چه چیزی حال آدمو خوب میکنه؟

حال خوب

گاهی اوقات ممکن است احساس بدی داشته باشید، به جای اینکه حالتان خوب باشد. ذهن شما می‌تواند به یک باتلاق عمیق از افکار منفی تبدیل شود که شما را به زیر می‌کشد و احساس می‌کنید که از کمبود اکسیژن در حال غرق شدن هستید.

نفس عمیقی بکشید و آروم باشید. برای شروع احساس خوب در زندگی چند ایده وجود دارند که می‌توانید استفاده کنید. این ایده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در زندگی دوباره حال خوبی داشته باشید؛ با ذهن همراه باشید.

چه چیزی حال آدمو خوب میکنه؟

موارد زیر می‌توانند در ایجاد حالت خوب مؤثر باشند:

طرد شدن به معنای راهنمایی مجدد مسیر است و نه شکست!

طرد شدن می‌تواند باعث شود شما فکر کنید که به اندازه کافی خوب نیستید. یک ایده کوچک که نحوه درک شما از طرد شدن را تغییر می‌دهد، این است که جهت آن را تغییر دهید. اگر بدون طرد شدن، شغلی را انتخاب کردید که باعث شد هر روز از کار کردن متنفر باشید، چه می‌کنید؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که وقتی هدفی داشته باشید و به عنوان بخشی از فرآیند پذیرفته شوید، نتیجه مورد نظر همان چیزی که می‌خواهید شود. طرد شدن ما را به آنچه می‌خواهیم نزدیک تر می‌کند. این ایده می‌تواند برای شما نیز صادق باشد.

چه چیزی حال آدمو خوب میکنه؟

شما بیش از آنچه فکر می‌کنید دارید

ما تمام وقت به افرادی فکر می‌کنیم که درآمد زیادی دارند و پول‌دار هستند. بسیاری از آن‌ها تصور می‌کنند که برای کافی بودن به پول بیشتری احتیاج دارند. حقیقت این است که اگر این مقاله را می‌خوانید، در واقع بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید دارید.

در حالی که فردی لیوان قهوه استارباکس خود را می‌نوشید، در سراسر جهان افرادی هم وجود دارند که برای به دست آوردن آب باید مسیری طولانی را طی کنند. افرادی هستند که شبانه به خانه می‌آیند و بی‌خانمان هستند، زیرا به افرادی که می‌توانند در زمینه مشکلات روانی به آن‌ها کمک کنند، دسترسی ندارند. افراد بی‌گناهی وجود دارند که بیش از حد بدشانسی آورده‌اند و اکنون نمی‌توانند برای خانواده خود غذا بخرند.

ما می‌دانیم که شما فکر می‌کنید به اندازه کافی پول ندارید، اما اینگونه نیست. البته شما همیشه می‌توانید چیزهای بیشتری داشته باشید. لازم نیست صبر کنید. اکنون می‌توانید شروع کنید. لازم نیست منتظر اجازه کسی باشید. اگر می‌خواهید نویسندگی را شروع کنید، پس بنویسید. اگر می‌خواهید آواز بخوانید، پس آن را شروع کنید. فقط مهم است که در تمام مسیر حال خوبی داشته باشید.

سپاسگزاری کردن مهم است

آگاهی از آنچه سپاسگزارش هستید، می‌تواند آگاهانه میزان شادی شما را تغییر دهد. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، وقت خود را صرف یادآوری به چیزهایی کنید که به آن‌ها احساس قدردانی دارید. قبل از اینکه بخوابید، می‌توانید یک دعا بخوانید. ۳ تا ۵ مورد را بنویسید که به خاطر آن در روز احساس شکرگزاری کردید. از هر پنج حس استفاده کنید تا این چیزها را به وضوح تصور کنید.

بخشی از پول خود را ببخشید

آیا ۱۰ درصد از درآمد خود را به خیریه یا سازمان مورد علاقه خود می‌دهید؟ به جای هزینه کردن برای خود، از بخشیدن قسمتی از مال خود به دیگران احساس خوشبختی خواهید کرد. در مورد بخشیدن چیزهای زیادی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا در ازای صرف کمک به دیگران، چیزهای بیشتری دریافت کنید. وقتی چیزی را می‌بخشید، به جهان پیامی ارسال می‌کنید که می‌دانید همه چیز خوب است. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد مردمی‌ که پول بیشتری به خیریه می‌دهند، روحیه شادتری را تجربه می‌کنند.

هر روز بخندید

آیا هر روز وقت خود را به خندیدن می‌گذرانید؟ آیا شما به طور هدفمند چیزهای خوبی برای خندیدن پیدا می‌کنید؟ هنگام خندیدن، هورمون‌های شادی به نام اکسی توسین و اندورفین ترشح می‌شوند. این‌ها هورمون‌هایی هستند که ما را در هنگام به اشتراک گذاشتن تجربیات با دیگران، بالا می‌برند.

این واقعیت تصور می‌شود که خنده باعث ترشح این هورمون‌ها می‌شود تا پیوندهای اجتماعی را تقویت کند، بنابراین سعی کنید با خندیدن و همچنین افزایش ارتباط اجتماعی با دوستان خود، دور هم جمع شوید.

روابط خوبی با خانواده و دوستان ایجاد کنید

افراد شاد وقت زیادی را تنها نمی‌گذرانند. با گذراندن وقت با افرادی که دوستشان دارید و آن‌ها هم شما را دوست دارند، روابط حمایتی ایجاد کنید که به افراد کمک می‌کند تا در زمان استرس احساس بهتری داشته باشند.

همچنین از طریق اشتراک گذاشتن تجربیات مشترکی مانند فراز و نشیب‌های زندگی با دیگران ارتباط برقرار کنید. آن‌ها به شبکه پشتیبانی شما می‌پیوندند و به شما کمک می‌کنند تا برای موارد بیشتری خوشحال باشید. افرادی که وقت زیادی را با خانواده یا دوستانشان نمی‌گذرانند، بیشتر در معرض تنهایی و افسردگی هستند. در اینجا چگونگی تشخیص روابط مثبت زندگی وجود دارد.

کمی برای خود وقت بگذارید

برخلاف گذراندن وقت با خانواده و دوستان، مهم است که قدم بردارید و برای پرورش مراقبت از خود کمی برای خودتان وقت بگذارید. می‌توانید روح خود را شارژ کرده و کمی آرامش پیدا کنید. کمی وقت صرف کنید و تنها باشید که این می‌تواند در روحیه و چشم انداز شما معجزه کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا معنای خوشبختی واقعی را پیدا کنید.

از این زمان برای انجام بیشتر کارهایی که باعث خوشحالی شما می‌شوند مانند سرگرمی مورد علاقه، ورزش یا آرامش ساده استفاده کنید. حتی فقط نشستن زیر آفتاب یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود می‌تواند رضایت شما از زندگی را در کوتاه مدت بهبود ببخشد.

 کاری که دوست دارید را انجام دهید

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید، کاری را که دوست دارید انجام دهید و پول در پی آن خواهد آمد؟ انجام کارهایی که دوست دارید و حتی بهتر از آن، پرداخت هزینه درجهت آن روش‌های خوبی برای بالا بردن سطح شادی است.

به اندازه کافی ورزش کنید

در میان مواردی که شما را خوشحال می‌کنند، ورزش نیز می‌تواند یکی از آن نکاتی باشد که حال تان را خوب می‌کند. بدن انسان‌ها برای تحرک ساخته شده است و وقتی تحرک می‌کند، بهترین عملکرد را دارد. علاوه بر این، هنگام ورزش، هورمون‌های خوبی ترشح می‌شوند. این هورمون‌ها می‌توانند به افزایش سطح شادی و همچنین کاهش استرس کمک کنند. یک مطالعه نشان داده است که ورزشکاران نسبت به افرادی که تحرک ندارند، از زندگی خود راضی تر و شادتر هستند و خبر خوب این است که برای دستیابی به مزایای شگفت انگیز ورزش، فقط ۳۰ دقیقه زمان لازم است.

به طور علنی ستایش کنید

با تمجید از تلاش‌های افراد در مقابل دیگران، چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی، حال خوب را افزایش دهید. همچنین می‌توانید این کار را با افرادی که به شما خدمات می‌دهند مانند کارمند فروشگاه، پیشخدمت یا پذیرش که برای کمک به شما مسافت بیشتری را طی کرده اند، انجام دهید.

کلام آخر

برای داشتن حال خوب نیاز نیست به دورترین جای دنیا سفر کنید، کافی است تنها کمی به اطراف خود نگاه کنید و چیزهایی ساده‌ای که باعث شادی شما می‌شوند را جستجو کنید. به هر روی، می‌توانید تک تک موارد بیان شده در بالا را در دستورالعمل رفتاری خود قرار دهید تا فواید آنها را ببینید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید