجاع دهند مانند اینکه به ازای هر مشتری جدید ۵ دلار تخفیف به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. سپس مشتریان جدیدی خواهید داشت و مشتری اصلی شما برای استفاده از تخفیف بازخواهد گشت. ارزش آن را دارد که ۵ دلار هزینه شود تا به طور کلی فروش افزایش یابد.

جذب مشتری هدف

برخی از کارشناسان تجارت توصیه می‌کنند که برای ارائه یک محصول رایگان با شریک خود یکی شوید! به عنوان مثال، یک شرکت مالیاتی می‌تواند با یک فروشگاه رایانه‌ای همکاری کند و یک ساعت خدمات رایگان ارائه دهد. یک سالن آرایش می‌تواند برای کسانی که مبلغ مشخصی را در یک بوتیک همسایه خرج می‌کنند، محصولات مو به اندازه یک سفر رایگان یا گواهی تخفیف در خدمات سالن‌های آینده را ارائه دهد. کلید کار این تاکتیک همسو شدن با یک شریک احتمالی است که مشتری ایده آل را به همراه دارد.

۴- برای افزایش فروش، به ظاهر فروشگاه خود رسیدگی کنید

توجه به پیامی که نمای بیرونی مغازه شما برای جذب مشتری امری ضروری است. آیا این با برند شما متناسب است؟ آیا متناسب با منطقه است؟ آیا فرم خوبی دارد یا به نظر می‌رسد که درهم است؟

شما می‌خواهید که تجارت شما از همان ابتدا بهترین قدم را بردارد. به جای اینکه از ویترین فروشگاه خود غافل شوید، نگاهی انتقادی به آن بدهید و فروشگاه خود را طوری ارزیابی کنید که گویی مشتری کاملاً جدیدی هستید. آیا تمیز و روشن است؟ آیا تابلوهای شما شکل خوبی دارند؟ آیا از جاده قابل مشاهده است؟

بر همین اساس، قسمت داخلی مغازه شما باید تمیز، خوب و مناسب باشد و متناسب با وجهه برند شما و سلیقه مشتریان هدف طراحی شده باشد. همچنین باید طرح فیزیکی را نیز در نظر بگیرید، آیا جابجایی مشتریان در فروشگاه آسان است؟ آیا تنگناهایی وجود دارند که بتوانید آن‌ها را مرتب کنید؟ شاید بتوانید نمایشگرها را به اطراف منتقل نمایید تا مشتری بتواند کمی بیشتر معطل بماند و در حین جابجایی در فروشگاه، محصولات دیگر شما را نیز ببیند.

روانشناسی جذب مشتری

همین امر در مورد مشاغل آنلاین نیز صدق می‌کند. سعی کنید خود را جای مشتریتان بگذارید و نگاهی به وب سایت خود بیندازید. آیا حرفه‌ای به نظر می‌رسد؟ آیا با آرم و پیام رسانی مناسب با برند شما متناسب است؟ هنگامی که زیبایی شناسی را پشت سر گذاشتید، مطمئن شوید که سایت به خوبی کار می‌کند.

هر لینک در سایت باید کاربر را به مکان مناسبی هدایت کند، تمام اطلاعات باید صحیح باشند و مکانیسم‌های خرید و پرداخت نیز باید به درستی کار کنند. استفاده از آن نیز باید آسان گردد و شما می‌خواهید که مرحله خرید تا پرداخت برایتانر  راحت باشد. خوب جلوه دادن تجارت شما با افزایش سود جلب رضایت مشتریان فعلی، راهی عالی برای افزایش فروش و جذب مشتری است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] تکنیک فروش تلفنی ؛ ترفندهایی برای افزایش فروش و جذب مشتری [/su_animate]

[/su_box]

۵- واژه درستی را ارائه دهید

مهمتر از همه، بهترین کاری که می‌توانید برای جذب مشتری جدید انجام دهید، گسترش هرچه بیشتر و گسترده‌تر واژگان تجارت شما است. بسته به اطلاعات جمعیتی مورد نظرتان، این ممکن است به معنای تبلیغات آنلاین در روزنامه‌ها یا حتی در بیلبوردها باشد. اگر بودجه شما برای چنین کار تبلیغاتی  بسیار محدود است، رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای دسترسی رایگان به بسیاری از مصرف کنندگان ارائه می‌دهند.

این روزها تبلیغات دهان به دهان در واقع تبلیغات اینترنتی هستند. به شبکه‌های اجتماعی شخصی خود مراجعه کرده و به آن‌ها در مورد تجارت خود اطلاع دهید. از آن‌ها بخواهید که تجارت شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و این خبر را به دوستان خود و فراتر از آن منتقل نمایید. یک حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی را ادامه دهید و از آن برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید.

راه جذب مشتری

مشتریان خود را تشویق کنید که برای افزایش رتبه خود نظرات خود را ارائه دهند. شما همچنین باید به هرگونه بررسی منفی نیز رسیدگی کنید که ممکن است شامل عذرخواهی، پیشنهاد بازپرداخت، یک محصول یا خدمات رایگان به عنوان غرامت باشد. این موارد به آن‌ها و بقیه افراد در سایت نشان می‌دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می‌دهید. اولین قدم برای جذب مشتری جدید این است که اطمینان حاصل کنید که او از وجود تجارت شما آگاه است.

کلام آخر

کشف چگونگی جذب مشتری، کمی با هوش روابط عمومی، عقل سلیم و برخی تکنیک‌های تجاری مرتبط است. همگام شدن با کمپین‌های ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و سایر موارد کار شما را راحت‌تر خواهد کرد. بودجه بندی برای تبلیغات نیز می‌تواند کارساز باشد. اما همه این‌ها با رشد مشتری شما نتیجه می‌دهند. فقط به یاد داشته باشید که انعطاف پذیر باشید، برخی از موارد را امتحان کنید و ببینید که چه چیزی برای تجارت شما مفید است. وقتی یک استراتژی برنده را در پیش می‌گیرید، نتیجه نهایی خود را نشان می‌دهد.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید