معرفی و خلاصه کتاب کسب و کار پرسود از برایان تریسی

کتاب کسب و کار پرسود

فهرست مطالب

فرقی نمی‌کند برای کسب درآمد چه کسب و کاری را شروع کرده‌اید؛ افراد خلاق در هر کاری می‌توانند پول و سود زیادی کسب کنند. اما چگونه می‌توان کسب و کار پرسود داشت؟ برایان تریسی در کتاب کسب و کار پرسود از رازهای راه‌اندازی و به سود رسانی کسب و کارها حرف می‌زند. با ما در ذهن ادامه همراه باشید تا خلاصه کتاب کسب و کار پرسود و همچنین اطلاعات بیشتری از این کتاب کاربردی را با شما به اشتراک بگذاریم.

درباره کتاب کسب و کار پرسود

داشتن ایده‌ای اولین و مهم‌ترین قدم برای راه‌اندازی کسب‌وکار است. اما بعد از پیاده سازی ایده‌ای خلاقانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار، باید با مدیریت درست روند پیش‌برد کار، از کسب و کارتان شغلی پردرآمد بسازید.

برایان تریسی عقیده دارد داشتن ایده‌های خلاقانه برای پیشبرد و مدیریت کارتانف می‌تواند از کسب و کار شما محلی برای درآمد عالی بسازد. به همین دلیل کتاب کسب و کار پرسود را نوشته است.

او در کتاب کسب و کار پرسود، از راه‌ها و روش‌هایی حرف می‌زند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حتی ایده‌های نه‌چندان خلاقانه در شروع کسب و کار را به به شغل‌هایی پردرآمد تبدیل کنید.

تریسی در کتاب کسب‌ و کار پرسود به شما می‌آموزد که چگونه بتوانید به کسب و کارتان رونق ببخشید. سوددهی کسب و کار در طولانی‌مدت می‌تواند تضمین‌ کننده بقای شغل شما و درآمد همیشگی‌تان باشد. پس لازم است برای بقای کسب و کاری که شروعش کرده‌اید این نکات را درنظر بگیرید.

اگر دوست دارید خلاصه کتاب کسب و کار پرسود را بخوانید، با ما در ادامه همراه باشید.

کتاب کسب و کار پرسود

درباره برایان تریسی

تریسی نویسنده و سخنران حوزه خودیاری و توسعه فردی است. او در کانادا متولد شد. تریسی خود یکی از معروف‌ترین میلیونرهای خودساخته جهان است. او از کودکی با ورود به عرصه کسب درآمد و بازار کار سعی کرد تا وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد.

حالا تریسی صاحب بنیادی به نام تریسی اینترنشنال است. موسسه‌ای که تریسی بنیانگذار آن بوده است، خدمات مشاوره‌ای مختلفی را در زمینه‌های متفاوت به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد. این خدمات از مشاوره در زمینه‌های توسعه فردی تا مدیریت کسب‌وکار را شامل می‌شود.

تریسی، نویسنده کتاب کسب و کار پرسود، یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های حوزه خودیاری هم است. کتابهای این نویسنده بارها تجدید چاپ شده‌اند و میلیونها نفر درسرتاسر جهان، از نسخه‌های ترجمه شده کتابهای او استفاده کرده‌اند. آنها بیان می‌کنند که خواندن کتابهای تریسی توانسته است به وضعیت زندگی‌شان تکانی اساسی بدهد.

کاری که تریسی در کتابهایش انجام می‌دهد، تغییر نگرش مخاطبان نسبت به مسائل مختلف زندگی است. او سعی می‌کند افق‌های جدیدی را پیش روی خوانندگانش باز کند. کتابهای تریسی حاصل تجربیات و سالها تحقیق و آزمایش او در جلسات مشاوره‌ای مختلف است. این کتابها به همان میزان که ساده و خودمانی هستند، بسیار اثرگذار و ثمر بخش خواهند بود.

معروف‌ترین کتابهای تریسی عبارتند از: کتاب کسب و کار پرسود، قورباغه‌ات را قورت بده، قورباغه‌ات را ببوس، پدر پولدار و پدر بی‌پول، خلاقیت، همیشه عاشق بمانید، کامیابی به صدسالگی و… .

برایان تریسی

خلاصه کتاب کسب و کار پرسود

بیایید به صورت خلاصه کتاب کسب و کار پرسود را بررسی کنیم.

کتاب کسب و کار پرسود در ۲۱ فصل تنظیم شده است. گویا تریسی علاقه خاصی به عدد ۲۱ دارد. او طبق سنتی خاص، کتابهایش در ۲۱ فصل تنظیم می‌کند و هرفصل را به ارائه یک ترفند و تکنیک اختصاص می‌دهد.

تریسی در این کتاب روی یک کلمه کلیدی متمرکز شده است. رونق بخشیدن به وضعیت سوددهی کسب و کار. او سعی کرده است از کسانی که به راه‌اندازی کار اختصاصی خودشان علاقه‌مند هستند مدیرانی لایق بسازد که تخصصشان بهبود وضعیت درآمد‌ مجموعه تحت مدیریت‌شان هستند.

توصیه‌های تریسی در این کتاب بسیار راهگشا و درعین حال ساده هستند. او به شما اطمینان می‌دهد که با به‌کار بستن این توصیه‌ها می‌توانید به موفقیت قابل توجهی در حوزه درآمدتان برسید.

برای سردرآوردن از خلاصه کتاب کسب و کار پرسود،  بد نیست نگاهی به فهرست عناوین آن بیندازیم.

عناوین کتاب کسب و کار پرسود

مقدمه

۱- برای کسب و کارتان یک رسالت روشن ایجاد کنید

۲- دقیقاً تعیین کنید در چه کسب و کاری هستید

۳- دقیقا تعیین کنید مشتری‌تان چه کسانی است

۴- یا مزیت رقابتی ایجاد کنید یا اصلا رقابت نکنید

۵- به کسب و کار نگاهی بلند مدت داشته باشید

۶- یک احساس روشن از جهتی که باید به سوی آن حرکت می‌کنید، ایجاد کنید

۷- برحوزه‌های اصلی سودآور تمرکز کنید

۸- هدف‌های روشنی برای عملکردتان تعیین کنید

۹- با سرکشی به قسمت‌های مختلف بر امور شرکت مدیریت کنید.

۱۰- فکر و ذهن‌تان را به خدمات مشتریان بدهید.

۱۱- بر فروش و بازاریابی تاکید زیادی داشته باشید.

۱۲- مدیران کلیدی توانمند و کارآمد منصوب کنید و پشتیبان‌شان باشید

۱۳- در همه‌ی رده‌ها درست کارمند استخدام کنید

۱۴- افرادتان را آموزش دهید و آن‌ها را برای کارشان پرورش داده و تربیت کنید

۱۵- در محل کارتان فضای حمایتی ایجاد کنید

۱۶- سطح بالایی از احساس تعهد به وجود بیاورید وآن را حفظ کنید

۱۷- کسب و کارتان را طوری اداره کنید که گویا می‌خواهید آن را از ضرردهی نجات دهید

۱۸- در تمام سطوح، متحدان استراتژیک ایجاد کنید.

۱۹- کیفیت، عملکرد و خدمات برجسته ارائه کنید

۲۰- منابع‌تان را صرف تحقیق و توسعه کنید

۲۱- در سازمان‌تان روحیه عالی به وجود بیاورید

کتاب کسب و کار پرسود

چرا باید این کتاب را خواند؟

کتاب کسب و کار پرسود کتابی راهگشا و روشنگر در حوزه افزایش درآمد و رونق بخشیدن به کسب و کار است. حتما می‌دانید که برای راه‌اندازی کسب و کار و مدیریت آن به تجربه زیادی نیاز دارید.

 این تجربه هم می‌تواند از طریق مشاوره و مطالعه به دست بیاید و هم می‌تواند از طریق تجربه مستقیم حاصل شود. اما حتما می‌دانید که عمر ما محدود است و آنقدر وقت نداریم که بتوانیم با آزمون و خطا به نتیجه دلخواه برسیم.

این کتاب  حاصل تجربه‌های چندین ساله مردی است که یکی از میلیونرهای موفق و خودساخته جهان است. او تحرببیانی ارزشمند و گرانبها را در اختیار شما قرار می‌دهد و توصیه‌هایی برایتان دارد که شاید کمتر کسی بتواند آن را به شما ارائه بدهد.

این کتاب بسیار ساده و خودمانی نوشته شده است و درعین حال حاوی نکات ارزشمندی است که برای به‌دست آوردن آنها باید ساعتها در ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی وقت و هزینه صرف کنید.

با خواندن این کتاب می‌توانید تکانی اساسی به وضعیت کسب و کارتان بدهید.

قسمت‌ هایی از کتاب کسب و کار پرسود

در بخشی از کتاب کسب و کار پرسود می‌خوانیم:

شرکت‌های درجه‌ی یک، افراد درجه یک دارند. شرکت‌های درجه دو، افراد درجه دو دارند و شرکت‌های درجه سه هم در مسیر ورشکستگی قرار دارند. توانایی شما در انتخاب افراد خوب و درست مدیریت کردن آن‌ها، تعیین کننده‌ای حیاتی در موفقیت کسب و کارتان است. همه دارایی یک شرکت، افراد آن شرکت است.

 ۹۵ درصد موفقیت‌تان توسط افرادی رقم خواهد خورد که برای پست‌های کلیدی استخدام می‌کنید. ۹۵ درصد مشکلات شما هم به دلیل قرار دادن افراد نامناسب در پست‌های نامناسب است. قانون این کار این است: “به آهستگی استخدام کنید و به سرعت اخراج کنید.

تریسی در بخش دیگری از کتاب کسب و کار پرسود می‌نویسد:

شاید مهم ترین عامل تعیین کننده در سوددهی یک شرکت، نحوه ی تفکر مدیر و رهبر آن شرکت باشد. در شرکت های پرسود، افراد در رده ی بالا، هرروز در تمام مدت روی عملکرد، کسب نتایج و سوددهی متمرکز هستند.

طبق بررسی مؤسسه  مدیریت، مهم ترین خصوصیتی که یک مدیر می تواند در خودش ایجاد کند، انعطاف پذیری است. دردوران های پرتلاطم و تغییرات سریع مثل امروز، توانایی شما برای اینکه سریع و انعطاف پذیر بمانید، برای بقا و موفقیت کسب و کارتان کاملا ضروری است.

بهترین ابزار فکری برای انعطاف پذیری دائمی، چیزی است که من نامش را تفکر بر مبنای صفر گذاشته ام. لازمه اش این است که دائماً این سؤال را از خودتان بپرسید: در کارهایی که امروز در کسب و کارم انجام می دهم، آیا کاری هست که با دانستن چیزهایی که حالا می دانم (اگر امروز دوباره می خواستم انجام دهم) اصلاً شروعش نمی کردم؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید