چگونه میتوانیم در زندگی روزمره سازگارتر باشیم ؟

سازگار شدن
سازگار شدن

 

به قلم

سامانتا کِلگرین

“اگر مُصرباشید، آنرا به دست خواهید آورد. اگر سازگار باشید، آن را حفظ خواهید نمود.”

در مقاله ای خواندم که اگر روی نکات مثبت زندگی به اندازه نکات منفی تمرکز داشته باشیم قطعا موفق تر عمل می کنیم . سازگاری نکته ای مثبت است که باید در پرورش آن تلاش کنیم .

مثبت هستم و مراجعان و خوانندگان همیشگی من موافقند که شعارم باشد:” سازگاری کلید است!” من آنرا آموخته و این اصل را در تمامی زمینه های زندگی: تغذیه، ورزش، شغل و روابط، اعمال میکنم.

عادات- خوب یا بد- زندگی ما را شکل میدهد و بهترین راه برای ساختن یک عادت – همانطور که حدس زدید- سازگاری است.

شما، همانی هستید که مداوم آنرا انجام میدهید، و هر چند که اغلب ” سازگاری” به شکل اخص حائز اهمیت است؛ واقعیت این است که همیشه باید به سراغش رفته، وآنرا حفظ نمایید.

 سخت، اما نه غیرممکن! 

در این بخش، اینکه سازگاری درزوایای اصلی زندگیتان چگونه به نظر میرسد، آمده است:

چگونه در زندگی روزمره تان سازگار باشید

تغذیه

تغذیه
تغذیه

نقل قولی که به ذهنم خطور میکند، می­گوید:” خوردن یک سالاد، شما را لاغر نمیکند، خوردن یک همبرگرشما را چاق نمیکند.” بدن تان غذاهایی را که میخورید به طور مداوم منعکس میکند.

به جای پیروی از رژیمی خاص – وعده غذایی، پاکسازی، برنامه/ برنامه های غذایی کم رنگ- ازشما میخواهم که روی گزینه غذایی بهتر تمرکز کنید.

هنگامی که به رژیم غذایی تان می­پردازید، وقتی به هدفتان ( پاکسازی، اندازه شلوارجین، یک رویداد و…) برسید، خاموش شده و دست از تلاش میکشید.

تمیز خوردن به مدت یکماه، بدنتان را به روشهای مثبت عادت و سازگاری میدهد؛ اما اگر نتوانید به طور مداوم به این روش بخورید، به عادتهای قدیمی بازمیگردید.

تمرین

تمرین برای رسیدن به هدفی خاص – یک مسابقه، یک رقابت کراس فیت (تناسب اندام)، چالشی در محل کار- میتواند سرگرم کننده باشد؛ اما وقتی این هدف تمام میشود، این تمرین مداوم است که شما را مناسب نگه میدارد. ( من از تناسب اندام مانند داشتن آمادگی عمومی استفاده میکنم، نه لزوما در سطح آمادگی یک ورزشکار!)

تمرینی که به راحتی با سبک زندگی شما متناسب باشد – برخلاف مجبور کردن، راه خود به هرشکاف زمانی و استفاده هر اونس از قدرت اراده را برایتان میسر می­سازد- باعث میشود که ورزش به عنصری ثابت در سبک زندگیتان بدل گردد.

چنانچه روال فعلی باعث میشود که بُهت کنید که چندمدت دیگر بایستی آن را ادامه دهید، بدانید که طولانی تر از تصورتان است. برای داشتن زندگی سالم و مناسب، بهتر است به طور مداوم ۳-۲ روز درهفته – در دهه ۸۰ سالگی تان- ورزش کنید؛ برخلاف ۶ روز در هفته برای چندسال پس از آن.

ورزش مداوم در زندگی تان، فواید بسیاری – بیش از ظاهرتان- با خود به همراه دارد. برای قلب، استخوان ها، خلق و خو، پیشگیری از بیماری و… خوب است.

حرفه

سازگاری با حرفه
سازگاری با حرفه

با داشتن سازگاری در حرفه تان– منظورم کار روزانه نیست- ( گرچه به شدت کار روزانه را توصیه میکنم)؛  موفقیت از آن شماست.

هدف اصلی ام از وبلاگ نویسی، ارائه اطلاعات آگاهانه، موردنیاز و کاربردی در مورد ورزش، تغذیه و سبک زندگی سالم است.

اگر قرار بود به شکل تصادفی پستها را ارسال کنم و بگذارم هفته ها و ماهها بدون ارسال فعالانه سپری شود، مخاطب، از ادامه دادن راه با من منصرف میشد، چرا که آنها نمیتوانند روی من و مطالب حساب باز کنند. من مرتبا حداقل یکبار در هفته پُستی ارسال میکنم و اگر به تعطیلات میروم، از قبل می­نویسم و برنامه ریزی میکنم. دقیقا به همین خاطر است که من اینجا هستم .

با سازگاری در حرفه تان، اعتماد به نفس را کسب میکنید. هنگامی که به صورت مداوم سطحی از کار یا خدمات را ارئه میدهید، همکاران، مدیران و یا مشتریان میدانند که میتوانند روی شما حساب کنند. وقتی مردم به شما وابسته بوده و اعتماد کنند، مورد احترام قرار میگیرید. برنده- برنده- برنده ! 

روابط

روابط
روابط

همه ما از دوران مدرسه، گروهی از دوستان را داریم که هنوز با آنها در ارتباطیم. همچنین دوستان زیادی داریم- که شاید سالهای پیش بسیار با آنها در ارتباط بودیم- اما شاید دهه ها است که از آنها بی خبریم. تفاوت به شکل مداوم محسوس است. ( موسسه فناوری کارلسروهه ( T.I.K) در آلمان به یاد تمامی امضا کنندگان سالنامه جالبش، بوده است!

با قدرت رسانه های اجتماعی، دستیابی به دوستان و خانواده بسیار آسان است، اما در واقع سازگاری و پیروی از آن عملی بسیار مهم است.

از زمان دبیرستان، من و دخترانم در روزهای تولد با یکدیگر تماس میگیریم. این قبل از فیس بوک و اینستاگرام و موارد مشابه وجود داشته است؛ و من از این نقطه نظر ثابت سپاسگزار و شادم .

حتی اگر در آن سالها، آنها را ندیده باشم- اکنون که در جای جای کشورزندگی میکنیم- من همیشه انتظار تماس از طرفشان را داشته؛ و البته دریافت هم میکنم؛ تماسهایی از جانب تمامی آنها در زمانی که مراسمی برگزارمیکنم.

سازگاری در روابط خود نیاز به تلاش اندکی دارد؛ اما از بالاترین ارزش برخوردار است. فهمیدم که با اعتماد به آنها، ” بایستی به نوشیدن قهوه روی بیاوریم!” کمکی بزرگ در همگام سازی دوستان. اصولا دورهمی ها اینچنین میگذرند.

اگر میگویم، ” باید برخی اوقات به تماشای فیلم بنشینیم/ برویم” یا ” در تاریخی، سرگرمی مضاعفی داشته باشیم!” برنامه ریزی میکنم و در روزهای آتی ایمیل پیشنهادی روز و تاریخ را برایشان ارسال میکنم.

اینچنین کارهایی خیلی زمان نمیبرد، اما دوستی را به قوت خود حفظ میکند.ایجاد عادت نیز آسانتر است، چراکه ما دوستمان را ترک میکنیم – مثلا تا جلسه بعدی کاری از وی بی خبریم- و با چنین قرارهایی، رفاقتها پابرجا ترمی مانند.

روابط خانوادگی کمی متفاوت است. ما به طریقی مشخص به اعضای خانواده پیوند خورده ایم؛ و اجازه میدهیم ماهیت تعطیلات، مجالس و سایر رویدادها ثابت باشد.

اخیرا خانواده ام روش جدیدی را آغاز کرده اند که توصیه میکنم شما نیز تجربه کنید: یک گروه درشبکه های مجازی نظیر فیس بوک.

پدرو مادرم، خاله ها، عموها، پسرعموهایم – و اخیرا- مادربزرگم، گروهی بسته در فیس بوک داریم که در آن به روزرسانی کرده و عکسهایی را نیز ارسال میکنیم. جایی که میتوانیم با خیالی آسوده تر به روزمرگی پرداخته و به تماس یا ایمیل کمتر نیاز است؛ برای همگی مان سرگرم کننده است.

آیا در زندگی تان سازگار هستید؟

گیر کردن در جزییات ناخوشایند، آسان است؛ موجب میگردد تا تصویر بزرگ را فراموش کنید. سازگاری در ارزشها و اعمال تان باعث ایجاد عادات میشود و شما را متمایز میکند. با این روند، دیده میشوید. مهم نیست که اقداماتتان چقدر کوچک باشد، با آنها همراه باشید و به جایی خواهید رسید که لایقتان است.

چه گامهایی برداشته اید که در زندگیتان سازگارتر باشید؟ آیا شما نکات دیگری در مورد چگونگی سازگاری دارید؟ با دیگران در میان بگذارید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید