چگونه کاریزماتیک باشیم؟

چگونه کاریزماتیک باشیم؟

فهرست مطالب

برخی از افراد بلافاصله احساس مهم بودن و خاص بودن را در ما ایجاد می‌کنند، آن‌ها به طور طبیعی کاریزماتیک هستند. این افراد با دیگران روابط عالی برقرار می‌کنند، بر اطرافیان خود تأثیر مثبت می‌گذارند، به طور مداوم باعث می‌شوند که مردم احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. به طور کلی، آن‌ها افرادی هستند که همه می‌خواهند در اطرافش داشته باشند یا هر فردی دوست دارد کسی مثل آنها باشد؛ با ذهن همراه باشید.

کاریزماتیک چیست؟

نام افراد به اندازه هر استارتاپ، تجارت کوچک یا بنگاه اقتصادی می‌توانند برند باشند، مانند بیل گیتس! ما سطح مختلفی از محبوبیت را در بین دوستان، همکاران و حتی اعضای خانواده خود داریم، اما کاریزماتیک شدن به این معنا است که چگونه برند خود را به طور مؤثر تعریف، توسعه و بازاریابی کرد. با این حال، آنچه واقعاً ما را از یکدیگر متمایز می‌کند، اندازه گیری چیزی بسیار دشوارتر است و آن «کاریزما» می‌باشد.

کاریزماتیک چیست؟

کاریزما چیست؟ کاریزماتیک را چگونه تعریف می‌کنید؟ هیچ تعریف جهانی برای آن وجود ندارد، اما شما وقتی آن را می‌بینید آن را می‌شناسید! اما کاریزماتیک به معنای شخصی است که ویژگی‌های خاصی دارد که باعث جذب، الهام گرفتن یا شیفتگی افراد دیگر نسبت به او می‌شود، به طوری که دیگران او را شخصی دارای شخصیت کاریزماتیک می‌دانند.

این موضوع حداقل یک نقطه شروع برای بررسی سؤالات بزرگ‌تر است، مانند چگونگی ایجاد کاریزما یا اینکه چگونه باید جذاب بود! ویژگی‌های شخصیتی یک فرد کاریزماتیک، باعث جذب، تحریک یا جذابیت او در نزد دیگارن می‌شود.

۱۰ راه برای تبدیل شدن به یک شخص کاریزماتیک

چیزی در مورد افراد کاریزماتیک وجود دارد. به نظر می‌رسد آن‌ها حتی بدون تلاش، به یک جامعه فرمان می‌دهند! توجه مردم به انرژی آن‌ها جلب می‌شود. به زبان ساده، آن‌ها جذاب هستند، چرا؟ زیرا کاریزماتیک بودن شما را دوست داشتنی می‌کند.

خوشبختانه، کاریزماتیک بودن لزوما چیزی نیست که شما با آن متولد شده باشید. مانند اکثر مهارت‌ها، این چیزی است که می‌توانید از طریق تمرین روزانه آن را توسعه دهید. برای تبدیل شدن به شخصیتی کاریزماتیک می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

۱- اعصاب خود را مدیریت کنید

وقتی افراد کاریزماتیک صحبت می‌کنند، متوجه می‌شوید که به نظر نمی‌آید که عصبی باشند. مدیریت اعصاب کار آسانی نیست، اما هنگامی ‌که صحبت می‌کنید از وسایل جانبی استفاده نمایید تا فشار را از خود دور کرده و همیشه کلمات مناسب را بیان کنید.

۲- با قصد گوش کنید

وقتی اکثر مردم به افراد کاریزماتیک فکر می‌کنند، به توانایی خود در گفتگو یا تعامل با دیگران فکر می‌کنند. آنچه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، شخصی است که شنونده خوبی است. ما فکر می‌کنیم خوب بودن در این کار دشوار است و با دنیای پرشتابی که در آن زندگی می‌کنیم، شنوندگان خوب به سختی به دست می‌آیند. بنابراین از نظر ما، یک فرد کاریزماتیک کسی است که با قصد گوش می‌دهد و سخنان شما را درک می‌کند، گویی افکار شما ارزشمند هستند.

برای مطالعه بیشتر: چگونه کاریزماتیک باشیم؟ ۷ استراتژی برای توسعه کاریزما

۳- به دنبال نقاط مشترک باشید

مکالمات خود را با کسانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید تنظیم کنید. از داستان‌هایی استفاده کنید که شما را به عنوان یک فرد عادی ​​نشان می‌دهد که دیگران می‌توانند خود را در آن ببینند. از همان کلمات و اصطلاحاتی که شخص دیگر استفاده می‌کند، بهره ببرید و سعی کنید با پرسیدن نوع صحیح سؤالات، نقاط مشترک را با همه کسانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، پیدا کنید.

راه برای تبدیل شدن به یک شخص کاریزماتیک

۴- درباره احساسات خود صحبت کنید

موضوع مناسب می‌تواند به صدای شما قدرت دهد. وقتی فکر می‌کنید چیزی خسته کننده است، سطح انرژی شما پایین خواهد آمد. هنگامی که شما در مورد موضوعی پر اشتیاق صحبت می‌کنید، چالشی که شما را در شب بیدار نگه می‌دارد، افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، اینکه چگونه می‌خواهید بر جهان تأثیر بهتری بگذارید، انرژی شما را تأمین خواهد کرد. اشتیاق شما خشم یا ترس را از بین می‌برد، صدایتان را قانع می‌کند و دیگران را ترغیب کرده تا از شما حمایت کنند.

۵- بیشتر از آنچه می‌گیرید بدهید

افراد کاریزماتیک زندگی اطرافیان خود را تقویت و غنی می‌کنند. وقتی واقعاً پیشنهاد کمک به شخص دیگری را می‌دهید، علاقه خاصی به شما نشان می‌دهند. بیشتر از آنچه می‌گیرید، به دیگران ارائه بدهید تا در مسیر کاریزماتیک شدن قرار بگیرید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] چگونه فرد قوی باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۶- شوخ طبع باشید

اگر اعتماد به نفس کافی دارید و می‌توانید طرف مقابل را بخندانید، او را در جذب کرده‌اید. شوخ طبعی و کاریزماتیک بودن دو مقوله‌ای هستند که رابطه مستقیمی با هم دارند و یکی بر دیگری تأثیر می‌گذارد.

۷- با شرایط سازگار باشید

اکثر مردم می‌گویند اعتماد به نفس به شما شخصیت کاریزماتیک می‌بخشد، اما ما می‌گوییم که این توانایی، سازگاری با هر موقعیت یا محیط خاصی است، چطور؟ با اخبار و روندهای حوزه کاری خود همراه باشید و وقتی چیزی را نمی‌فهمید، سعی کنید درمورد آن از دیگران سؤال کنید. بیشتر اوقات، مردم خوشحال می‌شوند که تخصص خود را برای شما توضیح دهند.

۸- اسامی را به خاطر بسپارید

به یاد آوردن نام یک شخص می‌تواند توجه او را فوراً جلب کند. به آن‌ها احساس مهم بودن می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا دوست داشتنی‌تر شوید. همانطور که دیل کارنگی معروف گفت: «نام یک شخص برای آن شخص شیرین‌ترین صدای جهان است.» چه در شرایط کاری و چه در شرایط شخصی، سعی کنید نام افرادی را که با آن‌ها ملاقات کرده‌اید را به خاطر بسپارید.

کاریزماتیک بودن

۹- علاقه واقعی داشته باشید

یک فرد کاریزماتیک جذابیتی شخصی از خود بروز می‌دهد و ما دریافته‌ایم که افراد کاریزما واقعاً به دیگران علاقه‌مند هستند. نکته اصلی این است که در هنگام مکالمه به طور فعالانه به طرف مقابل علاقه و اشتیاق نشان دهید. قبل از طرح سؤالاتی که عمق و اطلاعات بیشتری را به شما جلب می‌کنند، با دقت به سخنان آن‌ها گوش دهید. این کار را انجام دهید، تا به عامل کاریزمای خود کمک بزرگی کنید.

۱۰- سؤالات بیشتری بپرسید

مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. بنابراین، اگر بیشتر بپرسید و به طور فعالانه بیشتر گوش دهید، به مراتب جذاب‌تر خواهید بود. ما توصیه می‌کنیم که یک بازی را در ذهن خود انجام دهید، ببینید که چقدر در واقع می‌توانید صحبت کنید و سؤال کردن را تمرین کنید. به عنوان مثال، این یک سؤال عالی است، چرا شما علاقه‌مند به دانستن آن هستید؟ همچنین، واژگان خود را با کلمات تازه‌تری گسترش دهید.

چندین نکته برای کاریزماتیک بودن

مغناطیسی‌ترین فرد در یک اتاق مهارت بسیار خوبی است (کسی که همه به او جذب می‌شوند)، در حالی که به شما انواع امتیازات را می‌دهد!

اگر به نظر خوب می‌رسد، ممکن است از خود بپرسید که کاریزماتیک بودن دقیقاً به چه معنا است. دکتر نیکی مارتینز، روانشناس معروف می‌گوید: «به بهترین فروشنده‌ای که می‌شناسید فکر کنید، شخصی که می‌تواند در هر شرایطی محصولات خود را به فروش برساند یا شخصی که آنقدر شوخ طبع است که قادر می‌باشد تنها به چیزهای بامزه‌ای فکر کند. این یک کاریزما و هوش است.»

چندین نکته برای کاریزماتیک بودن

هنگامی‌که شما می‌دانید چگونه آن را به کار گیرید، به اصطلاح می‌توانید از کاریزما در طول مصاحبه شغلی برای جلب طرف مقابل استفاده کنید یا در اولین قرار یا هنگام معاشرت با دوستان، به ویژه هنگامی‌ که برای پاتوق نیاز به شخصی دلسوز، همدل دارید. در زیر چند روش آسان برای کاریزماتیک بودن آورده شده است:

۱- خود مراقبتی را در اولویت قرار دهید

قبل از اینکه بتوانید با الهام بخشیدن و تحت تأثیر قرار دادن مردم در جهان به دنیای خود وارد شوید، باید با تمرکز بر روی خود مقدماتی را برای کاریزماتیک بودن ایجاد کنید. گرچه این برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، اما ممکن است شامل ورزش کردن، خواب مناسب و خوب غذا خوردن باشد. هر آنچه باعث می‌شود شما بهترین احساس را در خود داشته باشید را انجام دهید.

۲- در طول روز به مردم سلام کنید

این بسیار وسوسه‌انگیز است که زندگی را بدون نگاه به بالا پیش ببرید و صمیمی بودن با افراد، گاهی اوقات تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید. با گذشت زمان، خواهید دید که افراد بیشتری به سمت شما جذب می‌شوند، زیرا شما خوشبختی را از خود تراوش می‌کنید و خوشبختی نوعی کاریزماتیک است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]روش های غلبه بر خجالت ؛ ۱۰ راه از بین بردن خجالتی بودن [/su_animate]

[/su_box]

۳- به وضعیت جسمانی خود توجه کنید

توجه به وضعیت جسمانی خود را فراموش نکنید. اگر احساس سستی در بدن خود کنید، این نشان می‌دهد که شما خسته شده اید و یا ممکن است عزت نفستان پایین بیاید.

۴-  اعتماد به نفس بالا داشته باشید

اگر وارد اتاق شلوغی شدید، فوراً ممکن است اعتماد به نفستان کاهش یابد. اگر چنین کارهایی شما را می‌ترساند، به راحتی یاد بگیرید که تا وقتی اعتماد به نفس خود را بالا نبرده‌اید، ناراحتی خود را بروز ندهید. زبان بدن و حالات چهره شما تأثیر مثبتی در رفتار شما دارد. بلند بایستید، سر خود را بالا نگه دارید و با افتخار راه بروید.

۵- حضور و آگاهی داشته باشید

همدلی کیفیتی است که مردم در رهبری آن را تحسین می‌کنند. یکی از راه‌های انتقال آسان توجه شما، گوش دادن و حفظ ارتباط چشمی است. برای انجام این کار به طور موثر، باید تمام موارد دیگری که در اطراف شما اتفاق می‌افتد را مسدود کنید. این عمل ساده به شخص دیگر کمک می‌کند تا احساس کند تنها فردی در اتاق است که در آن لحظه برای شما مهم می‌باشد.

کاریزماتیک

۶- چیزهای بی‌اهمیت را مرور کنید

بله شما آن را درست خواندید! در یک مطالعه، افراد با پاسخ سریع به سؤالات در مورد دانش عمومی، خنده‌دار و کاریزماتیک قلمداد می‌شدند. در حقیقت، سرعت ذهنی بیشتر از ضریب هوشی یا شخصیتی در ایجاد جذابیت کمک می‌کند.

۷- برای موفقیت لباس بپوشید

چه بخواهیم و چه نخواهیم، کمد لباس شما یک تصویر ماندگار ایجاد می‌کند، خواه مثبت باشد یا منفی. لباسی که انتخاب می‌کنید جزئی از برند شخصی شما می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که افراد هنگام لباس پوشیدن احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری می‌کنند. انتخاب لباس شما می‌تواند عزت نفس تان را بالا ببرد. ما می‌توانیم انرژی لباس‌هایی که می‌پوشیم را جذب کنیم. این آزمایش را انجام دهید و برخی از لباس‌های قدیمی و ناراحت کننده خود را بپوشید و احساس خود را مشاهده کنید. سپس، به چیزی درجه یک و حرفه ای تبدیل شوید و تفاوت را مشاهده کنید.

۸- لبخند بزنید

همه عاشق لبخند و تبسم هستند. لبخندی اصیل، تصویری از مراقبت و اشتیاق را به تصویر می‌کشد. آزمایش دیگری را امتحان کنید، در فعالیت‌های روزمره که دیگران درگیر آن هستند بیشتر لبخند بزنید و متوجه خواهید شد که افراد تمایل بیشتری به تعامل با شما دارند. حتی یک لبخند ظریف، نشان می‌دهد که گویی از هر دقیقه زندگی لذت می‌برید، دیگران را به خود جلب می‌کنید و هر بار مکالمه را برمی‌انگیزید.

۹- از استعاره و اشاره استفاده کنید

هنگامی که محققان، دانشجویان MBA را در مورد تاکتیک‌های رهبری کاریزماتیک آموزش دادند، تأیید کردند که استفاده از استعاره و حرکات رفتاری، شخصیت کاریزماتیک را بهبود می‌بخشند. استعاره‌ها همچنین مکالمه‌ای به یاد ماندنی را ایجاد می‌کنند و به دیگران کمک می‌کنند تا دیدگاه‌های شما را هضم نمایند. برای درگیر کردن مخاطبان و ویژگی بخشیدن به ارائه‌های فروش، از این روش‌ها استفاده کنید.

کاریزماتیک شدن

۱۰- چشم انداز مثبت را حفظ کنید

رهبران موفق عادت ندارند که بر نکات منفی اشاره کنند. آن‌ها به دنبال فرصتی برای چرخش مثبت چیزها هستند. امروزه، ما مکالمه بسیاری از هلاکت و تاریک را در مورد اینکه جهان به کجا می‌رود می‌شنویم، با این حال بسیاری از اتفاقات مثبت نیز در اطراف ما رخ می‌دهند. از گفتگو درباره بحران‌های آتی که بسیاری در آینده انتظار آن را دارند، خودداری کنید. در عوض، مکالمه را به سمت داستان‌ها و ایده‌های نشاط آوری معطوف کنید.

۱۱-همیشه وسایل خود را کنار بگذارید

تلفن خود را چک نکرده و به مانیتور خود نگاه نکنید. حتی برای لحظه‌ای روی چیز دیگری تمرکز نکنید. اگر مشغول کار با وسایل خود باشید، هرگز نمی‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. به مردم توجه کنید، این هدیه‌ای است که تعداد کمی از مردم به شما خواهند داد. این هدیه به تنهایی باعث می‌شود تا دیگران بخواهند در اطراف شما باشند و شما را به یاد آورند.

 ۱۲- توجه خود را به دیگران معطوف کنید

به مردم بگویید که چه کار خوبی را انجام داده اند. این وظیفه شماست که زودتر از موعد به این موضوع پی ببرید. نه تنها مردم از ستایش شما قدردانی خواهند کرد، بلکه از این واقعیت که شما به اندازه کافی برای توجه به کارهایی که انجام داده‌اند، اهمیت می‌دهید نیز شگفت زده می‌شوند و آن‌ها احساس می‌کنند که کمی پیشرفت کرده‌اند و این بسیار مهم است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] چگونه ذهن قوی داشته باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

 ۱۳- نگرش و کلمات خود را انتخاب کنید

کلماتی که استفاده می‌کنید روی نگرش دیگران و شما تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، شما مجبور نیستید به یک جلسه بروید. شما باید به ملاقات با افراد دیگری بروید. نیازی نیست که یک ارائه برای مشتری جدید ایجاد کنید. شما باید چیزهای جالب را با دیگران به اشتراک بگذارید. نیازی نیست که به باشگاه بروید. شما باید تمرین کنید و سلامتی و تناسب اندام خود را بهبود ببخشید. نیازی به مصاحبه با نامزدهای شغلی نیست. شما می‌توانید یک فرد عالی را برای پیوستن به تیم خود انتخاب کنید.

کلام اخر

خوشبختانه همه ما می‌توانیم جذابیت بیشتری داشته باشیم، زیرا کاریزما مربوط به سطح موفقیت ما یا مهارت‌های ارائه ما یا نحوه لباس پوشیدن یا تصویری نیست که از آن طراحی می‌کنیم، بلکه کاریزما مربوط به کاری است که انجام می‌دهیم. همۀ ما می‌خواهیم با افراد شاد، مشتاق و راضی ارتباط برقرار کنیم. روشی که شما در پیش می‌گیرید و کلماتی که انتخاب می‌کنید، می‌توانند به دیگران کمک کنند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند و در نتیجه احساس بهتری نسبت به خودتان ایجاد خواهید کرد.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید