فعال سازی چاکراهای بدن

فعال سازی چاکراهای بدن

فهرست مطالب

فعال سازی چاکراهای بدن باعث بازگشایی دروازه های آرامش، قدرت و خودآگاهی می‌شود. کسانی که قادر به دیدن چاکراها باشند، آنها را چرخ‌های نوری می‌بینند که به بیرون تابیده و پخش می‌شوند. شکوه و عظمت رنگ‌های تابنده نشان دهنده قدرت چی (Chi) درونی فرد، شفافیت افکار و خلوص نگرش‌های او است. چاکراها غلظت‌هایی از انرژی متمرکز هستند که قدرت ذهنی و معنوی زیادی را به همراه دارند. متعادل سازی و فعال سازی چاکراهای بدن، باعث ترشح بهینه انرژی‌های قدرتمند می‌شود که نتیجه نهایی آن ایجاد احساس خوب، سلامتی و شفافیت ذهنی است؛ با ذهن همراه باشید.

چاکرا چیست؟

در بدن ما نقاط کانونی انرژی وجود دارند که به طور آگاهانه یا ناخودآگاه از آنها استفاده می‌کنیم، بنابراین آنها بر نگرش، واکنش ما به دنیا و پتانسیل شادی و سلامتی تأثیرمان می‌گذارند. این نقاط کانونی چاکراهای ما هستند و بهزیستی هر یک از هفت چاکرا بر رفتار و نگرش ما تأثیر می‌گذارد. تنظیم آگاهانه و مراقبه روی آنها و سپس برانگیختن و متعادل سازی چاکراها، برای ایجاد احساس مرکزیت بسیار مهم است.

وقتی چاکراهای ما ناسالم، مسدود شده یا نامتعادل باشند، ما را به تصمیم گیری‌های غیرعاقلانه سوق می‌دهند و ما را ناخوشآیند، افسرده و بلاتکلیف می‌کنند. چاکراها باور اصلی بسیاری از اعمال مراقبه، معنوی و مذهبی هستند و در بسیاری از اعمال عصر جدید گنجانیده شده‌اند. سیستم چاکرا اولین بار در هند و در قرون وسطی ایجاد شد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] راه‌های غلبه براختلال وسواس فکری و عملی [/su_animate]

[/su_box]

در حالت ایده آل، تمام چاکراها باید فعال و با سرعت مشابه با یکدیگر بچرخند. با این حال بیشتر ما چاکراهایی داریم که بیش از حد فعال هستند و برخی دیگر بسته و یا کمتر فعال هستند، بنابراین باید تحریک شوند.

فعال سازی چاکراهای بدن

چاکراها را می‌توان به روش‌های مختلف تحریک و فعال کرد. در بالاترین سطح تحریک، افراد بسیار موفق از وسایل مراقبه برای این کار استفاده می‌کنند. روش‌های آنها بیانگر سطوح بالای دستاوردهای ذهنی و معنوی است. این‌ها به عنوان قدرت‌های صیدی شناخته می‌شوند، که تحقق‌شان برای کامل شدن به سال‌ها مراقبه نیاز دارد. گفته می‌شود که روش‌های قدرتمند و معمولاً مخفی برای فهال سازی چاکراهای بدن وجود دارند.

این روش‌ها به آسانی در دسترس نیستند و معمولاً فقط زمانی می‌توان آنها را آموخت که یکی از چاکراها تحت نظر یک انسان مقدس، یک فرد لامای عالی یا یک معلم مذهبی تحقق یابد. این کار باعث می‌شود تا فعال سازی چاکراهای بدن به شکلی اصولی انجام شوند.

افراد عادی می‌توانند برای فعال سازی چاکراها از مراقبه ساده، آرامش و سایر روش‌های تجسم استفاده کنند. چیزی که ما می‌توانیم به آن دست یابیم، در مقایسه با قدرت‌های خارق العاده افرادی که ریاضت بسیاری می‌کشند، چیزی نیست! اما هرچند موفقیت ما کم باشد، با این وجود به سلامتی و بیداری معنوی زیادی دست خواهیم یافت. آنچه می‌توانیم انجام دهیم این است که آگاهی خود را بر روی هفت نقطه چاکرا واقع در مکان‌های مختلف حیاتی بدن متمرکز کنیم.

روش‌های فعال سازی چاکراهای بدن

چاکرا چیست؟

در سال‌های اخیر، پزشکان به طور فزاینده ای از مواد معطر موجود در گل‌ها، کریستال‌ها و چراغ‌ها برای بیدار کردن نقاط چاکرا استفاده کردند که با موفقیت در بهبود سلامت و کاهش سطح استرس همراه بوده است. تحریک نقاط چاکرا همچنین می‌تواند انسدادهایی را که جریان چی داخلی را مختل می‌کنند حل کند و به ذهن کمک می‌کند فشار روانی و احساسات منفی را آزاد کند.

طرفداران ایجاد تحریک، تعادل و فعال سازی چاکراهای بدنپ توضیح می‌دهند که تا زمانی که این کار انجام نشود، ذهن و احساسات فرد می‌توانند در سیستم‌های داخلی بدن مقاومت ایجاد کنند، به طوری که در نهایت انسداد‌ها نسبت فیزیکی می‌گیرند (در هر منطقه از بدن که آسیب پذیر است قرار می‌گیرند). این همان چیزی است که باعث بیماری و ضعف می‌شود. تعادل چاکرا انسداد‌ها را قبل از اینکه به بیماری‌های جسمی تبدیل شوند، حل می‌کند.

روش، تجسم نور رنگی در ناحیه چاکرا است، اما می‌توانید از کریستال‌های رنگی نیز برای فعال سازی چاکرا استفاده کنید. بلورها را روی زمین قرار دهید در حالی که صاف به پشت دراز کشیده اید، احساس آرامش می‌کنید و نور رنگی را که به سمت بیرون تابش می‌کند تجسم کنید. کریستال‌ها، از نظر ساختار مولکولی متقارن، انرژی را به صورت ثابت تابش می‌دهند. بنابراین آن‌ها برای ایجاد یک جریان بهبودی در اطراف چاکراها بسیار عالی هستند. هر چاکرا به یک رنگ خاص و به کریستال‌هایی با رنگ مربوطه که در نقطه چاکرا قرار می‌گیرند، پاسخ می‌دهد.

فعال سازی چاکراهای بدن با سنگ‌های شفابخش

در زیر به انواع چاکراهای بدن اشاهر می‌کنیم:

۱- چاکرای اول (پایه ستون فقرات)

چاکرای اول نشان دهنده رابطه بدن ما با جهان مادی است. این اساس و پایه ما را در وجود فیزیکی بنیان می‌گذارد. هنگامی که فعال و متعادل می‌شود، انرژی چی آن به ما کمک می‌کند تا جسمی را با معنویات ترکیب کرده و تمام مواردی را که برای رشد نیازی نداریم از بین ببریم. وقتی این چاکرا راکد است، اعتماد به نفس نداریم و از زندگی می‌ترسیم، احساس قربانی شدن می‌کنیم، از واقعیت بدنی کنار می‌رویم و بنابراین خودخواهانه عمل می‌کنیم. علائم جسمی می‌توانند شامل مشکلاتی در ناحیه پاها یا کمر باشند.

سنگ‌های شفابخش مرتبط با اولین چاکرا:

  • تورمالین سیاه: این یک سنگ محافظ است، هنگامی که به هر دلیلی تهدید می‌شوید بسیار عالی است.
  • هماتیت: این سنگ به شما کمک می‌کند تا وقتی احساس می‌کنید دیگران در زندگی‌تان دخالت می‌کنند، مرزهای محافظتی ایجاد کنید.
  • کوارتز دودی: این سبک‌ترین سنگ تیره است و به ترکیب انرژی چاکراهای اول و هفتم کمک می‌کند.
  • چشم ببر: این سنگ به شما کمک می‌کند تا احساس امنیت کنید و نیز سطح اطمینان را افزایش می‌دهد.

۲- چاکرای دوم (ناحیه تناسلی)

این چاکرا ارتباط مستقیمی با جریان انرژی و برانگیخته شده جنسی دارد، همانطور که از جریان خون و انرژی حاصل از خلاقیت بیان می‌شود. این ارتباط عمیقی با پنج حس جسمی دارد. وقتی آن رفع انسداد می‌شود، افراد کاملاً زنده، پرانرژی، خودجوش و بدون احساس گناه هستند و بدن خود را نیز دوست دارند. در صورت عدم تعادل، بیماری‌های ناشی از ارگان‌های تناسلی، سفتی مفصل و انواع اختلالات خونی می‌توانند به وجود آیند.

سنگ‌های شفابخش مطابق با چاکرای دوم:

  • کارنلیان: این امر با خلاقیت و تصمیم گیری همراه است.
  • یاقوت یا روبلایت: سنگ عشق است و این سنگ آگاهی حسی را بسیار بالا می‌برد.
  • جاسپر قرمز: این سنگ شما را به‌هاله‌ها متصل می‌کند.
  • گارنت قرمز: این سنگ صبر و آرامش نگرش را تشویق می‌کند.

۳- چاکرای سوم (ناف و ناحیه جمع کننده خورشیدی)

این چاکرای قدرت شخصی و مادی است، با تأکید بر تسلط در قلمرو فیزیکی، به ویژه توانایی تجلی امیدها و رویاهای خود. این مربوط به بیان فردیت منحصر به فرد افراد است. هنگامی که انسداد رفع شده و فعال می‌شود، احساس اعتماد به نفس بالایی و هدف مشخصی دارید و بلند پروازهایی را دنبال می‌کنید که دیگران آن را غیرممکن می‌دانند. عدم تعادل به صورت عدم اعتماد به نفس و عدم اطمینان در مورد پول آشکار می‌شود و همچنین ممکن است منجر به یک رفتار پرخاشگرانه و استفاده از قدرت خود برای تسلط بر دیگران شود. علائم جسمی به صورت اختلالات معده بروز می‌کنند.

سنگ‌های شفابخش مطابق با چاکرای سوم:

  • سیترین: این سنگ به وفور ظاهر می‌شود و به ویژه در احساساتی مانند عصبانیت و استرس اثر آرام بخشی دارد.
  • کلسیت طلایی: این سنگ انرژی‌های مربوط به توانمندسازی شخصی مانند روابط و مشاغل را ادغام می‌کند.
  • کوارتز: این سنگ انرژی پیشرفته ای را به رویاها می‌افزاید.
  • پیریت: این سنگ ظهور ایده‌های خلاقانه را تشویق می‌کند، ایده‌هایی که فراوانی به ارمغان می‌آورند.
  • کلسیت طلایی: شرایطی را که مانع رشد شخصی می‌شوند را آزاد می‌کند.

۴- چاکرای چهارم (ناحیه قلب)

این چاکرا مربوط به وضوح ذهنی و بینایی روشن اهداف است. همچنین ذهن ما را برای محبت و مهربانی باز نگه می‌دارد. وقتی انسداد آن رفع شود، ما عشق را بدون قید و شرط ارائه می‌دهیم و افرادی را که به ما اهداف شفافی را می‌بخشند، جذب می‌کنیم. وقتی مسدود شود، به همان اندازه افرادی که دچار انسداد چاکرای سوم هستند، احساس فقدان امنیت مادی، کمبود عشق و ثبات ذهنی می‌کنیم. بیماری‌های قلبی شایع ترین علائم جسمی آن می‌باشند.

سنگ‌های شفابخش مرتبط با چاکرای چهارم:

  • یاقوت کبود: باورهای قدیمی و محدودکننده (خصوصاً عقاید مبتنی بر ترس) را از ذهن رها می‌کنند، تا ایده‌های جدید شکوفا شوند.
  • توپاز آبی: مستقیماً به جنبه‌های معنوی عشق ارتباط دارد. همچنین عناصر خلاق قلب را باز می‌کند و عمق احساس را به وجود هر فردی می‌بخشد.
  • لاجورد: ذهن را آرام می‌کند و استرس ذهنی را برطرف می‌کند.
  • آکوامارین‌ها: الگوهای عاطفی قدیمی و آسیب زا را رها می‌کند تا قلب بتواند محبت‌های بدون قید و شرط را دریافت کند و به دیگران هدیه دهد.

۵- چاکرای پنجم (ناحیه گلو)

این چاکرا بر ارتباط و گفتار حاکم است. وقتی فعال می‌شویم، به طور مؤثری با دیگران به صورت نوشتاری و گفتاری ارتباط برقرار می‌کنیم. این شامل توانایی تأثیرگذاری سازنده بر دیگران برای منافع جمعی است. وقتی مسدود شود، ارتباط دشوار یا غیرممکن است. هیچ کس به شما یا آنچه شما می‌گویید گوش نمی‌دهد. معمولاً انسدادهای جسمی مرتبط با چاکرای پنجم بیشتر از موارد دیگر هستند. این موارد می‌توانند شامل خوردن و آشامیدن بیش از حد و انواع بیماری‌های تنفسی باشند.

سنگ‌های شفابخش مرتبط با چاکرای ششم:

  • یاقوت سرخ: این سنگ به ما کمک می‌کند تا با خدایان و موجودات الهی ارتباط برقرار کنیم و به ارتباطات از راه دور نیز کمک می‌کند. همچنین خشم را برطرف می‌کند.
  • کوارتز گل رز: این سنگ گفتار ما را قادر می‌سازد تا تأثیر آرام بخشی بر دیگران بگذارد. باعث می‌شود که خودمان را به روشی آرام بیان کنیم.
  • روبلایت: این سنگ ما را قادر می‌سازد بدون ترس با آنچه که درست است ارتباط برقرار کنیم و همچنین باعث ایجاد خلاقیت می‌شود. این رشد اعتماد به نفس در بیان شخصی را تشویق می‌کند.

۶- چاکرای ششم (بین ابروها)

برخی از مردم این مکان را به عنوان چشم سوم ما، مرکز روانشناختی موجود در نظر می‌گیرند. وقتی انسداد بطرف شود، آن منبع خرد درونی و قدرت‌های شهودی ما را تشکیل می‌دهد. اینجا جایی است که اگر می‌خواهیم توانایی‌های روحی خود را توسعه دهیم باید تمرکز خود را متمرکز کنیم. این چاکرای خصوصاً به ترس از تخیل، رویاها و شهودهای غیر منطقی ما مربوط می‌شود. علائم جسمی، انسداد میگرن، بی خوابی و اضطراب است.

سنگ‌های شفابخش مرتبط با چاکرای ششم:

  • آمتیست: این سنگ به عنوان آرامش بخش طبیعت شناخته می‌شود، به ما کمک می‌کند تا آرام بخوابیم و ما را به دیدن رویاهای نبوتی ترغیب می‌کند.
  • آزوریت: به ما کمک می‌کند تا روی باورهای منفی تمرکز کنیم و به حل آن‌ها کمک می‌کند.
  • کونزیت: این سنگ ترس‌های شناخته شده و ناشناخته را برطرف می‌کند.
  • لاجورد: به ما کمک می‌کند باورهای پنهان درون مان را کشف کنیم و آن‌ها را به سطح واقعی برسانیم.
  • سودالیت: وقتی شخص از نظر روحی یا روانی گیج می‌شود ثبات را به ارمغان می‌آورد.

۷- چاکرای هفتم (تاج سَر)

چاکرای هفتم مستقیماً ما را به بالاترین نفس درون خود متصل می‌کند. وقتی تعادل برقرار شود، ما مستقیماً با جهان ارتباط برقرار می‌کنیم، این توهم را که از انسان‌های دیگر و سایر اشکال زندگی جدا هستیم، حل می‌کند و باعث می‌شود تا از منحصر به فرد بودن خود قدردانی کرده و ماهیت واقعی خود را درک کنیم. وقتی مسدود شود، در پوست خود احساس ناراحتی و تنهایی می‌کنیم و از مرگ می‌ترسیم.

سنگ‌های شفابخش با چاکرای هفتم:

  • کریستال کوارتز شفاف: اشکال مختلفی از کوارتز شفاف وجود دارند. خوشه‌های کریستال به ما کمک می‌کنند آنچه را که در زندگی ما اتفاق می‌افتد از منظر روح مشاهده کنیم و باعث ایجاد آرامش می‌شوند، حتی اگر زندگی دشوار به نظر برسد. نقاط کریستال برای حل انسداد چاکرای خوب است و به ما امکان دیدن واضح را می‌دهد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] روش صحیح مدیتیشن ؛ توضیحاتی درباره مکان، زمان و وضعیت بدنی در مراقبه [/su_animate]

[/su_box]

مدیتیشن متعادل کننده چاکرا

برای فعال سازی چاکراهای بدن یکی از سنگ‌های شفابخش را انتخاب کنید. ایده خوبی است که هر هفت چاکرا را فعال کنید، زیرا این امر باعث تعادل آن‌ها می‌شود. سپس می‌توانید هرکدام را جداگانه بیدار کنید. دراز بکشید و هر سنگ را در مکان مناسب قرار دهید. نفس عمیق بکشید و هنگام استنشاق، تصور کنید که نفس شما از کف پاها بالا می‌آید، به بالای سر می‌رسد و بدن را پر می‌کند.

هنگام بازدم تصور کنید که به سمت پایین بدن حرکت کرده و از کف پاها خارج می‌شود. بعد از مدتی که این کار را انجام دادید، ممکن است بخواهید هنگام عبور نفس از هر قسمت بدن، رنگ مربوط به هر چاکرا را تجسم کنید.

اگر روی چاکرای خاصی کار می‌کنید، ممکن است بخواهید یک فکر مثبت مرتبط با آن ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک فکر ذهنی چاکرای قلب می‌تواند این باشد: «من قدرت عشق بی قید و شرط را دریافت می‌کنم. ذهن من از نظر ذهنی روشن است.»

در این فکر مراقبه کنید و خود را در معرض نور آبی قرار دهید که از چاکرای قلب شما به بیرون تابیده می‌شود. تمرکز چاکرا باید یک روش آرامش بخش برای مراقبه باشد. در حالی که به تمرین ادامه می‌دهید، خود را بیشتر با انرژی درونی ظریف خود می‌بینید. شما قبل از بروز عدم تعادل از نظر جسمی بیشتر آگاه خواهید شد.

اگر دوست دارید درمورد فعالسازی ظرفیت‌های گسترده ذهنی از طریق مدیتیشن بیشتر بخوانید، می‌توانید از کتاب ذهن آگاهی نوشته مارک ویلیامز و دنی پنمن کمک بگیرید. این کتاب به شما تکنیک‌های خاصی از مدیتیشن را می‌آموزد که شما را قادر خواهد کرد کارایی ذهنتان را به‌صورت شگفت‌انگیزی افزایش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود خلاصه صوتی این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

جدا از آن، ما در ذهن مجموعه‌ای از منابع به‌روز را که برای بهبود ظرفیت ذهنی به شما کمک خواهند کرد جمع‌آوری کرده‌ایم. برای عضویت در ذهن و استفاده از این منابع مفید، روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود اپلکیشین ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید