راهکار غلبه بر ترس از رانندگی

راهکار غلبه بر ترس از رانندگی

راهکار غلبه بر ترس از رانندگی چیست؟ نخست باید گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است کسی رانندگی نکند!» افراد ممکن است یک وضعیت پزشکی داشته باشند که رانندگی کردن را ناامن جلوه دهند، یا اصلاً در محلی زندگی می‌کنند که رانندگی ناخوشآیند یا غیرضروری باشد، یا ممکن است آنها نگرانی‌های زیست محیطی داشته باشند، به این معنا که ترجیح می‌دهند با پای پیاده یا با دوچرخه رفت و آمد کنند.

ترس از رانندگی می‌تواند پیش آید، اما این امر به ویژه پس از تجربه یک تصادف رانندگی بسیار شایع است. در یک مطالعه مشخص شد که ۲۵ تا ۳۳ درصد از افراد درگیر در تصادف که منجر شده است به بیمارستان بروند، از رانندگی کردن می‌ترسیدند. با این حال، برای اینکه درک کنید چطور می‌توانید بر ترس از رانندگی خود غلبه کنید، با مقاله‌ای دیگر از ذهن همراه باشید.

راهکار غلبه بر ترس از رانندگی

ترس از رانندگی

اگر به دلیل ترس از رانندگی از خودروسواری خودداری می‌کنید، باید بدانید که بی‌جهت خود را محدود کرده‌اید. خبر خوب این است که روش‌های زیادی برای غلبه بر هراس از رانندگی وجود دارند که به شرح زیر هستند:

آموزش صحیح را به دست آورید

رانندگانی که در آموزشگاه‌های رانندگی کار می‌کنند می‌گویند: «ترس از رانندگی برای رانندگان جدید، و مطمئناً برای کسانی که تصادف را تجربه کرده‌اند، معمولاً به شیوه‌های رانندگی نامشخص و رفتارهای نامشخص نسبت داده می شود.»

یادگیری عادات خوب و استفاده از تخصص مربی برای خلاص شدن از شر موارد بد، می‌تواند ترس را کاهش داده و منجر به اطمینان بیشتر در پشت فرمان شود. برای یافتن مدارس معتبر رانندگی در نزدیکی خود با راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید.

در معرض درمان قرار بگیرید تا ترس از رانندگی شما از بین برود

وقتی کسی از رانندگی ترس دارد، بسیار مهم است که تلاش کند تا این ترس را از طریق قرار گرفتن در معرض شرایط درمان شناختی – رفتاری به چالش بکشند. قرار گرفتن در معرض درمان به معنای این است راننده باید در مقابل عامل ترس قرار گیرد. این راهکار غلبه بر ترس از رانندگی تنها با آموزش صحیح و رانندگی مداوم قابل حل است.

از جملات مقابله‌ای استفاده کنید

ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما تکرار عبارت دلگرمی یا یادآوری کارهایی که انجام می‌دهید می‌تواند به شما کمک کند. کارشناسان می‌گویند: «وقتی افراد خودشان را به چالش می‌کشند، ممکن است مفید باشد که برخی از جملات مقابله ای را به خود بگویند مثل من فرد خیلی شجاعی هستم، می‌تواند بسیار یاری‌رسان باشد.»

هراس از رانندگی

آرامش درونی خود را بالا نگه دارید

تکنیک‌های آرامش بخش مانند مدیتیشن یا تنفس عمیق می‌توانند در طول فرآیند مقابله برای ترس از رانندگی مفید باشند. کارشناسان توصیه می‌کنند: «یک دقیقه قبل از شروع رانندگی برای انجام چند تمرین تنفس یا نشستن آرام، یک هدف را به خاطر داشته باشید و در حالی که در حال حرکت هستید تمرکز خود را به ماندن و در نظر داشتن عملکرد خود به عنوان راننده اختصاص دهید.»

خود را در موقعیت‌های راحت قرار دهید

توصیه می‌شود تا در موقعیت‌هایی که راحت‌تر رانندگی می‌کند، خود را قرار دهید. به عنوان مثال، شما لازم نیست در بزرگراه در مسیرهای پرترافیک قرار بگیرید، و این درست است که بخواهید به جای بزرگراه، مسیر خلوت‌تری را طی کنید. شما همچنین می‌توانید از سفرهای کوتاه استفاده کنید تا مهارت خود را بالا ببرید. پیشرفت آهسته آهسته را ضمیمه کار خود قرار دهید.

نوع اضطراب خود را بشناسید تا بر ترس از رانندگی غلبه کنید

با علائم اضطراب خود و استرسی که تجربه می‌کنید آشنا شوید، زیرا می‌توانید بر ترسی که از رانندگی دارید غلبه کنید. اگر هنگام رانندگی حملات تنش‌زا را تجربه کرده‌اید یا نگران این هستید که یک وقت علائم بیماری‌تان عود کند، سعی کنید بتوانید نوع مشکلات خود را بشناسید. شناخت نوع اضطراب کمک کند تا بتوانید رانندگی خود را تقویت کنید.

ترس از رانندگی
ترس از رانندگی

هیپنوتیزم درمانی را در نظر بگیرید

برخی افراد برای غلبه بر ترس از رانندگی به هیپنوتیزم متوسل می‌شوند. متخصصان هیپنوتیزم بالینی می‌گویند: «دلایل ترس از رانندگی می‌تواند مربوط به ذهن ناخودآگاه باشد.»

ما ابتدا یک دلیل اصلی داریم که می‌تواند به طور مستقیم با این ترس ارتباط داشته باشد، اما می‌توان با هیپنوتیزم عوامل متعدد دیگری را نیز کشف کرد. اگر این چیزی است که می‌خواهید دنبال کنید، به دنبال توصیه‌هایی برای یک متخصص هیپنوتیزم بالینی مورد اعتماد باشید.

به یک پزشک متخصص مراجعه کنید

اگر هنوز با اضطراب رانندگی روبرو هستید، یا اگر استرس شما چیزی بیش از رانندگی است، ممکن است دچار اختلال اضطراب عمومی شوید. با یک متخصص روانپزشکی صحبت کنید که این مشکل دقیقاً به چه معنا است. پزشک از طریق تجویز دارو و شیوه‌های رفتاری دیگری می‌تواند به مشکلات شما کمک کند.

ترس‌های خود را کنار بگذارید

از ترس‌های خود در مورد رانندگی، سلسله مراتبی ایجاد کنید و از موقعیت‌هایی که بیشترین اضطراب را در شما ایجاد می‌کنند، بپرهیزید. سپس می‌توانید برای تسخیر هراس از رانندگی به ترتیب از ترس‌های کوچک خود شروع کنید.

شروع با ترس‌های کوچک می‌تواند شروع خوبی باشد و برای شما پیروزی‌های بزرگی در آینده ایجاد کند. به تدریج کار کردن در راه سلسله مراتب و کمک گرفتن از یک مربی رانندگی، می‌تواند به عنوان راهکاری عالی برای غلبه بر ترس از رانندگی باشد.

غلبه بر هراس از رانندگی

اشتباهات خود را درک کنید با ترس از رانندگی غلبه کنید

بسیاری از رانندگان از اشتباه کردن می‌ترسند و سعی می‌کنند در طول آموزش خود کمتر اشتباه کنند. این فشار بدون شک می‌تواند باعث شود که رانندگان به سختی بر ترس‌های خود غلبه کنند. اما تلاش کنید اشتباه خود را درک کنید و از آن نترسید، اگر به اشتباه یک گربه زیر کردید، از اشتباه خود درس بگیرید و در زمان رانندگی حواس خود را بیشتر جمع کنید.

با دوستان خود در مورد آموزش رانندگی صحبت کنید

دوستانی که رانندگی خوبی دارند، می‌توانند سود زیادی برای شما داشته باشند. همه ما دوست داریم بدانیم که دیگران چطور دست فرمان خوبی دارند، درواقع به اشتراک گذاشتن درس‌های رانندگی به راحتی می‌تواند شما را برای رانندگی راحت‌تر کمک کند. در زمان رانندگی سعی کنید دوستان‌تان را در کنار خود بنشانید تا از آموزه‌های آن استفاده کنید.

کلام آخر

حتی اگر با هر آموزشی فقط کمی پیشرفت کنید، همچنان در مسیر درست حرکت خواهید کرد. هر عملی که برای بهبود رانندگی خود انجام می‌دهید، می‌تواند باعث شود تا ترس‌های خود را فراموش کنید.

به همه جوانب زندگی خود اطمینان پیدا کنید، هرگز تسلیم نشوید و تا رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید، سخت تلاش کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر رانندگی کنید، بیشتر می‌توانید بر روحیات خود تسلط داشته باشید و بر ترس از رانندگی خود غلبه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید