چگونه مقاله بنویسیم؟ هر آنچه لازم است در مورد مقاله نویسی بدانید

چگونه مقاله بنویسیم؟ هر آنچه لازم است در مورد مقاله نویسی بدانید

فهرست مطالب

آیا شما هم رویای این را دارید که بر زندگی سایر انسان‌ها تاثیر بگذارید؟ مقاله نویسی و نوشتن یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به شما در رسیدن به این آرزو کمک کند. اما نوشتن مقاله هم مانند هر کار دیگری مهارتی است که نیاز به آموزش دارد.

در دنیای امروز نوشتن مقاله و انتشار آن به کمک اینترنت از هر زمان دیگری آسان‌تر شده است، هر کسی می‌تواند مقاله‌ای را به صورت آنلاین بنویسد و پست کند. اما برای آن که بتوانید تاثیر گذار باشید، باید یاد بگیرید که چگونه مقاله‌ای بنویسید که بتواند مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد و آن‌ها را جذب خود کند.

زیرا فقط مقالات مفید و خوب دیده می‌شوند، در حالی که مقالات متوسط ​​به ندرت توسط کسی خوانده می‌شوند. چیزی که مقالات خوب را از متوسط ​​یا بد متمایز می‌کند، محتوای خوب است. یک مقاله با محتوای خوب برای افراد ارزش قائل می‌شود و می‌تواند درک آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد یا تغییر دهد.

نکات بسیار زیادی برای مقاله نویسی وجود دارد و ما در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که برای نوشتن مقاله باید بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با این پست همراه شوید، قلم و کاغذ خود را بردارید و از نکات مهم یادداشت برداری کنید.

مقاله چیست؟ 

مقاله بخشی از مطالب و محتوایی است که در رسانه‌های مختلف مانند روزنامه‌ها، مجلات و وب سایت‌ها نوشته و منتشر می‌شود.

شکل و سبک مقاله نویسی ممکن است از یک موضوع یا نویسنده به موضوع دیگر متفاوت باشد. با این حال، یک مقاله ایده‌آل، مقاله‌ای است که تمام اطلاعات واقعی مرتبط را در اختیار مردم قرار می‌دهد، توجه آن‌ها را جلب می‌کند، به آن‌ها اجازه می‌دهد فکر کنند و باعث ایجاد عمل در آن‌ها می‌شود.

انواع مختلفی از مقالات با اهداف مختلفی منتشر می‌شوند. به عنوان مثال، برخی از مقالات در مورد یک محصول خاص صحبت می‌کنند، برخی اطلاعات ارزشی را ارائه می‌دهند و برخی دیگر بر تصمیم خواننده تأثیر می‌گذارند.

حتی شرکت‌ها از مقالات به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود برای ارائه ارزش استفاده می‌کنند که به آن بازاریابی محتوا گفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی محتوا و روش استفاده از آن خواندن مقاله زیر می‌تواند به شما کمک کند.

چطور بازاریابی محتوا را موفق و حرفه‌ای اجرا کنیم؟

اگر صاحب کسب و کار هستید و می‌خواهید بازاریابی موفقی داشته باشید، باید با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا شوید. با ما همراه باشید.

‎اکنون بخوانید‎

 

قالب نوشتن مقاله 

هر آنچه که می‌خواهید بنویسید، مهم است که ابتدا ساختار مقاله نویسی را بدانید و سپس جزئیات را بر اساس آن اضافه کنید. یک مقاله به طور عمده به ۴ بخش تقسیم می‌شود: عنوان، مقدمه، بدنه و نتیجه گیری. در ادامه نگاهی به قالب مقاله نویسی که باید هنگام نوشتن در نظر داشته باشید، خواهیم انداخت.

عنوان یا تیتر

اولین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد و مهم‌ترین مؤلفه تاثیرگذار در مقاله نویسی عنوان یا تیتر است. برای جلب توجه خوانندگان، مهم است که یک عنوان جذاب از ۵ تا ۶ کلمه برای مقاله نوشته شود.

عنوان از این جهت مهم‌ترین بخش مقاله است که باعث می‌شود خواننده در کسری از ثانیه تصمیم بگیرد که آیا مقاله شما ارزش خواندن دارد یا خیر. به همین جهت ممکن است یک مقاله عالی با عنوان مبهم مورد توجه قرار نگیرد و خوانده نشود.

عنوان اصلی و عنوان‌های فرعی به سازماندهی مطالب کمک می‌کنند و به خواننده اجازه می‌دهند تا مقاله را مرور کند تا بفهمد چقدر با چیزی که به دنبال آن است، مرتبط است. عناوین اصلی معمولا کوتاه هستند، در حالی که عنوان‌های فرعی می‌توانند کمی‌طولانی‌تر باشند.

قالب مقاله نویسی

مقدمه

نوشتن مقدمه‌های جذاب، مطمئناً هنری است که همه از آن برخوردار نیستند، اما باز هم، می‌توانید با تمرین کردن آن را پرورش دهید. اگر عنوان مقاله، خوانندگان را مجذوب کند تا نگاهی به مقاله شما بیندازد، این مقدمه است که آن‌ها را متقاعد می‌کند تا مقاله را بخوانند یا نه؟

اگر مقدمه به اندازه کافی قانع کننده نباشد و توجه خواننده را جلب نکند، مخاطب را از دست خواهید داد.

برخی از راه‌های عالی برای نوشتن مقدمه این است که از خوانندگان سؤال بپرسید، داستانی تعریف کنید، از نقل قول‌ها یا آمار و حقایق جالب استفاده کنید، یا به سادگی توصیفی ارائه دهید و از خواننده بخواهید تصور کند. از چیزی منحصر به فرد و هیجان انگیز صحبت کنید تا خواننده را همراه خود نگه دارد و در نهایت محتوا و اهمیت مقاله خود را معرفی کنید.

بدنه مقاله

اگر عنوان مقاله و مقدمه شما کار خود را انجام داده باشد و مخاطب را جذب کند، اما اگر بدنه مقاله‌تان هیچ چیز مهمی‌ برای انتقال نداشته باشد و بر موضوع کلیدی تمرکز نکند، خواننده احتمالا فقط مقاله شما را می‌بندد یا به سراغ مقاله بعدی می‌رود.

بدنه مقاله، همان محتوای اصلی یک مقاله  است. در  مقاله نویسی، تعیین طول ترکیب و تعداد پاراگراف‌هایی که اطلاعات را در آن قرار می‌گیرند، کاملاً بر عهده نویسنده است.

اگرچه بدنه مقاله طولانی‌ترین بخش است و شامل تمام نکات ضروری است که می‌خواهید بیان کنید، ارائه ساختاریافته آن به شما برای نوشتن و به خواننده برای بهتر خواندن کمک می‌کند.

سعی کنید در بدنه مقاله، جریان منطقی ایده‌ها و محتوا، استفاده از عنوان‌های فرعی، نوشتن پاراگراف‌های کوچک‌تر، دور نشدن از موضوع اصلی، و حتی استفاده از لیست‌ها در جایی که لازم است را رعایت کنید. این کارها از نظر بصری و از منظر خوانایی بسیار بر دیده شدن مقاله تاثیر گذار است.

نتیجه گیری

هنگامی‌که ورزش می‌کنید، خنک کردن بدن به اندازه گرم کردن ضروری است. به طور مشابه، یک نتیجه‌گیری مناسب برای یک مقاله خوب به همان اندازه حیاتی است که مقدمه برای مقاله نویسی مهم است.

یک نتیجه گیری جذاب یا مقاله را خلاصه می‌کند یا اهمیت مقاله را توضیح می‌دهد. در نتیجه گیری نکات اصلی را تکرار کنید، به طور خلاصه موضوع اصلی را خلاصه کنید و آن را جمع بندی کنید. در بسیاری از موارد، می‌توانید در مورد مزایای موضوع صحبت کنید، یا به خطوط ابتدایی خود حلقه بزنید، یا مقاله را با یک نقل قول پایان دهید.

مراحل مقاله نویسی به صورت گام به گام

 تقریبا همه در نوشتن مشکل دارند چه نویسنده باشند چه نباشند. این من نیستم که این را می‌گویم، بلکه جوزف هلر (نویسنده آمریکایی) این را می‌گوید.

اما راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند فرآیند نوشتن، به خصوص نوشتن مقاله را آسان و بدون استرس کند. به طوری که نوشتن مقاله را سرگرم کننده کند. در ادامه  مراحل مقاله نویسی که باید انجام دهید را بررسی خواهیم نمود.

مرحله ۱: موضوع اصلی خود را انتخاب کنید و اهداف خود را مشخص کنید.

اولین قدم برای نحوه نوشتن مقاله انتخاب موضوع است. برای جلوگیری از پراکنده شدن مطالب، باید موضوع خاصی را انتخاب کنید.

اهدافی را که محتوای شما باید داشته باشد فهرست کنید. محدوده و مرزهای مقاله خود را تعیین کنید. نوشتن مقاله‌ای که موضوع هدفمندی دارد آسان‌‌تر است. وقتی موضوع را انتخاب کردید، حتما به آن پایبند باشید.

می‌توانید برای پیدا کردن موضوع از جلسات طوفان فکری تک نفره یا گروهی استفاده کنید و با نوشتن یک برنامه محتوای مناسب شروع کنید.

مرحله ۲: مخاطب هدف خود را شناسایی کنید یا یک پرسونای مخاطب بنویسید

قبل از نوشتن در مورد هر موضوعی، برای مقاله نویسی مهم است که ابتدا مخاطبی را که هدف مقاله است شناسایی کنید. مخاطب شما می‌تواند یک گروه خاص از افراد، کودکان، دانش آموزان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، افراد مسن، افراد اهل کسب و کاری خاص و غیره باشد.

برای درک بهتر مخاطب از خود بپرسید، می‌خواهید خوانندگان شما با خواندن مقاله چه چیزی بیاموزند؟ آن‌ها باید چه اطلاعاتی را در مقاله شما پیدا کنند؟ و رویکرد نوشتن خود را مشخص کنید.

با این کار به راحتی می‌توانید پرسونای مخاطب خود را تشخیص دهید. هنگامی‌ که مخاطب را دوست خود بدانید، می‌توانید تمام اطلاعاتی که می‌دانید دوست‌تان به آن نیاز دارد و به آن‌ها دسترسی ندارد را در اختیارش قرار دهید.

همه اطلاعات مفید را به زبانی ساده جمع آوری کنید که برای یک فرد غیرحرفه‌ای به راحتی قابل درک است و شما آماده هستید. شما مقاله‌ای خواهید داشت که بسیار مرتبط و فوق العاده مفید است.

هنگامی‌که مخاطبان هدف خود را بشناسید، تولید مقالات عالی و ارزشمند بسیار آسان‌تر خواهد بود.

مخاطب هدف در مقاله نویسی

مرحله ۳: اطلاعات و منابع خود را جمع آوری کنید

پس از انتخاب موضوع اصلی و مخاطب هدف، وقت آن است که در مورد موضوع مورد نظرتان است، تحقیق کنید. تحقیق مهم‌ترین جنبه مقاله نویسی است و پایه و اساس مقاله شما را شکل می‌دهد.

برای تحقیق کردن نیاز است تا تعداد زیادی مقاله، آمار، حقایق و داده‌ها و قوانین حاکم جدید (در صورت وجود) را بخوانید تا تمام اطلاعاتی که باید در مقاله گنجانده شود را به دست آورید. علاوه بر این، صحت داده‌ها را بررسی کنید تا هیچ داده قدیمی‌ بیان نکنید.

با خواندن و یک تحقیق خوب، می‌توانید محتوای خود را ساختاربندی کنید و یک اسکلت اولیه برای آن ایجاد کنید. هر چه بیشتر مطالعه و تحقیق کنید، بینش بهتری در مورد اطلاعاتی که می‌خواهید ارائه دهید خواهید داشت.

همان‌طور که به تحقیق ادامه می‌دهید، مغز شما به حالت خلبان خودکار می‌رود و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت نکات را برای مقاله خود یادداشت کنید.

مرحله ۴: طرح کلی موضوع و یک پیش نویس خام برای خود ایجاد کنید

همان‌طور که داده‌ها و ایده‌های تحقیق خود را جمع آوری می‌کنید، یک پیش نویس تقریبی ایجاد کنید. مفاهیم را یادداشت کنید و زیربخش‌هایی که باید به آن‌ها بپردازید را مشخص کنید.

هر ایده‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد را بنویسید. در این مرحله کمتر به دستور زبان، علائم نگارشی و تحلیل مطالب توجه کنید. فقط اجازه دهید ذهن و دست‌تان کار کند.

مرحله ۵: پیش نویس خود را ویرایش کنید

گام بعدی در مقاله نویسی، بعد از نوشتن پیش نویس، ویرایش محتوا است. استفاده از دستور زبان و علائم نگارشی صحیح را رعایت کنید. کلمات دارای غلط املایی را اسکن کنید و مطمئن شوید که مقاله‌تان سیری منطقی دارد.

پس از اینکه ابتدا ساختار دستور زبان و جمله‌ها را اصلاح کردید. در مرحله بعد باید کاملاً بی رحم باشید. مقاله و تمام نکات مرتبط آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز برای مخاطب واضح است. هر جمله پیچیده‌ای را دوباره بیان کنید.

روش استفاده صحیح از کلمات را پیدا کنید و کلماتی که به کار می‌برید را با مخاطب هدف خود هماهنگ کنید. از به کاربردن کلمات دشوار و تخصصی بپرهیزید و سعی کنید تا جای ممکن ساده بنویسید. به یاد داشته باشید اگر مخاطب متوجه آنچه می‌نویسید نشود، تمام تلاشی که برای مقاله نویسی انجام داده‌اید، معنی خود را از دست می‌دهد.

از تکرار بپرهیزید. روی موضوع و راه حلی که می‌خواهید ارائه دهید متمرکز بمانید. اما هر جمله اضافی را حذف کنید. استفاده از جملات کوتاه‌تر و پاراگراف‌های کوتاه‌تر راهی برای آسان‌تر کردن خواندن مقاله برای مخاطب است.

برای اینکه ویرایش موثرتری داشته باشید، هیچ چیز بهتر از این نیست که یک جفت چشم دیگر مقاله‌تان را بخواند و به شما بازخورد انتقادی بدهد. اما از آنجایی که این گزینه در دراز مدت قابل اجرا نیست، باید مهارت‌های ویرایشی خود را تقویت کنید و به خود متکی باشید

رسانه‌های مختلف نیازمند الزامات متفاوتی هستند. مطمئن شوید که مقاله‌تان، با رسانه‌ای که می‌خواهید مقاله را در آن منتشر کنید، مطابقت کامل دارد.

ویرایش در مقاله نویسی

مرحله ۶: اینفوگرافیک‌ها و تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید 

آخرین مرحله در مقاله نویسی، اضافه کردن هر گونه اینفوگرافیک، تصاویر و جداول به مقاله است. وجود تصاویر در هنگام خواندن مقاله به خوانندگان استراحت می‌دهد.

در صنعت مقاله نویسی پر سرعت امروزی، مخاطبان بیشتر با مواد بصری درگیر می‌شوند و به آن‌ها کمک می‌کند آنچه را که می‌خوانند هضم کنند. برای اطمینان از تعامل خواننده، تصاویری مرتبط با محتوای خود اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که هر مقاله‌ای برای یک هدف متفاوت نوشته می‌شود، به همین علت شاید نتوانید همه مقالات را به یک روش یکسان بنویسید. باید متناسب با نوع مقاله و مخاطب آن روش نوشتن مقاله را شخصی سازی کنید. 

سبک‌های نوشتن مقاله

در میان سؤالات متداول در مورد مقاله نویسی، معمولا سؤالی در مورد سبک نوشتن وجود دارد. آیا می‌دانستید چهار نوع سبک نوشتاری اصلی وجود دارد؟

از رمان‌ها گرفته تا کتاب‌های درسی، بیلبوردها تا شعر، تا مجلات علمی، همه نوشتارها اساساً تحت یکی از این چهار سبک قرار می‌گیرند که توضیحی، توصیفی، روایی و متقاعدکننده هستند.

به عنوان یک مقاله نویس، باید بدانید چه زمانی از کدام سبک نوشتن برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود استفاده کنید.

سبک نوشتن توضیحی

اگر معنای کلمه توضیحی را جستجو کنید، می‌بینید که به معنای “قصد توضیح یا توصیف چیزی است.” توضیح یک موضوع خاص برای خوانندگان یکی از رایج‌ترین سبک‌های نوشتن است. یک فرآیند زمانی توضیحی است که در آن اطلاعات به صورت متوالی و منطقی برای درک بهتر سازماندهی می‌شوند.

هدف اصلی در اینجا توضیح و آگاهی دادن به خوانندگان است. این سبک نوشتاری بر اساس حقایق است و هرگز شامل داستان سرایی نمی‌شود. این شامل حقایق، استنادها، نمودارها، پیوندها و سایر داده‌های مشابه برای تأیید اطلاعات است.

کتاب‌های درسی، کتاب‌های آشپزی، مقاله‌های آموزشی، نوشتن کسب‌وکار، نگارش فنی، نگارش علمی، مقالات خودیاری، کتاب‌های راهنما و غیره، همگی در دسته سبک نوشتاری توضیحی قرار می‌گیرند.

سبک نوشتن توصیفی

نوشتن توصیفی، سبک توضیحی را یک درجه بالاتر می‌برد. سبک نوشتن توصیفی در حالی که تشریح حقایق و دستورالعمل‌ها را به شما ارائه می‌دهد، از عناصر مختلفی برای برانگیختن حواس شما استفاده می‌کند.

در این سبک از استعاره‌ها، صفت‌ها، قیدها، درک جزئیات برای فعال کردن حواس خواننده استفاده می‌کند. نوشتن توصیفی همیشه حاوی اطلاعات بسیار بیشتری است. عمیق‌تر از سبک نوشتن توضیحی است و همچنین باعث می‌شود خوانندگان احساس کنند که نوشته را تجربه می‌کنند.

برخی از نمونه‌های توصیفی نویسی، همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، عبارتند از شعر، مجلات شخصی، فیلمنامه، طبیعت نویسی، سفرنامه و غیره.

سبک نوشتن داستانی و روایت گونه

سبک داستان نویسی چیزی جز داستان سرایی نیست که با طرح، آغاز، میانه و پایان کامل می‌شود. ممکن است حاوی نوشته‌های توضیحی و همچنین بخش‌هایی باشد که محیط یا ظاهر و غیره را توصیف می‌کنند.

این یکی از متنوع‌ترین سبک‌های نوشتاری است. سبک نگارش داستانی در رمان‌ها، داستان‌های کوتاه، خاطرات، اسطوره‌ها و افسانه‌ها و حتی روایت‌های تاریخی کاربرد دارد.

ُبک نوشتن در مقاله نویسی

سبک نوشتن متقاعد کننده

در نهایت، سبک نوشتاری متقاعد کننده، همان‌طور که از نام آن پیداست، هدف تأثیرگذاری بر خواننده را دارد. در اینجا نویسنده به ارائه توجیه، دلیل و استدلال در تأیید دیدگاه خود می‌پردازد و سعی می‌کند خواننده را متقاعد به موافقت کند. در این سبک نویسنده سعی می‌کند خوانندگان را متقاعد کند، با مخاطب ارتباط عاطفی برقرار کند و آن‌ها را تشویق به اقدام کند.

برخی از نمونه‌های نوشتن متقاعدکننده عبارتند از: مقالات آکادمیک، کپی‌رایتینگ، سرمقاله‌ها، بروشورهای شرکت، سخنرانی‌های سیاسی و حتی پیشنهادهای تجاری.

می‌توانید با برقراری ارتباط با خوانندگان خود در سطح احساسی و واداشتن آن‌ها به برداشتن گامی‌ قاطع و عملی، به سبک متقاعدکننده نوشتن دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که درک سبک‌های مختلف نوشتن می‌تواند توانایی‌های مقاله نویسی شما را افزایش دهد.

اشتباهات رایجی که در هنگام نوشتن مقاله باید مراقب آن‌ها باشید 

اکنون که با مراحل مقاله نویسی و قالب نوشتن مقاله آشنا شدید، وقت آن است که اشتباهاتی که ممکن در هنگام نوشتن انجام دهید را بیشتر بشناسید. در زیر چند نمونه از اشتباهات رایج ذکر شده است:

  • عدم استفاده از حقایق یا نقل قول‌ها یا موارد مشابه
  • استفاده از لحنی که بیش از حد رسمی‌ باشد
  • استفاده از واژگان دشوار بدون دانستن معنای آن
  • استفاده نکردن از عنوان جذاب برای مقاله
  • عدم استفاده از پاراگراف و زیر عنوان برای تقسیم بندی اطلاعات
  • بیان نکردن نظرات دیگران یا نظرات شخصی خود

نکاتی برای نوشتن یک مقاله جذاب 

در ادامه نکاتی را بررسی خواهیم کرد که به جذاب شدن هر چه بیشتر مقاله شما کمک خواهند کرد:

  • در مقاله خود سؤالات تأمل برانگیزی بپرسید تا مخاطب را درگیر کرده و در صورت امکان از کلمات محاوره‌ای استفاده کنید.
  • تصاویر را در فواصل منظم اضافه کنید زیرا باعث می‌شود مقاله کمتر پرکلام باشد و خواناتر به نظر برسد.
  • قبل از ویرایش نهایی خود استراحت کنید تا چشم اندازی تازه پیدا کنید.
  • برای مقاله نویسی بهتر است یک زاویه منحصر به فرد پیدا کنید و مقاله خود را از بقیه مقالات متمایز کنید.
  • همیشه از منابع معتبر برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. اگر مطالعه‌ای را ذکر می‌کنید، همیشه منبع را در سایت قرار دهید.
  • از سرقت ادبی خودداری کنید.
  • در مورد طول مقاله نگران نباشید؛ کیفیت مهم‌تر از کمیت است.
  • در هنگام مقاله نویسی در لحن و نحوه خطاب کردن خواننده (از اول، دوم یا سوم شخص) ثبات داشته باشید.
  • مطمئن شوید که پاراگراف‌های شما کوتاه و حداکثر ۱ تا ۲ جمله در هر پاراگراف باشد. این کار خواندن آن را به ویژه از طریق دستگاه‌های تلفن همراه آسان‌تر می‌کند.
  • در هنگام نوشتن مقاله حتما زیر عنوان‌ها یا زیر بخش‌ها را اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید به کاربران خود این امکان را بدهید که از یک بخش به بخش دیگر بپرند و فقط قسمت‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارند بخوانند.
  • از ابزارهای مقاله نویسی برای تصحیح دستور زبان یا ثبت ایده‌ها استفاده کنید.

نکات نوشتن مقاله جذاب در مقاله نویسی

پنج عادت برای تقویت مهارت مقاله نویسی

در ادامه شما را با برخی از عادت‌های نوشتن آشنا خواهیم کرد که به آرامی‌ اما مطمئناً کمک می‌کنند در یک دوره زمانی نویسنده خوبی شوید. این مهارت‌های نوشتاری نه تنها به شما کمک می‌کند که نویسنده خوبی شوید، بلکه بهره‌وری شما را نیز افزایش می‌دهد.

عادت شماره ۱: هر روز بنویسید

هر روز نوشتن را به یک عادت تبدیل کنید، حتی اگر فقط ۵۰۰ کلمه باشد. خودتان را یک کارگر ادبی بدانید که باید هر روز روی نوشتن کار کند، مهم نیست چه باشد. حتی اگر چیزی به ذهن‌تان نمی‌رسد کافی است با تکرار کردن و نوشتن یک عبارت شروع کنید.

تنها راه برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب این است که شروع کنید.

عادت شماره ۲: اهداف کوچک برای خود تعیین کنید

اهداف کوچک قابل دستیابی هستند و در شما ایجاد انگیزه می‌کنند. برداشتن یک گام در هر زمان چیزی است که باعث می‌شود بتوانید بدون خستگی یک مسافت طولانی را طی کنید.

به عنوان یک تازه کار، اهداف کوچک‌تان را طوری تعیین کنید که بهانه‌ای برای نادیده گرفتن آن‌ها نداشته باشید. به تدریج آن‌ها را افزایش دهید تا به هدف خود برسید. مثلا به مدت ۱۵ دقیقه برای چند روز بنویسید و به تدریج مدت زمان را افزایش دهید.

برای آشنایی بیشتر با هدف گذاری می‌توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

هدف گذاری و تکنیک‌های آن

با درک اهمیت هدف گذاری و یادگیری تکنیک‌های آن ‌می‌توانید راه‌تان به سمت موفقیت را هموار کنید.این راهنما همه چیز درمورد هدف گذاری را به شما می آموزد.

‎اکنون بخوانید‎

 

عادت شماره ۳: بیشتر بخوانید

وقتی نویسنده هستید، همه چیز را مانند یک نویسنده مصرف می‌کنید. یعنی شما مثل یک نویسنده می‌خوانید و مثل یک نویسنده تلویزیون تماشا می‌کنید، حتی مثل یک نویسنده فیلم می‌بینید. خواندن مطالب، ابزار بزرگ بعدی برای تقویت توانایی‌های نوشتن‌تان است.

خواندن باعث تقویت یادگیری می‌شود و مهارت‌های شما را در زمینه‌های مختلف رشد می‌دهد. بیشتر بخوانید و خود را با روندهای ادبیات و رسانه‌های اجتماعی به روز کنید.

هر چه بیشتر بخوانید، بیشتر یاد می‌گیرید و بیشتر می‌توانید بنویسید. در دنیای امروز هیچ کمبودی در محتوای خوب در قالب کتاب، وبلاگ، کتاب الکترونیکی و موارد دیگر وجود ندارد.

حتی اگر زمان ندارید با استفاده از اپلیکیشن ذهن می‌توانید نکات مهم بهترین کتاب‌های جهان را در کمترین زمان مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

عادت شماره ۴: یک ابزار برای یادداشت برداری همراه خود داشته باشید

یک کاغذ کوچک، یک دفترچه یادداشت یا حتی یک ابزار برای نوشتن را همیشه همراه خود داشته باشید. زیرا هرگز نمی‌دانید که چه زمانی با یک موضوع شگفت‌انگیز برخورد می‌کنید یا در حین سفر، نقل قول جذابی می‌بینید.

ایده‌ها همه جا هستند، پس برای زمانی که در مقابل شما قرار می‌گیرند، آماده باشید.

عادت شماره ۵: یک منطقه بدون حواس پرتی ایجاد کنید

این یکی نیز ضروری است. یک منطقه ساکت و آرام، عاری از حواس‌پرتی، به فرآیند فکری شما اجازه می‌دهد بدون وقفه جریان داشته باشد.

وقتی می‌گوییم منطقه بدون حواس پرتی، بیشتر در مورد بزرگ‌ترین حواس پرتی در دنیای مدرن صحبت می‌کنیم. درست متوجه شدید، در مورد تلفن همراه صحبت می‌کنیم. آن را در حالت بی صدا قرار دهید و اعلان‌های آن را خاموش کنید تا بتوانبد روی نوشتن تمرکز کنید.

سخن آخر

نوشتن مقاله هم یک هنر است، هم یک مهارت به حساب می‌آید. برای کسب این مهارت ابتدا لازم است با قواعد نوشتن مقاله آشنا شوید و بدانید که یک مقاله خوب چه عناصر و ویژگی هایی دارد. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکاتی که برای مقاله نویسی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را شرح دهیم.

می‌توانید از اطلاعات موجود در این مقاله به عنوان گام اولیه در جهت کسب مهارت مقاله نویسی استفاده کنید. اما اگر قصد دارید شغلی به عنوان مقاله نویس داشته باشید، علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی و تمرین کردن، باید عادت‌های مربوط به نوشتن را نیز در خود ایجاد کنید.

حوزه تخصصی خود را انتخاب کنید، آن را با سبک خاصی از نوشتن که دوست دارید ترکیب کنید و از فرصت‌های بالقوه بازار برای تقویت مهارت مقاله نویسی خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، هیچ فرمول خاصی برای نوشتن مقاله وجود ندارد. اگر بتوانید به وضوح ایده‌های خود را از طریق کلام مکتوب به خواننده بیان کنید، در این صورت می‌توانید به یک مقاله نویس موفق تبدیل شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید