مهارت انتخاب شغل چگونه زندگی حرفه ای مطلوبی برای ما می سازد؟

با رعایت مهارت انتخاب شغل از بین صدها نفر انتخاب بشو!

فهرست مطالب

فرقی نمی‌کند که یک فارغ‌التحصیل مشتاق برای بازار کار باشید یا کهنه‌کار دانایی که سال‌ها با زیروبم شغلش دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ مهارت انتخاب شغل موضوعی است که همیشه در زندگی حرفه‌ای‌مان حرفی برای گفتن دارد و تعیین‌کننده است. حالا که با من هستید و وقت برای مطالعه دارید شاید بد نباشد خاطرات پررنگ انتخاب و پیدا کردن شغل جدید را مرور کنیم!

نمی‌شود انکار کرد که پیدا کردن شغل- به‌تنهایی- یک شغل تمام‌وقت است و هرچه سن بالاتر می‌رود، انجام آن هم سخت‌تر می‌شود. احتمالاً شما هم ازجمله کسانی هستید که در این فرایند حس می‌کند گرفتار شده و راه به جایی نمی‌برد. شاید بهتر باشد چند قدم به عقب برداریم و در مورد همان نقاط گرفتاری بیشتر فکر کنیم. انتخاب کدام شغل آگاهانه نبود؟

کسب مهارت انتخاب شغل  یک رقابت است

با یک نصیحت دوستانه ادامه می‌دهم و آن اینکه فکر نکنید حالا که روی کاغذ نمره تأیید گرفتید همه‌چیز درست است و شما تمام و کمال مناسب شغلی هستید که به دنبال آن بوده‌اید. بدون تعارف باید عرض کنم که گرفتن شغل به عبارتی فروش خودتان به کارفرمای احتمالی است.

فقط کافی است تا از خودتان بپرسید چرا کارفرما باید من را انتخاب کند؟ همچنین باید بدانید چطور بین این‌همه متقاضی می‌توانم دوام بیاورم و مقاومت کنم؟

بسیاری از دانشجویان با دادن رزومه‌های کارنشده به فروشگاه‌ها و کافه‌ها این دو سؤال را نادیده می‌گیرند. درحالی‌که نگاه فرد به فرایند گرفتن شغل نشان می‌دهد او می‌تواند چه کارمندی باشد: او اهل تلاش و مبارزه نیست و دقیقاً چنین خصلتی هیچ کارفرمایی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

۵ مهارت انتخاب شغل که من را نجات می‌دهد

بد نیست نظریه بقای برتر survival of the fittest را همین‌جا به خاطر بسپاریم! درنهایت آنکه قوی‌تر است جان سالم به درمی‌برد. بله کمی خشونت از این جمله می‌بارد ولی برای اینکه اعتمادبه‌نفستان در این فرایند پر از ناکامی و پذیرفته نشدن ضربه نخورد، کافی است این نظریه را به خاطر بسپارید و تلاشتان را متمرکزتر کنید.

این تلاش متمرکز نیاز به دانستن مهارت‌هایی دارد که احتمالاً با آن‌ها آشنا هستید ولی به دلیل خستگی ناشی از فرایند کاریابی آن را کمتر جدی گرفته‌اید.

شبکه‌ای از ارتباطات آنلاین بسازید

لوگوی لینکدین و فعالیت در آن به عنوان مهارت انتخاب شغل

اگرچه لینکدین Linkedin در مقایسه با کشورهای دیگر هنوز در ایران آن‌طور که باید جا نیفتاده است ولی نسبت به گذشته بسیاری از کسب‌وکارها و افراد فعالیت خودشان را در این شبکه اجتماعی جذاب گسترش داده‌اند و به‌صورت جدی هرروز به‌روزرسانی می‌شوند.

حالا نوبت شماست! هرچه سریع‌تر وارد این اقیانوس مجازی جذاب شوید و تصور نکنید که با فضایی شبیه به اینستاگرام یا فیس‌بوک قرار است روبه‌رو شوید. لینکدین یک پلتفرم ویژه در زندگی حرفه‌ای شما خواهد بود.

اگر هنوز در حال تحصیل هستید بازهم چنین شبکه‌ای برای شما مفید است و به‌عنوان اولین مهارت انتخاب شغل مسیر حرفه‌ای آینده شما را هموارتر می‌کند. چراکه با ریزه‌کاری‌های شغل دلخواه و دیدگاه هزاران کاربر هم‌فکر و هم رشته خودتان از نزدیک و پیش از ورود به بازار کار آشنا می‌شوید و این معرکه است.

بخواهم از تجربه فعالیت خودم در این شبکه اجتماعی بگویم باید عرض کنم که لینکدین برای من شبیه یک دفتر کار اشتراکی بسیار جذاب و کاربردی است که به‌سختی می‌توانم در طول روز نادیده‌اش بگیرم و مطالب کاملاً تخصصی یا مرتبط با شغل تولید محتوا را نخوانم.

فهرست من کافی نیست!

همیشه که نباید روی موارد برنامه‌ریزی‌شده تمرکز داد. پس فقط به فهرست شرکت‌های موردنظرتان که جای خالی دارد اکتفا نکنید. بین سطرها، اسم دو سه موقعیت در شرکت‌های خاص را که برایتان مناسب است اما در حال حاضر نیرو نمی‌خواهد و فکر می‌کنید ممکن است از آن خودتان کنید هم بگنجانید.

درواقع شما با ورود به فرایند گرفتن شغل، از حرف به عمل تغییر موضع می‌دهید و با ارسال رزومه برای همان چند شرکت خاص برای تصاحب چند فرصت خاص شانس خودتان را امتحان می‌کنید.

بیشتر جست‌وجو کن

باید اعتراف کنم که در این یک سال گذشته آن‌قدر با موقعیت‌های شغلی جذاب و جالب مرتبط با کارم روبه‌رو شدم که قابل شمردن نیست. سمت‌های شغلی خاصی که هر همکار حوزه کاری من را می‌تواند برای ارتقای شغلی وسوسه کند! همه این آگاهی به لطف فناوری است که اتفاق افتاده.

شاید شنیدن اسم‌هایی مثل طراح تجربه کاربری UX designer یا بازاریاب محتوا  Content Marketer، هکر رشد Growth Hacker یا کارشناس بک‌اند Backend Developer برایتان کاملاً تازگی داشته باشد و اگر هم شنیده‌اید اطلاعات چندانی در مورد آن‌ها نداشته باشید. ولی این موقعیت‌های شغلی ازجمله جدیدترین و کاربردی‌ترین شغل‌ها در چند سال اخیر- به‌ویژه در ایران- هستند و در آینده‌ای نه‌چندان دور محبوبیت چشمگیری پیدا می‌کنند.

جست‌وجوی بیشتر مشاغل کمک می‌کند تا با عناوین مشابه آشنا شوید و چه‌بسا مهارت‌های شما همان مواد لازم برای یکی از آن‌ها  باشد و بخواهید بیشتر در موردش بدانید و درنهایت درخواست پذیرش را ارسال کنید.

♦♦

 انتخاب شغلی که چندان در راستای مشاغل سنتی موجود نباشد حتی شانس رقابت با رقبای کمتر را بیشتر می‌کند. یک امتیاز مثبت!

♦♦

یک شخصیت مستقل با اعتمادبه‌نفس

کارفرمای آینده به روش برخورد شما در فرایند پذیرش شغل دقت می‌کند و درنهایت تصمیم می‌گیرد که آیا شما مناسب همکاری با آن‌ها هستید یا خیر.

در تلاش باشید تا در صورت پذیرفته شدن، برای شناخت بیشتر شغل و اینکه شرکت موردنظر دقیقاً چه جایگاهی بین رقبا در بازار کار دارد وقت کافی کنار بگذارید. نمایش درست شخصیت شما با شناخت کافی و کامل جایی که قرار است کارکنید اتفاق می‌افتد.

مهارت انتخاب شغل یعنی پینوکیو نباش!

در فرایندهای بعدی تصاحب شغل، می‌توانید ارتباط بیشتری با مدیر منابع انسانی مجموعه برقرار کنید و به او بگویید که شغل دلخواهتان را قرار است داشته باشید و بدین ترتیب چند ستاره بیشتر برای تأیید نهایی بر سینه رزومه بنشانید.

مصاحبه شغلی موفق : مهم‌ترین مهارت انتخاب شغل

فکر می‌کنم ازجمله موارد تعیین‌کننده در انتخاب شغل، آشنایی کافی با فرایند مصاحبه شغلی است. اینکه بدانیم قرار است برای تصاحب چه شغلی خودمان را معرفی کنیم و چه کسانی روبه‌روی ما می‌نشینند ازجمله قسمت‌های سخت به دست آوردن کار موردعلاقه همه ماست.

شناخت بیشتر و همه‌جانبه شغل

در مصاحبه ای شرکت کنید که هیچ تسلطی به فضای آن ندارید، هدف و چشم‌اندازهای شرکت را نمی‌دانید و حتی اطلاعات دقیقی در مورد سمت شغلی خودتان در ذهن کنار نگذاشته‌اید!

درصورتی‌که از کانال وب‌سایت‌های کاریابی اقدام کرده باشید بدون تردید اطلاعات اولیه و مفیدی در مورد شرکت و دامنه فعالیت‌های آن به دست خواهید آورد. همچنین بسیاری از آگهی‌ها آدرس سایت و سایر پلتفرم‌های اجتماعی شرکت موردنظر را می‌نویسند و شما به‌راحتی با یک کلید و چند اسکرول با فضای تیم بیشتر آشنا خواهید شد.

** نکته: با تنظیم سرویس Google Alert می‌توانید اطلاعات موردنیاز در مورد شرکت آگهی‌دهنده را به‌روز کنید تا هر نوع اطلاعات و به‌روزرسانی جدید در ساعت مشخص‌شده به آدرس ایمیلی که وارد کرده‌اید ارسال شود.

با شناخت کافی نه‌تنها توجه مصاحبه‌گرها را به هوشیاری خودتان جلب می‌کنید بلکه دید درستی هم در مورد آنچه در آینده از آن شما خواهد شد به دست می‌آورید.

فهرستی از مهارت‌های مرتبط با شغل

بعد از شناخت کامل شرکت در این مرحله لازم است تا مهارت‌های کلی خود را بررسی کنید.

آیا مهارت‌های مرتبط کافی با شغل موردنظرم دارم؟

تقریباً همه آگهی‌های شغلی با ذکر جزئیات قانع‌کننده‌ای از متقاضی می‌خواهند تا بعد از بررسی همخوانی مهارت‌ها با خواسته شرکت، برای ارسال رزومه اقدام کند.

فراموش نکنید که این هوشیاری در تنظیم فهرست تأثیر مستقیم روی نظر نهایی مصاحبه‌گرها دارد. لازم است تا با توجه به مهارت‌هایی که دسته‌بندی کرده‌اید بنویسید در هر مهارت چقدر تجربه‌ دارید. بدین ترتیب این شانس را به خودتان می‌دهید تا مصاحبه‌گرها ضمن دسترسی به شرح شغلی شما، مستقیماً با توانمندی‌هایتان آشنا شوند.

** مهم: شرح شغلی را پیش از برگزاری جلسه مصاحبه آماده و چندین بار مرور و بررسی کنید. چیزی را نباید از قلم انداخت.

پرسش از مصاحبه‌گرها

سؤال‌هایی که در این مرحله قرار است پرسیده شوند درواقع معرف شما به‌عنوان یک متقاضی علاقه‌مند و جویای یادگیری خواهد بود. از طرف دیگر با طرح این پرسش‌ها شناخت بیشتری از شرکت پیدا می‌کنید.

اینکه بدانید چگونه سؤال بپرسید هم به اندازه دقت و هوشیاری شما در طرح سؤال اهمیت دارد. پس فراموش نکنید که پیش از حضور در جلسه این کار را انجام دهید و حتماً تمرین کنید. با حضور ذهن کامل در جلسه مصاحبه نشستن کمک می‌کند تا هیچ سؤالی را نپرسید که قبلاً در مصاحبه به آن اشاره شده است یا سؤالی را طرح نکنید که نشان بدهد حواستان جای دیگری بوده است.

چگونه سؤال بهتری بپرسیم تا شخصیتی جذاب و ارتباطی لذت‌بخش داشته باشیم؟

فراموش نکنیم که درست سؤال نپرسیدن درواقع از دست دادن فرصت است.

اکنون بخوانید

 

چند نمونه از سؤالات مفید برای مصاحبه

تمرکز کنید تا پرسش‌ها مربوط به شغل و جزئیات آن باشد. اما اگر سؤال‌های جالب بهتری هم به ذهنتان می‌رسد می‌توانید از موارد زیر الهام بگیرید:

◄ متقاضی این شغل چه آمادگی‌هایی باید داشته باشد؟ ( شما هم مثل مصاحبه‌گر فرد علاقه‌مند به دانستن و شناسایی هستید. درصورتی‌که مناسب این شغل باشید حتی این شانس را به خودتان بدهید تا سلیقه، خلاقیت و دیدگاه خود را برای پوشش بهتر شغل عرضه کنید.)

◄ کارمندان چطور در شرکت شما می‌توانند پیشرفت کنند؟ (جاه‌طلبی تماشایی شما با طرح این پرسش نشان داده می‌شود. مصاحبه‌گر می‌داند که فرصت «فروش» شرکت به شما را پیدا می‌کند.)

◄ تیم شما چه ساختاری دارد و گزارش‌های کار باید به چه کسی داده شود؟ (مصاحبه‌گر در مورد همخوانی شما با اعضای تیم هم حساس خواهد بود. پس با این سؤال نشان می‌دهید علاقه‌مند به کارگروهی هستید.)

یک شبیه‌سازی عاقلانه

شاید بهتر باشد چند روز مانده به جلسه مصاحبه یک شبیه‌سازی از جلسه برای خودتان داشته باشید و در آن تمام نکاتی را که میدانید لازم است در نظر بگیرید، یک‌بار مرور و اجرا کنید. پیشنهاد می‌کنم حتی لباس انتخابی روز جلسه را هم بپوشید و یک شبیه‌سازی تمام‌عیار ترتیب بدهید.

درصورتی‌که جلسه شما به‌صورت آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار نمی‌شود و قرار است تا حضور فیزیکی داشته باشید بد نیست چند روز پیش‌تر، موقعیت جغرافیایی و مسیر را بررسی کنید.

با مهم‌ترین مهارت‌های انتخاب شغل بیشتر آشنا شوید

حال که از خان مهم مصاحبه پیروزمندانه عبور کردید و ستاره دوم بر شانه شما نشست باید خودتان را آماده یک ارزیابی جدید کنید! مهم‌ترین مهارت انتخاب شغل که مسیر زندگی حرفه‌ای شما را روشن و هموار می‌کند.

پیش از اینکه فهرست‌وار در این مورد بخوانیم لازم است تا با سه ناحیه اصلی که تقریباً تمام مهارت‌های شغلی در این سه منطقه گنجانده‌شده‌اند بهتر آشنا شویم:

  • همسویی و همکاری با دیگران؛ مثل مهارت‌های ارتباطی و سایر مهارت‌های بین فردی
  • قابل‌اعتماد و تکیه بودن؛ عملی کردن آنچه گفته می‌شود و طبق زمان مقرر کار را پیش بردن و وقت‌شناس و خوش‌قول بودن.
  • اشتیاق برای یادگرفتن مهارت‌های جدید؛ مهارت‌های مرتبط با شغل و سایر مهارت‌ها

همسویی و همکاری با دیگران

مهارت‌های کار با دیگران (کارتیمی) ازجمله مواردی است که به‌عنوان مهارت‌های بین فردی شناخته می‌شود. آشنایی با این مهارت‌ها کمک می‌کند تا مشارکت اثرگذارتری به‌عنوان عضو تیم داشته باشیم، مشتری‌ها با رضایت قابل‌قبولی از شرکت یا وب‌سایت ما خارج شوند، مذاکره کنیم، تصمیم‌های درستی بگیریم و در کنار سایر همکاران خود بتوانیم به حل مسئله بپردازیم.

♦♦ فراموش نکنید که ♦♦

مهارت‌های بین فردی تأثیر چشمگیری در کنترل و مهار استرس در محیط کار و تنش‌های احتمالی بین اعضا دارد.

اما این مهارت دقیقاً شامل چه مواردی می‌شوند؟ پیشنهاد می‌کنم از خواندن این بخش غافل نشوید:

مهارت‌های ارتباطی– دریافت و انتقال دقیق پیام به‌صورت شفاهی یا نوشتاری با تلاش برای اینکه کمتر دچار سوءتفاهم شویم. این مهارت‌ها شامل سه دسته می‌شوند:

  • ارتباط کلامی- این ارتباط یا چهره به چهره برقرار می‌شود یا به‌صورت نوشتاری.
  • ارتباط غیرکلامی- زبان بدن، لحن یا حتی ایموجی ها نقش مهمی در این روش ارتباطی دارند.
  • شنیدن- اینکه چطور در تعاملات کلامی و غیرکلامی با دیگران شرکت کنیم گویای توانایی ما برای شنیدن دیگران است.

تأثیر شنونده فعال بر پرنور شدن چراغ‌های رابطه

یک شنونده فعال قدرت این را دارد که مخاطب را شیفته خود کند.

اکنون بخوانید

 

هوش هیجانی– این نوع هوش Emotional intelligence که در دنیای کسب‌وکار مدرن نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده است به قابلیت فرد برای شناسایی، درک و مدیریت احساسات خود و دیگران اشاره می‌کند. فردی که هوش هیجانی مناسبی داشته باشد درواقع از احساسات خود به شکل درست برای رسیدن به هدف و موفقیت استفاده می‌کند.

کارتیمی– در فرایند انتخاب شغل لازم است تا از ظرفیت خود برای همکاری و مشارکت تیمی باخبر باشیم. منظور از کارتیمی لزوماً همکاری تمام‌وقت و ارتباط مداوم با اعضای یک مجموعه نیست- برخلاف باوری که در بسیاری از سازمان‌ها تزریق شده است- بلکه فرد باید کارایی قابل‌قبولی در یک گروه داشته باشد.

مهارت‌های مذاکره، متقاعدسازی و اثرگذاری– این مهارت‌ها مربوط است به یافتن راه‌حل‌های قابل‌قبول مشترک برای یک مسئله یا یک موقعیت. این تلاش می‌تواند با متقاعد کردن دیگران در مورد درست بودن نظر شخصی یا یافتن جایگزین بهتر از مسیر همخوان کردن نظرات نتیجه بدهد.

مهارت حل یا آرام کردن بحران– که آن را مهارت‌های موردنیاز برای حل عدم توافقات به روش درست هم می‌نامند. جالب اینجاست که چنین مهارت‌هایی تازمان بروز بحران به چشم نمی‌آیند.

حل مسئله و تصمیم‌گیری– اینکه بتوانیم به نحوی با دیگران کار کنیم که قابلیت حل مسئله گروهی را داشته باشیم در موقعیت ازجمله مهم‌ترین مهارت‌های ارتباط بین فردی به‌حساب می‌آید. بله همه ما ذاتاً تمایلات فرد محور برای حل مسئله داریم ولی در نظر داشته باشیم که بهره‌مندی از یک نگاه همه‌جانبه در مورد یک موضوع می‌تواند اثر به‌مراتب مفیدتری برای تیم داشته باشد.

** بهتر است به خاطر بسپارید

وقتی در مسیر انتخاب شغل هستید نگران این موضوع نباشید که چند مورد از مهارت‌های بالا را دارم یا باید به همه این‌ها تسلط داشته باشم. همه این مهارت‌ها باوجود تأثیرگذار بودنشان در پیشرفت حرفه‌ای شما، قرار نیست همیشه و در هر شغلی لازم باشد. فقط کافی است بدانید که بعضی مهارت‌ها بیشتر مواقع باید بیش از دیگر مهارت‌ها خودش را نشان بدهد.

پیشنهاد می‌کنم در تست‌های شخصیت شناسی MBTI شرکت کنید تا بهتر با شخصیت حرفه‌ای خودتان آشنا شوید.

قابل‌اعتماد و تکیه بودن

مهارت انتخاب شغل و اعتماد به دیگران در یک کار گروهی

این مهارت شاید در ظاهر ساده باشد ولی درواقع برای داشتن آن شما نیاز به یک سری مهارت جدید دارید که بیشتر فردی است تا بین فردی. قابل‌اعتماد بودن یعنی دیگران بتوانند روی شما حساب کنند چون به آنچه می‌گویید عمل می‌کنید. لازمه چنین مهارتی داشتن یک ذهن سازمان‌دهی شده است و همچنین مدیریت زمان به شکلی مؤثر.

آگاهی کافی از مدت‌زمان انجام هر کار و زمانی که شما می‌توانید برای انجام آن اختصاص دهید درنهایت شما را به‌عنوان یک کارمند و هم‌تیمی قابل‌اعتماد معرفی می‌کند. همچنین باید بتوانید با اولویت‌بندی، مهم‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین کار را مشخص کنید تا در صورت به نتیجه نرسیدن بخشی از کار بدانید که مهم‌ترین‌ها انجام‌شده‌اند.

یکی دیگر از معانی نهفته در قابل‌اعتماد بودن برمی‌گردد به وظیفه‌شناسی فرد. اینکه وقتی می‌داند کارها هنوز به نتیجه نرسیده و لازم است بیشتر برای آن وقت صرف کند یعنی وجدان کاری برایش مهم است. قابل‌اعتماد بودن و همچنین وجدان کاری هردو بخش‌هایی از خود مدیریتی هستند که در اصل بخش مهمی از هوش عاطفی به‌حساب می‌آیند.

خود مدیریتی نشان می‌دهد که شما برای انجام کارهایی که ممکن است نخواهید انجام دهید، از یک نظم شخصی پیروی می‌کنید چون به‌خوبی میدانید انجام دادن آن کارها ضروری است. پس بدون آنکه کسی پیگیر انجام وظایف شما باشد، به‌موقع و درست به وظیفه خود عمل می‌کنید و این وجدان کاری برای شما « ارزش» است.

** بدانید: از اعتماد به دیگران و کمک آن‌ها وقتی نمی‌توانید کار را به‌موقع آماده کنید غافل نباید شد.

آخرین عنصر از مهارت قابل‌اعتماد بودن برمی‌گردد به ابتکار عمل و خوش‌ذوقی فرد برای اینکه تشخیص بدهد کجا باید کار را انجام بدهد و دست‌به‌کار شود. دنیل گلمن Daniel Goleman که در مورد هوش عاطفی کتاب نوشته معتقد است که قریحه بخش کلیدی انگیزش فردی است.

او این مفهوم را به این صورت تعریف کرد که « قریحه یا ابتکار عمل آمادگی برای عمل بر اساس فرصت‌ها» است. برای اینکه بتوانید ابتکار عمل داشته باشید بهتر است مجهز به تفکر خلاقانه شوید. جالب اینجاست که تفکر خلاقانه شما را در کسب مهارت آخر، اشتیاق برای یادگیری، تواناتر می‌کند.

اشتیاق برای یادگیری

ازجمله آخرین مهارت‌های انتخاب شغل، نباید مهارت اشتیاق برای یادگیری را نادیده گرفت. این اشتیاق خودش را به‌صورت آمادگی برای پذیرش نظرات و تجربیات جدید نشان می‌دهد که اغلب باعث بهبود مهارت‌ها و دانش فعلی فرد می‌شود.

گاهی از این مهارت به‌عنوان توسعه فردی نام می‌برند که در فرآیندهای جدی‌تری هم نقش دارد؛ هدف‌گذاری، اقدام و بازنگری. اما بهتر است به خاطر بسپارید که چه این فرایند را بخواهید در چارچوب مشخصی طی کنید چه خلاقانه، به‌هرحال در دنیای مدرنی زندگی می‌کنید که لازمه دوام در آن، به‌روزرسانی همه آن چیزی است که تا بدین جا آموخته‌اید.

وقتی صحبت از شوق یادگیری می‌شود یعنی باید ظرفیت بالایی برای تغییر داشته باشیم و بدانیم این ویژگی ازجمله جذابیت‌های فردی به‌حساب می‌آید که ما را به‌عنوان یک هم‌تیمی و کارمند ارزشمند معرفی می‌کند. تغییرپذیر بودن ما را در معرض فرصت‌ها قرار می‌دهد تا تهدیدها و مهر تأیید خوبی بر داشتن روحیه سازگاری در محیط کاری است.

خواندن این مقاله آنقدر مجابتان کرد که برای تکمیل دانش خود سری به کتابخانه صوتی مجموعه بزنید؟! با دانلود رایگان اپلیکیشن ذهن امکان دسترسی شما به این دنیای شنیدنی و تأثیرگذار فراهم شده است. لطفا روی تصویر زیر کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن ذهن برای کسب مهارت انتخاب شغل

ناگفته نماند

بدون تردید مهارت انتخاب شغل ، گستردگی و تنوعی بیش از گنجایش این مقاله دارد. آنچه بیش از این تنوع اهمیت دارد، کاربردی بودن در راستای پیشرفت یک مجموعه است.

نکته جالب‌توجه اینجاست که هریک ما مهارت‌های فردی منحصربه‌فردی داریم که با در نظر گرفتن آن‌ها در کنار مهارت‌های مناسب در محیط کار، رنگین‌کمانی از تنوع و تفاوت تماشایی در یک تیم شکل می‌گیرد.

فقط کافی است همه این مهارت‌ها را با « ذهنی باز» و « شوق برای یادگیری» شناسایی و در زندگی حرفه‌ای خود پذیرا باشیم.

منبع:

https://www.savethestudent.org/student-jobs/top-10-smarter-ways-to-find-a-job.html

https://www.savethestudent.org/student-jobs/how-to-nail-your-interview.html

https://www.skillsyouneed.com/general/employability-skills.html

هدی صادقی

من می‌نویسم. در کنار سفر، مهربانی، آشپزی و سکوت، از این هنر، برای معنا دادن به زندگی ام بهره می‌برم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید