۵ مکان برای دیدار با افرادی که به شما در راه دستیابی به رویاهایتان کمک می کنند

مکان های موثر درزندگی
مکان های موثر درزندگی

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

مکان های موثر در زندگی که افرادی را در آنجا ملاقات می کنید؛ تا به شما در دستیابی به رویاهایتان کمک کنند را در این مقاله، کشف میکنید.

[/su_note]

جلال دوستی، نه دست دراز است، نه لبخند مهربانانه و نه شادی همراهی. این الهام معنوی است که به شخصی می رسد، و درمی یابید که شخص دیگری به شما اعتقاد داشته و علاقه دارد بارویکرد دوستانه به شمااعتماد کند.“- رالف والدو امرسون
به گفته شری الکساندر، مربی و سخنگو، ۴ دسته از افراد وجود دارند که به ما در دستیابی به رویاهایمان کمک می کنند:

مربی، هدف گذار، رابط، دستیار.

شاید تا کنون، هرچهار نفررا با خود داشته اید. یا شاید ایده ای در این زمینه دارید که کدامیک از دوستان یا اعضای خانواده این نقش ها را در طول زندگیتان، بازی خواهند کرد. اگر چنین است، خود را خوشبخت بدانید.

افرادی که با آنها روبرو می شویم، بیشتر از اینکه ما را نصیحت کرده یا شانه ای برای گریه کردن داشته باشند، بایستی درراه رسیدن به موفقیت ما را تحت تاثیر قراردهند.
درمقاله ای از استاد دکترای روانشناسی ، سوزان کراوس ویتبورن، عنوان شده : داشتن دوستان، نقش مهمی را در شکل دهی به شخصیت ما ایفا میکند.

آنها می توانند افکار و رفتارهای ما را هدایت کرده و اولویتهایمان را تعریف کنند. به جعل پیوندهای عاشقانه کمک کرده و حتی باعث بدبختی ما شوند! اگر دوستان آنقدر قدرتمند هستند؛ آیا منطقی نیست که خودتان را با بهترین افراد محاصره کنید؟
اگر در تحقق رویاهای خود مشکل دارید، دوستان مناسب می توانند به تغییر افکارتان، وتمرکز روی نکات مثبت زندگی کمک کنند. اما اگر در دوست یابی موفق نباشید چه؟ از کجا می توانید افرادی را بیابید که به شما کمک کنند؟

کجا با افرادی که به شما درراه رسیدن به رویاهایتان کمک میکنند، ملاقات کنید؟
نگران نباشید- گاهی اوقات فقط با قرارگیری در مکان مناسب و درزمان مناسب ؛ مشکل حل می شود.

[su_highlight background=”#d1d3d4″ color=”#000000″ class=””]دراینجا، شش مکان وجود دارد با افرادی که می توانند در دستیابی به اهدافتان به شما کمک کنند، ملاقات خواهید کرد.[/su_highlight]

 [su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]
۱.) محل کارتان[/su_note]

 

افراد موثر در زندگی
افراد موثر در زندگی

[su_highlight background=”#d1d3d4″ color=”#000000″ class=””]باور کنید یا نه، مربی یا دستیار شما می تواند همکارتان درمحیط کارتان باشد.[/su_highlight]

در مورد آن فکر کنید : این افراد هستند که هفته ای ۵۰-۴۰ ساعت با آنها می گذرانید( یا بیشتر؛ اگر اضافه کاری و دیگر تایم ها را به حساب آورید). بسته به نوع رابطه ای که با آنها می سازید، آنها تقریبا با شما آشنا هستند. به علاوه، چه فرد دیگری مسائل مرتبط با شغلتان را می فهمد؟
در بخشی از مقاله شری الکساندر عنوان شده؛ افرادی از محیط کارتان هستند که ممکن است، بخواهید با آنها دوست باشید؛ زیرا آنها می توانند بر شما در راستای بهترین بودن در کارتان، تاثیربگذارند:

* رئیس تان- او می تواند مربی شما باشد. بالاخره، او به رده های بالا دست یافته است. اگر می خواهید روزی رهبر باشید، هیچ کسی بهتراز رئیستان، برای الگوگیری، نیست.

*ناظر/ سرپرست تیم تان- با رئیس تان دوست باشید- البته امیدوارم که این افراد قابل ارتباط گیری بوده وخواهان کمک به شما باشد. او ممکن است مربی شما به حساب نیاید، اما می توانید این شخص را به عنوان نشانگر خود قرار دهید. اگر مقدور است، ازکمک وی در انجام پروژه تان، کمک بگیرید؛ نهایتا، این کمک، یکی از راه های احقاق رویاهایتان را فراهم می کند.

* همکارتان – چه کس دیگری، مبارزات روزانه تان را درک می کند؟ او( خانم /آقا) می تواند همانند دستیارتان عمل کند: به شما کمک می کند روزهای سختی را پشت سربگذارید، یا در زمان نیاز، از شما حمایت کند. این شخص همچنین می تواند، رابط شما باشد و به شما کمک کند تا با افراد بانفوذ در حلقه کاری خود درارتباط باشید.

هرگز افراد را در محل کارتان، دست کم نگیرید. شما هرگز نمی دانید که در طی مسیر چه درسهای مهمی از آنها خواهید گرفت.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۲.) دوره های مازاد

[/su_note]

بعد از دانشگاه، من به اندازه کافی خوش شانس بودم که تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهم. در آنجا با دونفر آشنا شدم که آنها را رابط و مربی خود میدانم. آنها به من آموختند که چگونه مانند یک حرفه ای شبکه سازی کنم، سرگرمی های خود را توسعه داده و به نسخه ای بهتراز خودم تبدیل شوم.

من هرگز معاشرتی نبودم. بنابراین رابطه ام با آنها از طریق ردوبدل کردن جزوه و پیشنهاد کتاب، شروع شد. بعد از چند ماه، همه ما، صمیمی تر شده و با هم سر یک میز غذا می خوردیم. تا امروز، دوستان صمیمی هستیم و هر زمان که بتوانم پولی برای رفتن به خارج از کشور پس انداز کنم، به دیدنشان می روم.

برگزاری دوره های مازاد، فقط برای یادگیری مهارت جدید نیست- از این فرصت برای دیدار با افراد نیز استفاده کنید! ورزش را دوست دارید؟ می توانید به عنوان شروع به تیم های محلی بپیوندید. آیا می خواهید استعدادهای هنری خود را توسعه دهید؟ در کلاس های مرکز سرای محله تان ثبت نام کنید.

اگر بودجه تان کافی نیست، از سرپرست تان در مورد شرکت های ( طرف قرارداد) مربوطه اطلاعات کسب کنید. برخی از شرکت ها، انگیزه های سخاوتمندانه ای دارند که منافع یک کارمند را برای ادامه تحصیل در نظرمی گیرند. امروز از بخش منابع انسانی خود بخواهید لیست کاملی از مزایای شما، برای شرکت در دوره های رایگان یا همراه با تخفیف،ارائه دهد.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۳.) سمینارها/ همایشها

[/su_note]

سمینارهای موفقیت
سمینارهای موفقیت

من عاشق حضور درهمایش ها و سمینارهای مختلف هستم. راه بسیار خوبی برای شبکه سازی و ملاقات با افراد هم زمینه شماست. هرگز باور نمی کنید که تا چه حد دوستان، می توانند آینده مان را تحت تاثیر قراردهند.

در مورد من، یکی ازسمینارهای دوران کالج تعیین کننده بود؛ جایی که یکی از دوستان مادام العمرم را ملاقات کردم؛ او مرا تشویق کرد تا به انتشارات رسمی دانشگاه بپیوندم. این به نوبه خود، به من کمک تا پورت فولیو خودم، که کلید اصلی حرفه ام ( به عنوان نویسنده تولیدمحتوا و سرپرست تیم) بود را تشکیل دهم.

اگر شرکت شما سمینارارائه نمی دهد؛ به شکل آزاد این فرصتها را جستجو کنید. سرویسهای آنلاین، فقط برای ایجاد رویدادها نیست- بلکه یک راه عالی برای یافتن وقایع محلی در کشور شماست. این سرویس به شما نشان میدهد که کدام رویدادها به صورت رایگان انجام می شود؛ همچنین ثبت نام را برای شما آسان می کند.

 [su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]
۴.) در سالن بدنسازی یا پارک[/su_note]

یکی از مربیان من، نامادری ام است. او همیشه توصیه های ارزشمندی در مورد زندگی ارائه می دهد؛ و من، به عقیده او، به عنوان یک دوست و مادر دوم اطمینان دارم. حدس بزنید پدر من کجا با چنین زن شگفت انگیزی ملاقات کرده است؟ در ورزشگاه .

حتی اگر موفقیت نسبی باشد، اطمینان از خوشبختی و سلامتی شروط اصلی هستند. برای بسیاری از افراد موفق، روز با ورزش صبحگاهی شروع می شود. پدرم، که دوست دارد روز خود را از ساعت ۴ صبح آغاز کند، روال خاصی دارد که حداقل ۱۵ دقیقه ورزش هدفمند ( که او خود برای خودش طراحی کرده است) را شامل می شود.

تنها پدرم معتقد نیست که بدن سالم برای یک روز موثر چقدرمهم است بلکه باراک اوباما، جنیفر آنیستون (بازیگرزن ) و میشل گاس ( مدیر ارشد Kohl) همه به قدرت ورزش اعتقاد دارند؛ تا مردم را به بهترین شدن، وادار کنند.

مربی شخصی شما، تنها کسی نیست که می توانید با همراهی اش، به مربی بدل گردید. تصور کنید همه افراد بزرگ دیگر در ورزشگاه ، فقط درانتظار کشف شما هستند. دفعه بعد که در تردمیل هستید، چرا با هم باشگاهی تان، گپ نمی زنید؟ او می تواند الهام بخش تان باشد که مدیرعامل یا رئیس جمهوری بعدی باشید !

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

۵.) انجمن های آنلاین

[/su_note]

بیایید مروری کنیم : در دنیای واقعی، معمولا وقت کافی برای بیرون رفتن و ملاقات با افراد را نداریم تا در رویاهای خود به ما کمک کنند. خبر خوب همیشگی، اینکه اکنون پیشرفت هایی در فناوری وجود دارد. فقط با یک کلیک می توانیم با اشخاص زیادی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم.
پیوستن به گروه های آنلاین مانند انجمن ها یا وبلاگ ها، راهی عالی برای دیدار با افرادی است که می توانند مربی، هدف گذار، رابط یا دستیارتان باشند.

* عشق نوشتن؟ نظرات خود را در مورد مردان قلم، نخبه یا دانشگاه ادبیات داستانی بنویسید.

با داشتن یک دوست خوب، یک دوست خوب ( دیگر) پیدا کنید

از کتاب به دنبال آلاسکا، به قلم جان گرین :
” می خواستم یکی از آندسته از افرادی باشم که به حفظ زمین کمک می کنند، و با حضور موثر خود زمین ( مردم) را متاثر می-کنند. اما در حال حاضر، حداقل چنین افرادی را می شناختم که به من احتیاج داشتند، دقیقا همانند دنباله های بادبادکی که به دُم نیاز دارند”
این فقط دوستان شما نیستند که در وجود شما تاثیر می گذارند- شما نیز باید موجی در زندگی شخص دیگری ایجاد کنید. شما می-توانید یک مربی، هدف گذار، رابط، دستیار برای شخص دیگری باشید. شاید هنوزاز چنین جریانی مطلع نیستید. به همین دلیل است که به دنبال ملاقات با افراد برای دستیابی به رویاهای خود هستید؛ باید از دیگران نیز پشتیبانی کنید.

آیا با افرادی ملاقات می کنید که بتوانند به شما دربالفعل کردن پتانسیل هایتان کمک کنند؟
ما به عنوان بنی آدم، در این زندگی به یکدیگر احتیاج داریم. هیچ فردی جزیره نیست. برای احقاق هر رویایی، رویاهای دیگر همپوشانی دارند. هنگامی که افرادی را پیدا کردید تا به شما در راه تحقق پتانسیل هایتان کمک کنند، حتما خودتان نیز به فرد دیگری کمک کرده اید. از این طریق، چرخه ای سالم و پایا رقم می خورد.

برای رسیدن به رویاهایتان چه کاری انجام می دهید؟ آیا با افراد مناسب که می توانند به شما درخلق زندگی موردنظرتان کمک کنند، ملاقات می کنید؟ نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید