طرز تفکر افراد موفق و ماجرای یک باغ مخفی!

طرز تفکر افراد موفق و ماجرای یک باغ مخفی!

فهرست مطالب

آیا طرز تفکر افراد موفق یک روش غیرعادی و ناشناخته است؟ شاید بد نباشد از ابتدای این مقاله یادآوری کنم که احتمالاً برای آدم‌های بی‌انگیزه یا کم انگیزه روی کره زمین این‌طور به نظر برسد ولی خیر، هرگز این‌طور نیست.

تاکتیک‌های مختلف و البته جالب بسیاری هست که با آن‌ها می‌توانیم مزه موفقیت در زندگی را بچشیم. اما فراموش نکنیم که هر کدام از این راهکارها کاملاً به این بستگی دارد که اصلاً نظر شخصی شما در مورد خود موفقیت چیست.

شاید من هم جزو همان دسته‌ای باشم که بیشتر مواقع خوب کار کردن و درآمد بالا داشتن را برابر با موفقیت می‌دانم!

دستاوردهای حرفه‌ای یک تکه از معمای موفقیت است که باعث می‌شود تکه‌های بسیاری در زندگی کنار گذاشته شوند. از جمله این تکه‌ها می‌توان خانواده، روابط عاشقانه، تحصیلات دانشگاهی و زندگی ورزشی را نام برد که برای بسیاری از ما نقطه دستیابی به موفقیت است.

هرکدام از ما به سلیقه خودمان «موفقیت» را تعریف می‌کنیم و اینکه طرز تفکر افراد موفق چگونه است بستگی به طرز فکر میلیون‌ها آدم موفق دارد. اما باور اکثریت ما این است که موفقیت یعنی:

شاد زیستن، امنیت، سلامتی، دوست داشته شدن و دوست داشتن و رضایت در زندگی

طرز تفکر افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

 طرز تفکر افراد موفق برای رسیدن به موفقیت

موفقیت شامل توانمندی‌های فردی ما برای رسیدن به هدف در زندگی می‌شود. حال این هدف‌ها با هراندازه و کیفیتی که باشند برای هر فرد یک جذابیت و اهمیت شخصی دارند.

شاید بهتر این باشد که دو پرسش زیر را به یاد بسپاریم:

  • برای اینکه شانس رسیدن به اهدافمان را بیشتر کنیم باید دست به چه کارهایی بزنیم؟
  • چقدر از عادت‌ها و طرز تفکر افراد موفق اطلاع داریم؟

همان‌طور که برای درک یگانگی خدا راه‌های زیادی وجود دارد، برای رسیدن به موفقیت هم پله‌های بلند و کوتاه هست که انتخاب می‌کنیم از کدام‌یک بالا برویم. اصلاً ممکن است پله‌های بلند برای دوست من خسته کننده و سخت باشد درحالی‌که بالا رفتن از پله‌های کوتاه او را هیجان زده و باانگیزه‌تر می‌کند.

فکر نمی‌کنم موفقیت را بشود شبیه آب‌نبات قیچی‌های قدیمی دانست که افزودنی‌های اندازه و ثابتی دارند. اما آشنایی با چند گام اصولی کمک می‌کند تا همان اندازه شیرینی و خوشمزگی را با موفقیت در زندگی، رابطه، کار و هر چیز دیگری بچشیم.

پرورش ذهنیت رشد

خانم کارول دویک  Carol Dweck، روانشناس حوزه روانشناسی رشد developmental psychology به دنبال پژوهش‌های خود به دو ساختار ذهنی اصلی می‌پردازد که افراد مبتنی بر آن‌ها در مورد خودشان و توانمندی‌هایشان فکر می‌کنند:

ذهنیت ثابت fixed mindset

ذهنیت رشد  growth mindset

افرادی که ذهنیت ثابت دارند معتقدند مواردی مثل هوش و استعداد فردی محدود و بدون تغییر هستند. به باور این دسته از افراد موفقیت از سخت کوشی به دست نمی‌آید بلکه نتیجه استعدادهای ذاتی است.

با این اوصاف، ذهنیت ثابت کاری می‌کند تا فرد به‌راحتی هرگونه تمایل برای پذیرش چالش را رها کند. پس وقتی کارها خوب پیش نمی‌رود به‌راحتی کنارش می‌گذارند چون به این نتیجه رسیده‌اند که

« من مهارت‌های مادرزادی برای سربلند بیرون آمدن از چالش را ندارم.»

اما ذهنیت رشد چطور؟ این ذهنیت نقطه مقابل قبلی است. فردی که ذهنیت رشد دارد باور به تغییر دارد، اهل رشد است و با تلاش است که می‌آموزد.

چگونه یاد می‌گیریم ؟ آشنایی با چند گام مؤثر برای پاسخ به این پرسش

هیچ توجه کرده‌اید که چطور با سرعتی مثال‌زدنی تایپ می‌کنید و واژه‌ها با سرعتی برق‌آسا از ذهن شما روی مانیتور گوشی یا لپ‌تاپ نقش می‌بندند؟

اکنون بخوانید

ذهنیت رشد وقتی اوضاع سخت می‌شود خودش را نشان می‌دهد. چون:

  • فرد دنبال راه‌هایی برای بهبود یا اضافه کردن مهارت‌هایش می‌گردد.
  • فرد دست از تلاش مداوم برای رسیدن به موفقیت برنمی‌دارد.

♦♦ مهم: ذهنیت رشد باور به کنترل زندگی را در فرد تقویت می‌کند درحالی‌که ذهنیت ثابت بر ناتوانی فرد برای کنترل اوضاع تأکید دارد.

ذهنیت رشد؛ اساس طرز تفکر افراد موفق

بله، این ریشه طرز تفکر آن‌هاست! چرا؟ چون به نقش مهم تلاش در موفقیت باور دارند. افرادی که برخوردار از ذهنیت رشد هستند، به‌جای اینکه فکر کنند آیا توانمندی‌های آن‌ها مادرزادی است یا نه، باور دارند که فقط و فقط با تلاش و سخت‌کوشی است که می‌توان واقعاً رشد کرد.

طرز تفکر افراد موفق در مورد سخت کوشی

آنچه در طرز تفکر افراد موفق چشمگیر است « پذیرش شکست به عنوان یک تجربه» در زندگی است. آن‌ها هیچ اعتقادی به این ندارند که شکست نمایشی از توانمندی‌های آن‌هاست. در عوض به چشم تجربه آن را می‌نگرند تا بیاموزند و بهتر شوند.

ذهنیت رشد باعث می‌شود تا پس از گفتن « این روش جواب نداد» به خود بگویند « یک روش دیگر را حالا امتحان می‌کنم».

بهبود هوش هیجانی  Emotional Intelligence

هوش عمومی همواره یکی از فاکتورهای مهم موفقیت در زندگی بوده است.  با جزئی نگری بیشتر متخصصین علم روانشناسی و اعصاب، مشخص شد که هوش هیجانی حتی بیشتر از هر جنبه از هوش فردی می‌تواند اهمیت داشته باشد.

اگر بخواهم این نوع قابلیت ذهنی را کوتاه تعریف کنم

توانایی درک، استفاده و استدلال با عواطف

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]هوش هیجانی چیست و چه کاربردی در زندگی دارد؟

[/su_box]

 

فرد بهره‌مند از هوش هیجانی کافی نه‌تنها احساسات شخصی خود را می‌شناسد بلکه از احساسات دیگران هم باخبر است.

اگر مشتاقید چند قدم ساده برای تقویت هوش هیجانی خود بردارید:

  • حواستان متمرکز روی احساساتی باشد که دارید و عواملی که باعث بروز این احساسات شدند.
  • مدیریت احساسات – از زاویه‌ای غیر از زاویه شخصی به تماشای احساسات خودتان بنشینید. نه روی آن‌ها سرپوش بگذارید نه خودتان را تحت‌فشار قرار دهید. بهترین کار این است که دنبال روش‌های سالم و درست برای روبه‌رو شدن با آن‌ها باشید.

به دیگران گوش کنیم- این کار لزوماً با شنیدن حرف دیگران انجام نمی‌شود. شاید وقت آن رسیده که لباس شنونده فعال را بر تن کنید!

ذهن مقاوم

مقاومت ذهنی یعنی تاب‌آوری برای انجام یک کار و مداومت بخشیدن به تلاش برای انجام آن حتی اگر در کارمان گره (هایی) بیفتد.

آیا شما از آن دسته شوالیه‌هایی هستید که هر چالش را یک فرصت می‌بینند؟

شوالیه‌های مقاوم ویژگی‌های زیر را دارند:

♦ سرنوشت من، در دستان خودم جای دارد.

♦ رضایت شخصی از توانمندی‌ها در مسیر موفقیت

♦ تعهد به انجام آنچه آغاز کرده‌اند.

شاید بد نباشد بدانیم در طرز فکر افراد موفق، چگونه ذهن مقاوم تقویت و اثرگذار شده است:

خودباوری

آن‌ها از خود گویی های منفی دوری می‌کنند و به دنبال روش‌های مؤثری برای انگیزه بخشی به خود و بهره‌مندی از تفکر ذهنی مثبت هستند.

پشتکار و سخت کوشی

آن‌ها با وجود اتفاقات و موانعی که حرکت روبه‌جلو را غیرممکن می‌کنند، کاملاً روی روش‌های بهبود مهارت و پیشروی به جلو تمرکز می‌دهند. همان‌طور که بالاتر در مورد طرز فکر افراد موفق نوشته شد، آن‌ها به شکست و توقف همیشه به چشم تجربه نگاه می‌کنند.

تفکر تونلی مانعی برای رشد و قاتل حس رضایت – همه چیز درباره تفکر تونلی

وقتی ما در تونلی قرار میگیریم تنها نقطه ای که از محیط میبینیم نقطه خارج از تونل و نور کمی است که در حوزه دید ما وجود دارد.

اکنون بخوانید

هدف گذاری

افرادی که ذهن مقاومی دارند می‌دانند برای موفقیت لازم است تا اهداف قابل دسترس داشته باشند. رسیدن به این اهداف همیشه ساده نیست اما هدفمند بودن کمک می‌کند تا فرد بتواند حرکت روبه‌جلو داشته باشد و در برابر موانع کم نیاورد.

تقویت اراده و پشتکار

بنا بر پژوهش‌های فراوانی که روی افراد و گروه‌های زیادی از کودکان انجام شد، کودکانی که هوش بالای آن‌ها طی مطالعات و از سوی معلم‌هایشان تأیید شد همگی دو ویژگی فردی بارز داشتند: پشتکار و اراده. درواقع این دو خصلت جزئی از ویژگی کلی فرد می‌شود که همچنین می‌توان آن‌ها را بهتر از قبل کرد.

  • صبر داشتن در برآورده شدن خواسته‌ها
  • مقاومت در موقعیت‌های چالش برانگیز
  • انتظار برای پاداش پس از سخت کوشی

هم از جمله کلیدهای موفقیت در زندگی است.

اما برای تقویت اراده چه تمرین‌هایی می‌توان انجام داد:

حواس‌پرتی

بله! طرز فکر افراد موفق حواس‌پرتی است. تصور کنید وارد چالش سی روزه کاهش مصرف شیرینی شده‌اید. درحالی‌که یخچال و کابینت شیرینی‌ها خانه همیشه شما را فرامی‌خواند.

بهترین کار این است که فوراً حواس خودتان را از موقعیتی که ممکن است درگیرش شوید پرت کنید تا این تمایل وسوسه انگیز کار دستتان ندهد.

تمرین

با تمرین است که استاد می‌شوی.

با یک برنامه‌ریزی ساده و کوتاه مدت، تمرین برای رسیدن به هدف را آغاز کنید. این تمرین می‌تواند شامل تلاش شما برای نخوردن شیرینی در چالش سی روزه بالا باشد.

تمرکز روی انگیزه‌های درونی

تابه‌حال حتماً به آنچه بیش از همه به شما انگیزه می‌دهد فکر کرده‌اید. انگیزه‌های بیرونی کاری می‌کنند تا ما به اهدافمان برسیم. همچنین نباید انگیزه‌های شخصی و درونی را نادیده گرفت.

** انگیزه‌های درونی همواره ما را سر ذوق می‌آورند **

البته که انگیزه‌های بیرونی مثل پول، پاداش و تحسین مفید هستند ولی خیلی از ما به این نتیجه رسیده‌ایم که انگیزه‌های درونی که با هدف رضایت شخصی هستند به‌مراتب بیشتر از انگیزه‌های بیرونی به ما شور زندگی و الهام بخش بودن می‌دهند.

در حال حاضر با انگیزه‌های درونی به زندگی‌تان معنا می‌بخشید یا با انگیزه‌های بیرونی؟

طرز تفکر افراد موفق و ذهن منعطف

بد نیست بدانیم که انگیزه‌های بیرونی اغلب موتور محرک افراد برای شروع یک کار هستند درحالی‌که انگیزه‌های درونی نگه‌دارنده آن‌ها برای تمام کردن کار هستند.

اما برای اینکه انگیزه‌های درونی را تقویت کنیم می‌توانیم این تمرین‌ها را انجام بدهیم:

به چالش کشیدن خود

اینکه هدف مشخصی، اما نه ساده، داشته باشیم یعنی شروع چالش و تقویت انگیزه برای یک دستاورد جدید. چالش‌ها باعث علاقه شما به فعالیت، تقویت خودباوری و بازخوردهای مثبت در مورد موقعیت‌های مثبت می‌شوند.

کنجکاوی

این کنجکاوی را در زندگی حرفه‌ای یا حتی همبازی شدن با کودکان می‌توان بازیابی کرد.

تحت کنترل گرفتن

اینکه حس کنیم نقشی در نتیجه کاری که انجام می‌دهیم نداریم باعث می‌شود تا انگیزه درونی ما از حالت جوشش خود خارج شود. شاید بد نباشد تمرین بیشتری داشته باشیم تا در مسیر انجام کارهای خود نقش فعالی نشان بدهیم.

کمی چاشنی رقابت را وارد زندگی کردن چندان هم خالی از لطف نیست. اینکه بدانیم افراد دیگری هم هستند که مثل ما هدف مشترکی دارند این حس را بیدار می‌کند. حتی دلیلی ندارد به این نتیجه برسیم که باید رها کنیم چون بقیه بهتر از ما هستند. این بازی مقایسه کردن را هرزمان تمام کنیم آرامش بیشتری خواهیم داشت.

♦♦ مهم: تماشای تلاش دیگران می‌تواند یکی از بهترین انگیزه‌ها و منابع الهام باشد. فقط فراموش نکنیم که طرز فکر افراد موفق همیشه یکی نیست.

پرورش خصلت‌های فردی ویژه

تلاش و مطالعات روانشناسان برای ایجاد ارتباط بین خصلت‌های خاص یا ویژگی‌های شخصیتی با موفقیت در زندگی و کار همچنان ادامه دارد.  آزمون‌های تیپ شخصیتی MBTI یکی از گسترده‌ترین منابع مورد استفاده کسب و کارها برای ارزیابی متقاضیان شغلی است.

البته مطالعاتی که در مورد این آزمون‌ها انجام شده نتوانسته نشان بدهد که واقعاً ارتباطی با عملکرد شغلی فرد دارد.

در ادامه و بر اساس مطالعات جدید بد نیست به ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با موفقیت فرد در زندگی او بپردازم. این خصلت‌های کلیدی سطح کیفی کار فرد در محیط کار را مشخص می‌کنند.

وظیفه‌شناسی

کسی که وظیفه‌شناس باشد می‌داند اقدامات او ممکن است چه اثراتی در بر داشته باشد. این طرز فکر افراد موفق است که در مورد واکنش و احساس دیگران دقت می‌کنند.

برای پرورش این خصلت زیبا دو تمرین مفید را فراموش نکنیم:

  • در نظر گرفتن نتیجه کارهای خود
  • در نظر گرفتن دیدگاه و چشم‌انداز دیگران

پذیرش ابهام

در مسیر موفقیت بهتر است با این حقیقت کنار بیاییم که همه چیز زندگی قرار نیست شفاف باشد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که زمینه موفقیت دارند، با این جمله موافقید.

طرز تفکر افراد موفق این است که به‌جای سرسختی و غیر منعطف بودن بهتر است پذیرای غیرمنتظره‌ها باشند. برای تقویت این حس پذیرش می‌توانیم تمرین‌های زیر را انجام بدهیم:

  • به استقبال دیدگاه‌ها و نظرات دیگران رفتن.
  • شجاعت برای رویارویی با موارد ناآشنا
  • تمایل برای تغییر
  • اهمیت دادن به اختلاف‌ها

ظرفیت تطبیق داشتن

تطبیق پذیری طرز تفکر افراد موفق است

موفقیت، علاوه بر توانایی پذیرش ابهام با توانایی تطبیق سریع برای تغییر هم اتفاق می‌افتد. برای اینکه بتوانیم مجهز به چنین خصلت بی‌نظیری شویم باید:

  • موقعیت‌های دشوار را دوباره چارچوب بندی کنیم تا آن‌ها را فرصت‌هایی برای یادگیری ببینیم به‌جای اینکه مانعی برای زندگی کردن باشند.
  • تغییرپذیر باشیم. با تغییر برنامه‌ها و موقعیت‌ها کمی درنگ کنیم و به دنبال روش‌های دیگری برای تطبیق با موقعیت جدید باشیم.

شجاعت

وقتی از طرز فکر افراد موفق حرف می‌زنیم اغلب از آن‌ها به دلیل شجاعت بی‌نظیرشان اسم می‌بریم.

میل به موفقیت، روحیه خطرپذیری را به همراه دارد.

در پژوهش هاآمده است که افراد باشهامت اغلب از احساسات مثبت خود برای غلبه بر ترس‌هایشان بهره می‌برند. چند تمرین مهم برای تقویت روحیه خطرپذیری:

  • کنترل احساسات منفی و تمرکز روی احساسات مثبت
  • با عقل سلیم به سراغ خطر برویم. محتاط و عمل‌گرا بودن هم روش دیگری است که بستگی به موقعیت دارد.

کنجکاوی

اینکه اشتیاق برای آموختن مهارت‌های جدید داشته باشیم یکی دیگر از قدم‌های مهم به سمت موفقیت است. چطور می‌شود کنجکاوی را در خود تقویت کنیم:

  • کارها و فعالیت‌های مرتبط بیشتری در نظر بگیریم. این اقدام، باعث کاهش خستگی ناشی از تکرار هم می‌شود.
  • یادگیری

رقابت

رقابت، بدون شک طرز فکر افراد موفق است بی‌آنکه گرفتار گردباد حسادت شوند. برای پرورش حس رقابت بهتر است چند روش زیر را دنبال کنیم:

حواسمان صرفاً روی پیشرفت خودمان باشد به‌جای اینکه نگران « برتری» در کار یا موقعیتی باشیم.

چند تکنیک از کتاب « طرز فکر افراد موفق چگونه است؟»

جان سی مکسول John C. Maxwell در پرفروش ترین کتاب وال استریت در سال ۲۰۰۳ تصمیم گرفته است تا بهترین راهکار اندیشیدن برای موفقیت را در اختیار خوانندگان بگذارد. در ادامه قصد دارم بخشی از این کتاب را معرفی کنم. همچنین انتشارات پیکان و نسل دانش این کتاب خواندنی و سودمند را روانه بازار کتاب کرده‌اند.

◄ موفق‌ترین افراد جهان یک نقطه مشترک دارند.

◄ آن‌ها واقعاً مثل بقیه فکر نمی‌کنند.

◄ تفکر، نظم و ترتیب است. برای بهتر فکر کردن باید روی خودمان کار کنیم.

◄ در نظر بگیریم که کجا نیاز است انرژی خود را متمرکز کنیم و بعد، از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کنیم.

** این قانون به ما می‌گوید که ۸۰% از انرژی خود را برای ۲۰% از مهم‌ترین فعالیت‌هایمان صرف کنیم **

◄ آدم‌های باهوش خودشان را در ارتباط با افراد و نظرات مختلف قرار می‌دهند.

◄ اینکه حرف بزنیم با اینکه اهل عمل باشیم، خیلی فرق دارد!

◄ باید روی فکرها کار کرد. افکار خام نباید اجازه خروج از ذهن ما را داشته باشند.

◄ باهوش‌ها همدیگر را پیدا می‌کنند.

◄ قرار نیست هر فکر پرطرفداری، قابلیت پذیرش داشته باشد.

◄ بهترین متفکرین، از قبل فکر می‌کنند اما آماده تغییر هم هستند.

◄ متفاوت فکر کردن، اقدام متفاوت هم می‌طلبد.

◄ برای اینکه قدر نظرات دیگران را بدانیم لازم است برای نظراتشان ارزش قائل شویم.

◄ فقط برای یک روز نباید برنامه‌ریزی کرد.

◄ خداحافظی با خود گویی های منفی. برندگان همواره می‌گویند « من انجام خواهم داد» ، « من می‌توانم».

◄ افراد خلاق، به استقبال ایده‌ها می‌روند. از ابهام و ناکامی نمی‌ترسند.

◄ طرز تفکر افراد خوش بین به خوبی طرز فکر واقع گراها ممکن است نباشد.

◄ اینکه بدانیم می‌توانیم مسیری را که به آن فکر می‌کنیم، تغییر بدهیم مهم است.

◄ باهوش‌ها تصمیمات درست می‌گیرند.

معرفی کتاب

حالا وقت آن رسیده است که با گشتی کوتاه در کتابخانه صوتی ذهن، بر دانسته‌های خود برای توسعه فردی و کسب و کار اضافه کنید. همچنین می‌توانید با دانلود رایگان اپلیکیشن ذهن دسترسی آسان و سریعی به این کتابخانه جمع و جور و شنیدنی داشته باشید.

مطالعه کتاب طرز تفکر افراد موفق در اپلیکیشن ذهن

کتاب به سوی اقیانوس آبی blue ocean shift

دبلیو چان کیم W. Chan Kim  و رنه مابورنه  Renee Mauborgneدر سال ۲۰۱۷ با انتشار این کتاب به تدوین راهنمای گام به گام برای پشت سر گذاشتن رقابت در کسب و کار مدرن پرداختند.

در این کتاب که با روایت ژوبین دارابیان پخش می‌شود، شما پاسخ مناسبی به این پرسش دریافت می‌کنید که

« چرا تلاش برای رقابت با رقبا مهم است» و « چگونه می‌توان دنیایی نوین از فرصت‌های متنوع آفرید؟»

◄ این کتاب مناسب چه کسانی است؟

  • مدیران و سرپرستان
  • صاحبان و کارآفرینان کسب و کارها
  • صاحبان مشاغل کوچک

بنویس تا اتفاق بیفتد write it down make it happen

خواننده قرار است با قلم خانم هنریت کلاوسر Henriette Anne Klauser از توصیه‌های مفید و به درد بخور برای همه جنبه‌های زندگی‌اش بهره ببرد. این را در مورد زندگی عاشقانه‌تان هم حتی می‌توانید در نظر بگیرید.

نکته بسیار مهم این است که اگر اهل نوشتن باشید، شنیدن این کتاب با صدای گیرای خانم کاترین صادقپور به‌مراتب برایتان جذاب‌تر خواهد شد.

◄ این کتاب برای چه کسانی مفید است؟

  • آن‌ها که رمان می‌نویسند.
  • شاعران و نویسندگان تازه کار
  • آن‌ها که نیاز به اعتماد به نفس بیشتری برای جان بخشیدن به روایت‌هایشان دارند.

رودخانه‏‌ی تغییر: چگونه سختی‏‌ها می‌‏توانند به رشد ما کمک کنند The River of the Change

خانم Elizabeth Lesser که بنیان‌گذار و مشاور ارشد موسسه امگا Omega بزرگ‌ترین مرکز آموزش بزرگ‌سالان در ایالت متحده است با نوشتن این کتاب در سال ۲۰۰۴ به روایت قصه مردمانی پرداخت که بیماری، جدایی و طلاق، فقدان یا از دست دادن شغل گریبان زندگی آن‌ها را گرفته بود. این داستان تا آنجا ادامه داشت که سرانجام آن‌ها سربلند بیرون آمدند درحالی‌که قوی و آگاه و آرام و هدفمند شده بودند.

این کتاب را با صدای جمعی از گویندگان بشنوید تا راهکار عبور از شرایط سخت را برایتان تصویر کند.

سخن پایانی

فراموش نکنیم که طرز فکر افراد موفق مبتنی بر این باور است که هیچ خصلت فردی قرار نیست ضامن موفقیت باشد و از طرف دیگر نداشتن یا بی‌بهرگی از همان خصلت‌ها باعث شکست او نمی‌شود.

هنوز هم بحث‌های زیادی بر سر گستردگی خصلت‌های شخصیتی هست که در این مقاله تنها به چند مورد آن اشاره کردم. با رعایت این موارد و موارد دیگر بدون شک مسیر موفقیت بیش از گذشته برای ما هموار خواهد شد.

منبع:

https://www.businessinsider.com/how-successful-people-think-john-maxwell-2011-9#smart-people-make-good-decisions-17

https://www.verywellmind.com/how-to-be-successful-in-life-4165743#:~:text=Your%20individual%20definition%20of%20what,whatever%20those%20goals%20may%20be.

هدی صادقی

من می‌نویسم. در کنار سفر، مهربانی، آشپزی و سکوت، از این هنر، برای معنا دادن به زندگی ام بهره می‌برم.

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    من چندماه پیش کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را خواندم. این کتاب بی نظیر است. واقعا نوشتن درونیات و برنامه ها معجزه میکند!
    باتشکر

    • سلام دوست محترم
      کاملا با شما درمورد خودمراقبتی و تقویت ذهن با روش نوشتن موافقم. شخصا با همین روش چندماهی میشه که دوباره آشتی کردم.
      ممنونم از شما 🙂

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید