چگونه می توانیم ضمیر ناخودآگاه خودمان را تغییر دهیم؟ آیا نفوذ به ضمیرناخودآگاه دیگران ممکن است؟

نفوذ به ضمیرناخودآگاه
نفوذ به ضمیرناخودآگاه

فهرست مطالب

نفوذ به ضمیر ناخودآگاه دیگران

نفوذ به ضمیرناخودآگاه دیگران مبحثی بسیار تخصصی، مهم و در عین حال خطرناکه. بنابراین تنها روانشناسان می‏تونن به ضمیر ناخودآگاه افراد نفوذ کنن. اگه مشتاق هستین بیشتر در زمینه ورود به ضمیر ناخودآگاه دیگران بدونید، بد نیست در جریان باشید که جوزف سندلر روانشناس بریتانیایی شخصی بود که ضمیر ناخودآگاه را به دو زمان گذشته و حال طبقه ‏بندی کرد.

او معتقد بود ضمیرناخودآگاه گذشته و همان کودک درون افراد بزرگسال هست که می‏تونه روی اهداف، آرزوها و باورهاش تاثیر بذاره. همچنین ضمیر ناخودآگاه هر فرد با به کارگیری مکانیزم دفاعی و خاطرات کودکی در آمیخته می‏شه، تا حدودی اون خاطرات را تحریف می‏کنه . در نهایت خیال ‏پردازی‏ های جدیدی می‏ آفرینه.
در هنگام روانکاوی، روانشناسان با اتکا به همین واقعیت به صورت گفتمان، تکنیک های خاص روانشناسی و یا هیپنوتیزم ارتباط برقرار می‏کنند تا بتونن آسیب‏های ناشی از این افکار و تصورات را درمان کنن.

چگونه ضمیر ناخودآگاه خودتان را تغییر دهید؟

 

نفوذ
نفوذ به ضمیرناخودآگاه

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]یک ضرب المثل انگلیسی می‏گه وانمود کن تا اتفاق بیفتد.[/su_highlight]دکتر بروس لیپتون نیز در تایید این ضرب المثل می‏گه اگه به دنبال این هستید که ضمیر ناخودآگاه خود را تغییر بدین باید هر چی که می‏خواید را ضبط کنید و هر شب قبل از خواب به اون گوش کنید یا هدف‏ هاتون رو برای خودتون تکرار کنید.

در این حالت خودآگاه یا همان ذهن هوشیار به صورت خودکار قطع می‏شه و شما می‏تونید با ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنید و به زندگی خود برنامه بدین و در نهایت اون را تغییر بدین. چرا که ۷ سال ابتدای زندگی انسان و موقعی که انسان خوابه مهمترین زمان‏هاییه که ضمیر ناخودآگاه در حال برنامه‏ ریزیه.

بروس لیپتون
بروس لیپتون

دکتر بروس لیپتون همچنین درباره ضمیر ناخودآگاه می‏گه که انسان در ذهن خودآگاه خودش وجود داره و هویت هر کسی از اینجا نشات می‏گیره. ذهن و زندگی انسان تابع بکن نکن ‏ها و خوب و بدهاییه که به ناخودآگاه القا می‏شه. پس اگه با خودتون صحبت کنید و خودتون را قانع کنید؛ ضمیر ناخودآگاه شما هم تغییر می‏کنه.

ضمیر ناخودآگاه و قانون جذب باب پراکتور

تصورات، هر چیزی که بشنوید یا بخونید وارد ضمیر ناخودآگاه شما می‏شه. ذهن حاکم بر جهان هستی هست ‏و هر فکری که می‏کنین رو انجام می‏ده، به زبان ساده ‏تر هیچ فکری رو رد نمی‏کنه.[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]باب پراکتور در مورد رابطه ضمیر ناخودآگاه و قانون جذب می‏گه که چون ضمیر ناخودآگاه انسان نمی‏تونه بین حقیقت و تخیل تفاوت قائل بشه هر چیزی که به ضمیر ناخودآگاه خود بدین اون را می‏پذیره.[/su_highlight]

باب پراکتور
باب پراکتور

هرآنچه که به ضمیر ناخودآگاه خودتون القا می‏کنین ارتعاش و فرکانس زندگی شما را کنترل می‏کنه. احساس همان ارتعاش و فرکانس کاری هست که در حال انجام دادنش هستین. پس با ارتعاش یا همان حس خودتون ارتباط برقرار کنید تا بتونید از حس خودتون با خبر باشید و زندگیتون را به شکلی که می‏خواید تبدیل کنید.

شما از طریق فکر کردن به کارها و ایده های مثبت می‏تونید نفوذ به ضمیرناخودآگاه خودتون را تغییر بدید و به راحتی زندگی خودتون را متحول کنید. انیشتین در قانون فیزیک می‏گه هر چیزی از انرژی تشکیل شده. پس فرکانسی که می‏خواید در زندگیتون تجربه کنید را با خودتون تطبیق بدین. بدون شک اون حقیقت در زندگی شما نمایان می‏شه.

چه کتاب‏هایی در زمینه آشنایی با ضمیر ناخودآگاه بخوانیم؟

 

نفوذ به ضمیر ناخودآگاه
نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

شما می‏تونید در کتاب ۴۰ فرمان به ضمیر ناخودآگاه از علی اصغر سوادکوهی در مورد چگونگی نفوذ به ضمیرناخودآگاه خود و کنترل آن و اینکه چگونه ضمیر ناخودآگاه خود را برنامه ریزی کنیم اطلاعات مفیدی کسب کنین. همچنین اگر از خواندن این مطلب در ذهن لذت بردید و دوست دارید بیش از این در مورد نفوذ به ضمیرناخودآگاه و توانایی‏های ذهن ناهوشیار بدونین می‏تونید:

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه از ژوزف مورفی، ضمیر ناخودآگاه اثر کارل گوستاو یونگ، ضمیر ناخودآگاه از زیگموند فروید و خدا در ناخودآگاه از ویکتور فرانکل را مطالعه کنید.

[/su_note]

در این مطلب سعی کردیم به زبان ساده و خودمونی شما رو با تعریف نفوذ به ضمیر ناخودآگاه، کارکردهای ضمیرناخودآگاه، شیوه های کنترل و تاثیر بر اون، فعالیتهای مغزی در زمینه ضمیرناخودآگاه، نظریات روانشناسان مطرح در این زمینه و کتابهای مفید در حوزه ضمیر ناخودآگاه آشنا کنیم. امیدواریم که خوشتون اومده باشه.

مقاله تعریف ضمیر ناخودآگاه به زبان ساده و چگونگی عملکرد آن در تمام مراحل زندگی انسان را به شما پیشنهاد می کنم .

2 دیدگاه‌ها

  1. بنام الله …که تنها روزی دهنده اوست

    سلام …

    بسیار عالی بود ….لذت بردم از مطالب قوی و به زبان ساده که بازگویی کردید

    متشکرم …امیدوارم همیشه برقرار و سبز بمانید

    با تشکر

    • سلام
      روزتون بخیر باشه
      ما خیلی خوشحالیم که مطالب براتون مفید واقع شده و مورد توجهتون قرار گرفته
      با آرزوی بهترینا برای شما دوست عزیز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید