چطور از قانون جذب برای رسیدن به رویاهایمان استفاده کنیم؟

قانون جذب
قانون جذب

فهرست مطالب

به نظر می رسد بسیاری بر این باورند که می‌توانند به سادگی مسیرشان را به سوی موفقیت تصور کنند. آنها به اشتباه فکر می‌کنند که تنها کافی است درباره رویاها و آرزوهای خود را تصور کنند، و ناگهان آنها به حقیقت می رسند!

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]اما در زندگی هیچ حقه و جادویی وجود ندارد.[/su_highlight]

اگر به یک کودک گرسنه در آفریقا، که پنج روز است هیچ غذایی نخورده، بگویید که از قانون جذب برای ظاهر کردن غذا استفاده کند، فکر می کنید اوضاع چطور پیش می‌رود؟
واضح است که به چیزی بیش از حد تصور و خیال بافی نیاز است. اگر می‌خواهید بدانید که برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان واقعاً بایدچه کنید، می توانید از این گام‌ها برای به کار گرفتن درست قانون جذب استفاده کنید.

افکارتان را در جهت رویاهایتان متمرکز کنید

 

قانون جذب و رویاها
قانون جذب و رویاها

اگر سنگی را درون آب پرتاب کنید چه اتفاقی می‌افتد؟
به محض اینکه سنگ به سطح آب می رسد، یکسری امواج دایره ای شکل ایجاد می‌شود که از مرکز فاصله گرفته و کم کم متوقف میشوند. هر چه سنگ بزرگتر باشد، تعداد و ارتفاع این امواج نیز بیشتر است. اگر دو سنگ با اندازه و وزن متفاوت را همزمان در مجاورت هم پرتاب کنیم، امواجی که تولید می‌شوند در نهایت با هم ادغام خواهند شد.

وقتی این دو گروه موج به هم می‌رسند، تشخیص اینکه کدام یک از دیگری گذشته یا بر آن غلبه می کند کار دشواری خواهد بود.
تا جایی که چشم انسان می تواند تشخیص دهد، اگر امواج اندازه یکسانی داشته باشند، به نظر می‌رسد که هر دو متوقف شده یا در زمان برخورد تنها ادغام می شوند. اما اگر یک سری از امواج بزرگتر از سری دیگر باشند، امواج بزرگتر کوچکتر ها را با خود هم مسیر می‌کنند.

این نسبت و قیاس را در رابطه با الگوهای فکری و انگیزه های ذهنی خودمان در نظر بگیرید … تصور کنید در هر دست یک سنگ دارید.سنگ سمت چپی “شکست” است و سنگ سمت راستی “موفقیت”. وزن هر کدام از این سنگ ها متناسب با میزان “تفکر”ی است که به آن اختصاص می‌دهید. خب، سنگ های شما چه وزنی دارند؟

اگر سنگ شکست شما سنگین تر است، بنابراین امواج آن، امواج سنگ موفقیت را متوقف یا همسو می‌کند. اما اگر سنگ موفقیت شما سنگین‌تر است، بر دیگری غلبه خواهد کرد. در استفاده از قانون جذب برای دستیابی به رویاها و خواسته ها، بسیار مهم است که: اطمینان یابید[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]افکارتان بیشتر از “ترس از شکست های احتمالی” بر “دستیابی موفقیت‌آمیز به خواسته‌هایتان” متمرکز باشد.[/su_highlight]

 دقیق شوید

چه چیزی می‌خواهید؟ رویای شما دقیقا چه شکلی است؟
یک بار دختر سه ساله ام یکی از اسباب بازی هایش را گم کرد؛ یک ببر قهوه‌ای کوچک با لباس قرمز. وقتی نتوانست آن را پیدا کند، وحشت کرد. عاشق آن ببر کوچک با لباس قرمز بود. من به عنوان یک پدر دوست داشتنی، سعی کردم در پیدا کردن عروسک به او کمک کنم، اما فایده ای نداشت. همه جا را گشتیم و پیدا نشد.

سرانجام من یک ببر کوچک پیدا کردم. با ذوق و شوق به دخترم گفتم که پیدایش کردم!با خوشحالی و با آغوش باز به سمتم دوید. اما وقتی نزدیک شد، درخشش چشمانش محو شد و با ناراحتی گفت که این همان ببر نیست. عروسک را از دست من گرفت و توضیح داد که: “این ببر ژاکت صورتی دارد، یک ببر دختر است و پوستش قهوه‌ای روشن است.

ببر مورد علاقه من که گم شده یک ژاکت قرمز پوشیده، یک ببر پسر است و پوست قهوه ای تیره دارد.” بنابراین ما بیشتر و بیشتر به دنبالش گشتیم و بالاخره آن را پیدا کردیم. نورا، دخترم، دقیقا همان چیزی را پیدا کرد که به دنبالش بود. چرا که به کمتر از آن راضی نشد. هرچند این کار می تواند گاهی آزاردهنده بوده و همیشه منطقی به نظر نرسد که دررابطه با چیزی که می‌خواهید کاملا دقیق باشید، اما من به نیروی آن باور دارم.

نکته مهم این داستان این است که: اگر می‌خواهید قانون جذب برای شما کار کند، باید درباره آنچا میخواهید دقیق باشید. دقیقا چه چیزی می خواهید؟ تا کوچکترین جزئیات آن را مشخص کرده و یادداشت کنید. وقتی این کار را انجام دادید، حالا زمان آن رسیده که برای تحقق آن دست به کار شوید.

در مسیر افکارتان دست به عمل بزنید

 

افکار مثبت و قانون جذب
افکار مثبت و قانون جذب

بسیاری از مردم قانون جذب را به شکل یک راه‌حل مستقل برای رسیدن به آرزوها و خواسته ها می بینند. آنها بر این باورند که با یک تابلوی اهداف و تفکر مثبت، می‌توان به موفقیت دست یافت.اما باید از این خیال بیرون بیایند! چرا که تفکر مثبت هرگز کافی نبوده و نخواهد بود.اگر ما مثبت فکر کنیم، اما هنوز احساس منفی داشته باشیم، در نهایت عمل ما چگونه خواهد بود؟

افکار، اعمال و احساسات شما شبیه به یک سه پایه عمل می‌کنند. تفکر مثبت بسیار نیرومند است، اما در صورتی که ما آن را به عنوان یکی از پایه های لازم برای سرپا ماندن این سه پایه در نظر بگیریم. اگر نمی‌خواهید که سه پایه تکان بخورد یا بشکند، باید به هر کدام از پایه‌ها توجه و رسیدگی لازم را بدهید تا از افتادن و آسیب دیدن جلوگیری شود.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

کلید به کار گرفتن قانون جذب، تمرکز بر همخوان و همسو سازی افکار، احساسات و اعمال، تا حد امکان است.

[/su_note]

بهترین راه انجام این کار چیست؟

قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که طرز فکر شما باید با روشی که عمل می‌کنید هماهنگ باشد. چراکه طرز عمل و رفتار شما بر احساس شما تاثیر خواهد گذاشت.
و احساسی که دارید به تقویت طرز فکرتان یا بررسی مجدد آن کمک می‌کند. و دوباره این طرز فکر به شما در انتخاب اعمال بعدی، در شرایط مختلف، کمک خواهدکرد.
آیا متوجه چرخه بازخوردی بین این سه شدید؟

سخن آخر

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

قانون جذب یا تفکر مثبت، به تنهایی نمی‌توانند ما را به موفقیت برسانند. این هم‌خوانی مثبت بین طرز فکر، عمل و احساس ما است که منجر به موفقیت ما در زندگی شده … یا در بدترین حالت ما را از شکست دور نگه می‌دارد.

[/su_note]

اگر می‌خواهیم کارهای بزرگی انجام دهیم، باید خودمان دست به کار شویم. واقعیت قانون جذب و توانایی آن در زندگی ما میتواند معجزه های بزرگی کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید