چگونه با شادی و مهربانی (شفقت) زندگی بهتری را تجربه کنیم؟

شادی و مهربانی
شادی و مهربانی

عشق ،شادی و مهربانی از ملزومات هستند نه از چیزهای لوکس. بدون آن‌ها انسانیت نمی‌تواند نجات پیدا کند. دالایی لاما
زندگی در دنیایی منفی و خودشیفته‌وار؛ هیچ راهی برای صرف وقت روی این سیاره نیست. وقتی تا نوک بینی خود را می‌بینی و فقط به علایق خود توجه می‌کنی، جهانت ایزوله و تاریک می‌شود.
اما مجبور نیستید به این مسیر ادامه دهید. آموختن زندگی پر از شادی و مهربانی ممکن است.
با یک سری تغییرات ذهنی ساده می‌توانید افزودن شادی و شفقت به زندگی را آغاز کنید.

هر روز یک کار قشنگ برای یک نفر انجام دهید

مهربانی
مهربانی

یک مطالعه در دانشگاه لوییزویل نشان می‌دهند که رفتارهای خوشایند یا انجام‌ کارهای خوب، باعث ایجاد حس خوشبختی می‌شود. این تحقیق عنوان می‌کند: هر چه مردم بیشتر در فعالیت‌های مفید و هدفمند مشارک کنند، خوشبخت تر هستند و احساس هدفمندی بیشتری در زندگی می‌کنند. از طرف دیگر رفتارهای لذت طلبانه باعث خوشبختی مردم نمی‌شود.
کار نیک شما لازم نیست که غیرمعقول باشد، غالبا چیزهای کوچک‌تر واقعا در روز فرد تاثیر به سزایی می‌گذارند. یک تعریف ساده از یک غریبه، نگهداشتن درب برای مادر کالسکه به دست، واسطه آشنایی یک دوست با کسی که می‌تواند کار او را راه بیندازد شدن، همه چیزهایی که فقط چند دقیقه زمان می‌برد، خوشبختی شما را برای مدتی طولانی افزایش می‌دهند.
امروز امتحان کنید: از یک غریبه تعریف کنید.

با کفش‌های دیگران راه بروید

قضاوت
قضاوت

تقریبا هر روز ما دیگران را قضاوت می‌کنیم. در حال خرید در مغازه با گریه یک کودک نوبت در راهرو اذیت می‌شویم. احتمالا مادر را برای اینکه او را ساکت نمی‌کند قضاوت می‌کنیم. ممکن است مادر به او هر چیزی که می‌خواهد را بدهد و بعد ما مهارت‌های مادرانه او را قضاوت می‌کنیم و با خود فکر می‌کنیم: من هیچوقت این کار را نمی‌کنم!
وقتی این عکس‌العمل خودکار و بدون فکر رخ داد، خود را متوقف کنید، و واقعا خود را جای او قرار دهید. واقعا وانمود کنید که شما همراه یک کودک سه ساله عربده کش هستید و شخصی برای شما پشت چشم نازک می‌کند. سوال این است که روز او چه شکلی بوده. امروز ممکن است تنها روز او برای خرید کردن بوده باشد و کودک از مهدکودک مریض است. شاید او پرستار بچه است و در حال خرید است.
این زمان دهی سریع باعث می شود احساس دلسوزی نسبت به طرف مقابل به وجود بیاید و مانع از نشخوار فکر و خیال شود.
امروز امتحان کنید: اگر کسی شما را ناراحت کرد. خود را جای او بگذارید و به این فکر کنید اگر شما بودید چه می‌کردید.

به هیجان خود اجازه خروج دهید

هیجان وشادی
هیجان وشادی

شما هم از این دوست‌ها دارید که به محض وارد شدن به اتاق حال و هوای همه را تغییر می‌دهد؟ سگ چطور؟ وقتی چربی می‌گیرم، سگم خیلی هیجان زده می‌شود، دور میز آشپزخانه می‌دود. این ماجرا همچنان مرا به خنده می‌اندازد و خلق و خویم را بالا می‌برد.
شما مجبور نیستید که بالا و پایین بپرید و شادی کنید اما وقتی از چیزی هیجان زده‌اید، آن را نشان دهید.
خنده و شادی مسری هستند. بخشی از مغز شما که مسئول ابراز حالت صورت است، در هنگام شادی یا تقلید از لبخند شخص دیگری فعال می‌شود. این بخش در قشر سینگولات، یک منطقه پاسخ ناخودآگاه خودکار است.
دیگران نگرش و انرژی خود را متناسب با محیط اطراف خود تنظیم می‌کنند، پس ،از این مزیت استفاده کنید.زمانی که در مود منفی هستید؛ به صورت مصنوعی اجرایش کنید تا احساسش کنید. وانمود کردن شادی و لبخند سیگنال هایی را به مغز می‌فرستد .انتقال‌ دهنده‌های عصبی حال خوب دوپامین، اندورفین و سروتونین همه با نقش بستن یک لبخند روی چهره، آزاد می‌شود. و این فقط بدن شما را آرام نمی‌کند، فشار خون و ضربان قلب را نیز کاهش می‌دهد.
امروز امتحان کنید: وقتی صبح سر کار یا جلسه می روید، با لبخند خود فضا را زیبا کنید. بگذارید لبخند شما از چیزی مثبت حرف بزند. چیزی که شما مشتاقانه منتظر آن هستید یا یک چیز جالب که اخیراً رخ داده است.

مزایای شک کردن

شک در زندگی
شک در زندگی

همیشه آدم‌هایی که ما را ناراحت و ناامید کنند وجود خواهند داشت و ما معمولا بدترین نتیجه گیری را می‌کنیم: آن ها به هر طریقی بود با من قطع ارتباط کردند، او این رستوران را انتخاب کرد، چون دوستش داشت ولی به نظر من اهمیتی نمی‌داد…
درست مثل قضاوت کردن عملکرد دیگران، ما فورا بدترین فرض را درباره دیگران می‌کنیم. که این مطمئنا راهی برای زندگی همراه با شفقت و شادی نیست.
به جای اینکه برای خود یک داستان منفی تعریف کنید سعی کنید روی نکات مثبت تمرکز کنید که فورا شما را وارد یک وضعیت ناراحت و پر از کشمکش نکند – به مزایای شک اجازه دخالت دهید.
به جای اینکه آن‌ها را مجبور کنید تا در برابر مفروضات شما خوشان را ثابت کنید (چه چیزی گفته باشید یا فکرتان را برای خودتان نگه داشته باشید) به این فکر کنید که آن‌ها هیچ منظوری ندارند. ماندن در چنان وضعیت اسفناکی زمان و انرژی‌ای که می‌توانید صرف کارهای مثبت و مفید زندگی کنید را از شما می‌دزد.
امروز امتحان کنید: وقتی کسی امروز با کاری ناخوشایند و عمدی شما را نارحت کرد. توقف کنید. از خود بپرسید شما واقعا چه می‌دانید. و به این فرض عمل کنید که بی‌جا و نابهنگام نبوده است. سپس فراموش کرده و حرکت کنید.

منفی ها را بپذیرید

با توجه به اینکه قرار است راه شادی و مهربانی را در زندگی پیش بگیرید، ممکن است این فرضیه که در زندگی نارضایتی پیش خواهد آمد غیرمنطقی و دور از ذهن به نظر برسد. اما بگذارید سنت شکنی کنم.
اگر انتظار دارید که همه چیز طبق نقشه شما پیش برود (حتی وقتی بدانید که احتمال اتفاق افتادنش نیست) البته که ناامید و ناراحت می‌شوید.

چرا رویکرد متفاوتی را به کار نگیرید؟ من پیشنهاد نمی‌کنیم که فکر کنید هر کاری که می‌کنید خراب می‌شود و برنامه و امیدوهای شما از بین می‌روند، اما بپذیرید در مسیر پستی و بلندی وجود دارد و شما با افراد منفی مواجه می شوید. وقتی همه چیز خراب می‌شود، دنیای شما کمتر به لرزه در می‌آید. وقتی متوجه می‌شوید که کارها همیشه به روشی که شما امیدوار هستید انجام نمی‌شوند، زمانی که به سرانجام برسند، یک خوشحالی بزرگتر دارید.
امروز سعی کنید: به برنامه روز خود به عنوان برنامه شماره یک نگاه کنید. این جنبه که ممکن است شکست بخورد را در نظر داشته باشید. باید ایمیلی بنویسید اما نمی توانید کلمات را کنار هم قرار دهید. با دوستی قرار دارید اما کار را دیر تمام می‌کنید و… از نظر ذهنی برای شکست آماده باشید. و در صورت اینکه توانستید برنامه شماره یک را انجام دهید، از آن نهایت لذت را ببرید.

شادی و مهربانی را به زندگی خود اضافه می‌کنید؟

مهربانی و شادی
مهربانی و شادی

هر روز ممکن است روز خوبی نباشد، اما یک چیز خوب در هر روز وجود دارد. آلیس مورس ایرل
برای افزودن شادی و شفقت بیشتر به زندگی خود چه کار می‌کنید؟ ایده‌ دیگری برای اشتراک گذاشتن با ما دارید؟ در کامنت‌های زیر به ما بگویید.