۳ نشانه مهم از نشانه های فرسودگی شغلی کارآفرینان و نحوه غلبه بر آنها را بشناسیم.

فرسودگی شغلی
فرسودگی شغلی

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۳ نشانه مهم فرسودگی شغلی کارآفرینان و نحوه غلبه بر آنها

[/su_note]

اکثر افراد حداقل یک بار در زندگی خود، فرسودگی شغلی را تجربه می کنند. برخی از ما چندین بار چنین تجربه ای را داشته ایم.اگر صاحب کسب و کار هستید، یا قصد دارید تجارتی را شروع کنید و یا می خواهید کسب و کارتان را ارتقا داده و به سطح بالاتری برسانید، فرصت خوبی است که این مقاله را مطالعه کنید. اگر در چنین شرایطی هستید، به احتمال زیاد اشتیاق بسیاری برای بهره وری دارید و در مسیر موفقیت، تازه نفس هستید.
اما این امر همچنین بدان معنا است که اگر مراقب نباشید، در معرض خطر فرسودگی شغلی قرار خواهید گرفت. اولین و غالبا سخت ترین مرحله برای جلوگیری و غلبه بر فرسودگی، شناسایی آن است. این امر ممکن است مشکل باشد، زیرا کارها همیشه به شکلی که فکر می کنید پیش نخواهد رفت. فرسودگی شغلی، به طرق مختلف خود را نشان می دهد از جمله:

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۱- احساس خلاء

[/su_note]

احساس خلاء در فرسودگی شغلی
احساس خلاء در فرسودگی شغلی

متداول ترین فرسودگی شغلی، معمولا در قالب خستگی کامل و مطلق خود را نشان می دهد. اگر احساس خلاء می کنید و به نظر نمی رسد که استراحت کافی داشته باشید، دچار این نوع فرسودگی شغلی شده اید. در این صورت شما شادی، نیروی زندگی و اشتیاقتان را از دست داده اید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۲- اضطراب و حملات ترس

[/su_note]

اضطراب و فرسودگی شغلی
اضطراب و فرسودگی شغلی

بعضی اوقات، وقتی شخص قبلا حملات ترس را تجربه نکرده است و با چنین موردی مواجه می شود، به نظر می رسد که در شرایطی قرار گرفته است که زندگی اش در خطر است و این امر، شخص را مستقیما به ER می رساند. علی رغم وجود تنگی نفس و درد قفسه سینه، پزشکان می گویند که “این صرفا یک حمله اضطراب است.”

فرسودگی شغلی، می تواند منجر به اضطراب و استرس همیشگی در شرایطی شود که احساسات شما غالب هستند و هواپیمای وجود شما در چالش و مبارزه با پرواز به سر می برد.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

۳- احساس در هم شکستن

[/su_note]

در هم شکستن و فرسودگی شغلی
در هم شکستن و فرسودگی شغلی

قبل از این، شما همیشه پادشاه یا ملکه قلمرو خود بودید. در زندگی پیروز بودید و عنوان می آوردید. اما حالا، انگار می خواهید جهان را متوقف کنید و پیاده شوید، زیرا در رابطه با مسئولیتی که به دوشتان افتاده است، چیزهایی که وجود دارند کافی نیستند و مایلید که یک سوراخ پیدا کنید و در آن بخزید و بیرون نیایید.

از آنجا که فرسودگی شغلی یک امر متداول برای هر کارآفرینی است و حتما خودتان نیز بعنوان کارآفرین چنین تجربه ای را داشته اید. بنابراین، سعی کنید کارها را برای خودتان آسان کنید. به یاد داشته باشید که انسان هستید، بدن شما محدودیت دارد و فقط تا حدی می توانید به آن فشار بیاورید.

شما به خودتان انگ تنبل بودن خواهید زد و تلاش می کنید که حرکتی رو به جلو داشته باشید، اما در شرایط فرسودگی شغلی متوجه می شوید که قادر به این کار نیستید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

چطور بر فرسودگی شغلی غلبه کنیم

[/su_note]

مهم ترین کاری که باید در هنگام مواجهه با فرسودگی شغلی انجام دهید، تمرکز روی مراقبت از خود است. اگر در حال کار روی بدست آوردن پول و ساختن رویاهایتان هستید، احتمالا دید تونلی داشته اید و گاهی مراقبت از خودتان را پشت گوش انداخته اید. من کارهایی را برای برگشتن زودهنگام سلامتی ام در این شرایط انجام می دهم. بنابراین هنگامی که شما به وضعیت فرسودگی شغلی دچار می شوید، می توانید مانند من این کارها را امتحان کنید:

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]ماساژ و رفلکسولوژی[/su_highlight]

ماساژ و رفلکسولوژی در جلوگیری از فرسودگی شغلی
ماساژ و رفلکسولوژی در جلوگیری از فرسودگی شغلی

وقتی شما در حالت فرسودگی شغلی قرار دارید، واقعا نمی توانید کار چندانی انجام دهید. در این حالت، سیستم عصبی شما آشفته است و ماساژ می توانید به آرامش آن کمک کند. به همین دلیل است که در صورتی که بتوانم، حتما هفته ای یک بار ماساژ را امتحان می کنم.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]طب سوزنی[/su_highlight]

طب سوزنی در جلوگیری از فرسودگی شغلی
طب سوزنی در جلوگیری از فرسودگی شغلی

یکی از موثرترین روش هایی که من برای مواجهه با فرسودگی شغلی و رهایی از اضطراب بدون استفاده از دارو کشف کرده ام، طب سوزنی است. این روش، یکی از مقوی ترین استفاده های سوزن روی پوست شماست. (در ابتدا این کار ترسناک به نظر می رسد، اما اگر تسلیم آن شوید به زودی درخواهید یافت که یکی از آرامبخش ترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید.)

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]خواب[/su_highlight]

خواب آرام در جلوگیری از فرسودگی شغلی
خواب آرام در جلوگیری از فرسودگی شغلی

تمرکز، روی خوابیدن به میزان کافی است. بهداشت خواب به معنای رفتن به رختخواب و بیدار شدن هر روز در یک زمان مشخص است. ذهن و بدن شما بیش از آنچه فکر می کنید به خواب احتیاج دارند.
بازی: به عبارت دیگر زندگی کنید. برای رهایی از فرسودگی شغلی یک کلاس بدن سازی جالب داشته باشید، با دوستان خود در تماس باشید، در شهربازی فریزبی پرتاب کنید، با دوست تان شطرنج بازی کنید، برای کلنجار رفتن با بچه ها، وقت صرف کنید. از خنده روده بر شوید.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغذیه مناسب[/su_highlight]

تغذیه سالم در فرسودگی شغلی
تغذیه سالم در فرسودگی شغلی

غذای خود را بر اساس برنامه منظم بخورید و مرتبا از مواد سالم نظیر سبزیجات، میوه و پروتئین بدون چربی تغذیه کنید. این اشتباه بزرگی است که به خاطر درگیری با کارتان، وعده های غذایی را نادیده بگیرید و سپس خودتان را ساعت ۱۱ شب با یک پیتزای بزرگ سورپرایز کنید.

در نهایت نیز، نیمه شب با سوزش سر دل از خواب بیدار شوید و روز بعد نیز دوباره چنین اشتباهی را مرتکب شوید. در ضمن لازم است که برای مقابله با فرسودگی شغلی، مصرف کافئین و قند را به حداقل برسانید، زیرا این موارد باعث افزایش اضطراب در وجود شما می شوند.
مواردی که به آنها اشاره شد، فقط چند مورد اصلی هستند که می توانید برای رفع فرسودگی شغلی مدنظر داشته باشید. احتمالاً می توانید روش های منحصر به فرد خود را برای بازیابی انگیزه و انرژی تان پیدا کنید.

بطور کلی، راه جلوگیری از فرسودگی شغلی این است که این استراتژی ها را به طور مرتب در برنامه مراقبت از خود بگنجانید تا تلاش شما در این زمینه ثمره بیشتری داشته و پایدار باشد. این روش ها را جزو اولویت های روزانه و هفتگی خود قرار دهید تا برای مدت نامحدود از مزایای آن بهره مند شوید.

بخوانیم برای دانستن اینکه چگونه با وجود کار بسیار زیاد دچار فرسودگی شغلی نشویم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید