افراد موفق که شکست خوردند ؛ از ادیسون تا بیل گیتس و جف بیزوس

افراد موفق که شکست خوردند

فهرست مطالب

شکست در بعضی مواقع بخشی ضروری از زندگی است و بهترین راه برای مقابله با آن یادگیری است. ما می‌دانیم که در طول زندگی حرفه‌ای و شخصی خود، بیش از آنکه تصور کنیم اشتباه کرده‌ایم. شکست‌ها درس‌های ارزشمندی به ما آموخته‌اند، به طوری که برخی از باهوش‌ترین افرادی که می‌شناسیم قادر به تغییر شکست‌ها به رویکردهای مثبتی بودند. بسیاری از افراد موفق که شکست خوردند برای رسیدن به اوج خود مجبور به غلبه بر ناشناخته‌ها، ناکامی‌ها و ناامیدی‌های شغلی بودند. آن‌ها سرسخت بودند و مانند یک کیمیاگر به سبک قدیمی، فلز را به طلا تبدیل کردند؛ با ذهن همراه باشید.

افراد موفق که شکست خوردند

برخی از برجسته‌ترین افراد موفق که شکست خوردند عبارتند از:

۱- والت دیزنی

افراد موفق که شکست خوردند

آیا می‌دانید که او از ستاره کانزاس سیتی اخراج شد، زیرا سردبیر وی احساس کرد که او فاقد تخیل است و ایده‌های خوبی ندارد. آیا می‌دانید والت اولین شرکت انیمیشن خود را در سال ۱۹۲۱ در کانزاس سیتی تشکیل داد و با یک شرکت توزیع قراردادی را منعقد کرد که در آن او کارتون‌های خود را در نیویورک برای آن‌ها ارسال می‌کرد و تازه شش ماه بعد حقوق خود را دریافت می‌کرد. بدون تعجب، والت دیزنی مجبور شد شرکت خود را منحل کند، زیرا قادر به پرداخت اجاره خانه خود نبود و طبق گزارش‌ها از طریق خوردن غذای سگ زنده مانده بود. نیازی به گفتن نیست که وی در ادامه نامزد دریافت ۵۹ جایزه اسکار شد و  بزرگ‌ترین انیماتور زمان شد.

۲- استیون ادوین کینگ

یکی از موفق‌ترین کتاب‌های او، کری، توسط ۳۰ ناشر رد شد، یکی از آن‌ها به او گفت که آرمان شهرهای منفی فروش نخواهند رفت. گزارش شده است که پس از این همه رد شدن، کینگ منصرف شد و نسخه خطی خود را در سطل آشغال انداخت. خوشبختانه، همسرش آن را بازیابی کرد و از او خواست که یکبار دیگر شانس خود را امتحان کند. او سرانجام کری را منتشر کرد.

۳- اپرا گِیل وینفری

اپرا در فقر متولد شد. وی دختر یک مادر کم سن و سال نوجوان بود که در ۱۴ سالگی باردار شد (پسرش اندکی پس از تولد درگذشت). حتی بعد از اینکه او در روزنامه نگاری شغلی را کسب کرد، کارهایش همیشه به آسانی جلو نمی‌رفتند. پس از آنکه تهیه کننده اعلام کرد برای تلویزیون مناسب نیست، شغل خود را از دست داد. اما او دست از تلاش برنداشته و سپس توانست برنامه خود را به طور رسمی با نام «اپرا» روی آنتن ببرد.

بیشتر بخوانید: رسیدن به آرامش زندگی با ۴۰ راهکار ساده

۴- جی کی رولینگ

نویسنده مجموعه فوق العاده موفق هری پاتر نیز در فقر زندگی خود را سپری می‌کرد. او اولین کتاب هری پاتر را هنگامی که طلاق گرفته بود، در جهت رفاه و داشتن فرزند برای حمایت از زندگی خود به پایان رساند. به علاوه، هر ۱۲ ناشر بزرگ نسخه خطی هری پاتر را رد کردند. سرانجام، یک سال بعد بلومزبری آن را پذیرفت و پیش پرداخت بسیار ناچیزی حدود ۱۵۰۰ پوند را به او ارائه داد. اما فروش فوق العاده کتاب‌های هری پاتر او را به یکی از زنان ثروتمند عصر حاضر تبدیل کرد.

۵- بیل گیتس

یکی دیگر از افراد موفق که شکست خوردند، بیل گیتس است. او Traf-O-Data را راه اندازی کرد؛ کسب و کاری که از اطلاعات خام ترافیک گزارش‌هایی برای مهندسان راه تهیه می‌کرد. این شرکت نتوانست آنطور که باید و شاید موفق عمل کند و یک شکست برای بیل گیتس محسوب می‌شد. بیل و درسی که از شرکت داده‌های ترافیک آموخت به او کمک کرد که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان یعنی «مایکروسافت» را تأسیس کند.

۶- کلنل ساندرز

برای شروع یک امپراتوری در صنعت فست فود هرگز دیر نیست. در سن ۶۲ سالگی بود که ساندرز با در دست داشتن چک تأمین اجتماعی ۱۰۵ دلاری، دستور تهیه مرغ خود را به رستوران‌ها تحویل داد. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۱۰۰۹ نفر وی را رد کردند. او به جای تسلیم شدن، تلاش خود را در پیش گرفت و شروع به فروش مرغ مدل فرنچایز خود کرد و سرانجام با رستورانی خارج از یوتا (ایالتی در آمریکا) قرارداد بست. این اولین مرغ سوخاری کنتاکی شد و رستوران در طی یک سال سه برابر فروش کرد.

۷- جف بیزوس

امروز جف بیزوس، بنیانگذار، مدیر عامل و رئیس آمازون، با دارایی ۱۳۱ میلیارد دلار، به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته می‌شود. آمازون که در سال ۱۹۹۴ با فقط ۱۰ هزار دلار شروع به کار کرد، کار خود را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین آغاز کرد. موفقیت سایت طرز چشمگیری رشد کرد و در سال ۱۹۹۹ آمازون ۵۰ میلیون دلار را صرف خرید ۵۰درصد از pets.com کرد. متأسفانه، pets.com فقط سه سال بعد وارد دوره شکست شد. در چند وقت اخیر، شکست در تولید تلفن‌های ۱۷۰ میلیون دلاری شرکت آمازون ثابت می‌کند که جف هنوز هم قادر به تجربه شکست‌های پرهزینه است. او توضیح می‌دهد که اگر می‌خواهید مبتکر باشید، باید مایل باشید که شکست بخورید.

۸- آنا وینتور

آنا وینتور، مدیرمسئول Vogue، بیش از ۳۰ سال است در این سمت مشغول به کار است. علی رغم ترک تحصیلات دبیرستان و عدم حضور در دانشگاه، آنا قبل از رفتن به نیویورک موفق شد به عنوان دستیار مد در لندن کار کند. هنگامی که در یک شهر بزرگ حضور داشت، در طی سال‌های اولیه فعالیت خود در صنعت مُد، او پس از نه ماه به عنوان یک آرایشگر جوان از Harper’s Barsar اخراج شد. به او گفته شد که هرگز بازار آمریکا را درک نخواهد کرد، اما در عوض شکست برای او به انگیزه تبدیل شد.

۹- جیمز دایسون

شما وقتی به اولین تلاش خود برای رسیدن به هدفی دست نمی‌یابید، احساس ناامیدی می‌کنید؟ ام این مورد درباره یکی از افراد موفق که شکست خوردند، صدق نمی‌کند! قبل از خلق جارو برقی بدون کیسه که خالص درآمد ۴.۵ میلیارد دلار را برای جیمز دایسون به ارمغان آورد، تعداد نمونه‌های اولیه شکست خورده او طی ۱۵ سال گذشته به ۵۱۲۶ مورد می‌رسد.

 ۱۰- توماس ادیسون

آنچه ممکن است به عنوان ناامیدکننده‌ترین گفته و بدترین روش تدریس در تمام دوران باشد، متعلق به ادیسون است. معلمان توماس ادیسون به او گفتند که او خیلی برای یادگیری هر چیزی احمق و بی‌استعداد است. ادیسون در ادامه زندگی بیش از ۱۰۰۰ حق ثبت اختراع از جمله گرامافون و لامپ الکتریکی را اختراع کرد.

۱۱- آلبرت انیشتین

نام او با هوش مترادف است، اما آلبرت انیشتین همیشه اینگونه نبود. از کودکی تا چهار سالگی نمی‌توانست صحبت کند، تا هفت سالگی خواندن را شروع کرد و تصور می‌شد که دچار معلولیت ذهنی است. وی در ادامه برنده جایزه نوبل شد و رویکرد جهان نسبت به فیزیک را تغییر داد.

۱۲- آبراهام لینکلن

شکست‌های لینکلن بی‌شمار بود. او به شاهکار بی‌نظیر ترک یک جنگ برای یک کاپیتان و بازگرداندن یک خلبان (پایین‌ترین درجه نظامی) دست یافت. لینکلن که مأیوس نشده بود، به قلمرو سیاسی لشکرکشی کرد و در آنجا چندین عملیات ناموفق را در دفتر سیاسی پیش از صعود به رئیس جمهور آغاز کرد.

۱۳- تئودور سوس گایزل

نویسنده محبوب بچه‌ها که او را با دکتر سوس می‌شناسند، اولین کتابش توسط ۲۷ ناشر مختلف رد شد. کتاب‌های او که به اندازه کافی برای برخی ناشران مناسب نبودند، بیش از ۶۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفتند.

۱۴- ونسان ون گوگ

یک نقاشی از ون گوگ امروزه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه‌ بر می‌دارد! او در طول زندگی خود فقط یک تابلوی نقاشی به نام تاکستان سرخ را فروخت. متأسفانه بعد از مرگ وینسنت، دیگران از غنایم مالی زندگی و زحمت‌های وی لذت بردند.

۱۵- مایکل جردن

یکی دیگر از افراد موفق که شکست خوردند، میکل جردن نام دارد. مربی مایکل اشتباه بزرگی در بیرون انداختن او از تیم بسکتبال دبیرستان مرتکب شد. اما بعدها با شش قهرمانی در NBA، جردن بدون شک بهترین بازیکن بسکتبال در تمام ادوار است.

۱۷- چارلز داروین

این مرد که چگونگی درک ما از جهان امروز را مدیون او هستیم، یک دانشجوی متوسط ​​بود و در نتیجه حرفه پزشکی را رها کرد. داروین یک مطالعه مادام العمر درباره طبیعت را آغاز کرد که منجر به انتشار مقاله‌ای درباره منشأ گونه‌ها شد و برای همیشه نوع نگاه بشر به طبیعت را تغییر داد.

کلام آخر

به ندرت اتفاق می‌افتد که افراد موفق روند کند و آهسته‌ای داشته باشند و از شکست درس نگیرند! در واقع، می‌توانید استدلال کنید که یکی از پیش نیازهای موفقیت، شسکت خوردن است که به شما در ایجاد قدرت، مقاومت و تلاش کمک می‌کند. افراد موفق که شکست خوردند را در بالا معرفی کردیم، حال می‌توانید از الگو گرفتن از آنها، شکست را به موفقیت تبدیل کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید