خلاصه کتاب درآمد میلیونی ؛ راهنمایی جمع‌وجور برای کسب درآمد

خلاصه کتاب درآمد میلیونی
خلاصه کتاب درآمد میلیونی

فهرست مطالب

در خلاصه کتاب درآمد میلیونی خواهیم گفت: چه کسی هست که از درآمد زیاد و ثروت بدش بیاید؟ واقعیت این است که اکثر ما لااقل در مقاطعی از زندگی‌مان دلمان خواسته است که میلیونر و میلیاردر باشیم و دغدغه مالی چندانی نداشته باشیم. اما به نظر شما افراد ثروتمند از چه راه‌هایی به چنین ثروتی رسیده‌اند؟ آیا صرف داشتن هوش مالی باعث شده است تا بعضی از افراد به درآمدهای میلیونی برسند؟ می‌توانید پاسخ این سؤال را در کتاب درآمد میلیونی اثر برایان تریسی  بخوانید. با ذهن همراه باشید.

درباره کتاب درآمد میلیونی:

درآمد زیاد، یکی از آن چیزهایی است که دل هرکسی را قلقلک می‌دهد. ثروت، رفاه، تأمین امنیت مالی و فراهم کردن امکانات رفاهی برای خودمان کسان یکه دوستشان داریم، دلیل علاقه عموم افراد به درآمدهای بالا و ثروت است.

خبر بد اینکه منابع مالی در دنیا بسیار محدودتر از آرزوها و خواسته‌های ماست و سقف آرزوهای ما نامحدود و گسترده است. به همین دلیل درصد بسیار کمی از مردم دنیا این شانس را خواهند داشت که به ثروت‌های کلان دست پیدا کنند.

درواقع این تلاش شما و توانایی‌هایتان است که تعیین می‌کند در زمره افراد ثروتمند قرار بگیرید یا همچنان دغدغه‌های مالی داشته باشید. البته اگر از راه‌های منفی به کسب درآمد و ثروتمند فکر نکنید و به سرتان نزند که خلاف‌کار شوید!

اما واقعاً چه ترفندها و فن‌هایی در کسب ثروت و افزایش درامد مؤثر است و چطور می‌توان به درآمدهای بالا رسید؟ این مسئله همان موضوعی است که برایان تریسی، سعی کرده است در کتاب درآمد میلیونی روی آن متمرکز شود.

کتاب درآمد میلیونی، یکی از کتاب‌های معروف درباره روش‌های کسب سرمایه است. فکرش را بکنید! برای اینکه به درآمدهای عالی برسید، چقدر راه پیش رویتان است. چقدر باید آزمون‌وخطا کنید و چندین بار باید زمین بخورید تا بتوانید بالاخره به درآمدهای بالا برسید؟ کسب تجربه قدم اول در داشتن درآمدهای کلان و جمع‌کردن سرمایه‌های میلیاردی است.

اما عمر ما این ظرفیت را در اختیارمان قرار نمی‌دهد که بتوانیم همه راه‌های ممکن را امتحان کنیم و با آزمون‌وخطا پیش برویم تا درنهایت به راه درست برسیم.

پس بهترین راه این است که از تجربه کسانی که پیش از ما راه‌های مختلف کسب سرمایه را امتحان کرده‌اند استفاده کنیم. با این کار به‌صورت کاملاً بی‌خطر و کنترل‌شده می‌توانیم تجربه کسب کنیم. امتیاز کتاب درآمد میلیونی هم همین است. شما در این با روش‌هایی که افراد ثروتمند از طریقشان به سرمایه‌های کلان دست‌یافته‌اند آشنا خواهید شد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]با اجرای این تکنیک هایی که « ریچارد برانسون » میگوید یک کارآفرین ِثروت ساز شوید[/su_animate]

[/su_box]     

تریسی در کتاب درآمد میلیونی، علاوه بر اینکه راه‌های کسب ثروت‌های کلان را به شما می‌آموزد، به عادت‌های مخربی که می‌توانند شمارا بی‌پول کنند هم اشاره می‌کند. به نظر تریسی، در وهله اول باید دیدگاهمان نسبت به پول و درآمد عوض شود تا بتوانیم به درآمدهای کلان دست پیدا کنیم.

درباره برایان تریسی، نویسنده کتاب درآمد میلیونی

برایان تریسی
برایان تریسی

برایان تریسی، از معروف‌ترین نویسندگان حوزه روانشناسی، مدیریت و موفقیت است. او در کانادا متولد شد و طولی نکشید که به یکی از معروف‌ترین سخنرانان خودیاری تبدیل شد. او صاحب یک شرکت معروف درزمینهٔ مشاوره و مدیریت است.

برایان تریسی از معروف‌ترین تئوریسین‌های بازاریابی هم است. کتاب‌های او در ایران و بسیاری از کشورهای جهان چندین مرتبه چاپ‌شده‌اند و میلیون‌ها خواننده از سرتاسر جهان مخاطب دائمی آثار و سخنرانی‌های او هستند.

ویژگی مهم کتاب‌های برایان تریسی، نثر شیوا و گیرای آن‌ها و درعین‌حال ساده و قابل‌فهم بودنشان است. مثال‌هایی که تریسی در کتاب‌های خود استفاده می‌کند کاملاً ملموس هستند. درواقع می‌توان گفت آثار تریسی گستره عظیمی از خوانندگان در سطوح مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خلاصه کتاب درآمد میلیونی

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردم، تمرکز تریسی در کتاب درآمد میلیونی بر استفاده از تجربه سرمایه‌داران بزرگ دنیا است. او معتقد است اگر از همان روش‌هایی که سرمایه‌داران بزرگ دنیا استفاده کرده‌اند پیش بروید، قطعاً موفق خواهید شد.

تریسی در این کتاب از تجربه‌های شخصی خودش هم‌صحبت می‌کند. واقعیت زمین خوردن و سپس بلند شدن افراد در پیشبرد کسب‌وکار و کسب درآمدشان، از آن واقعیت‌های تکان‌دهنده و البته جالبی است که خواندن آن‌ها می‌‌تواند برای هرکسی که به دنبال آرزوهای بزرگ و جاه‌طلبی‌های افسانه‌ای است جالب باشد.

البته تریسی در این کتاب به موارد متعدد اثرگذار در حیات مالی انسان اشاره می‌کند. بهابازار و اوراق بهادار، پیچ‌وخم گرفتن وام و تسهیلات مالی از بانک و بسیاری از چالش‌های پیشروی صاحبان کسب‌وکار از دیگر موضوعاتی هستند که در کتاب درآمد میلیونی به آن‌ها اشاره‌شده است.

کتاب درآمد میلیونی در هفت بخش نوشته‌شده است که بخش‌های مختلف آن به‌قرار زیر هستند:

بخش اول: بیشتر ازآنچه درمی‌آورید، خرج نکنید

بخش دوم: کارآفرین باشید

بخش سوم: هفت ویژگی میلیونرهای خودساخته

بخش چهارم: فلسفه پدر پولدار، پدر فقیر

بخش پنجم: کسب‌وکار خودتان را شروع کنید

بخش ششم: استقراض از بانک

بخش هفتم: سهام، اوراق قرضه و بهابازار

چرا باید کتاب درآمد میلیونی را خواند؟

درآمد میلیونی
درآمد میلیونی

در وضعیت اقتصادی کنونی کشور ما، پیدا کردن کسب‌وکاری که بتواند امنیت شغلی و مالی‌مان را برای مدت طولانی تضمین کند، سخت و دشوار به نظر می‌رسد. اما یادمان باشد که همیشه افراد هوشمند، راه خود را برای کسب درآمد پیدا می‌کنند.

درواقع آنچه اهمیت زیادی دارد، داشتن هوش مالی بالا و فرصت‌طلبی است. نمی‌توان منکر این واقعیت شد که درصدی از هوش مالی به‌صورت غریزی و انتسابی در افراد وجود دارد. اما این واقعیت که با کسب مهارت و دانش می‌توان به ارتقای هوش مالی کمک کرد هم قابل‌توجه است.

کتاب‌هایی مانند درآمد میلیونی می‌توانند کمک بسیاری به کسب تجربه و دانش مالی باشند. خواندن این کتاب‌ها می‌توانند نگرش ما را نسبت به بازار، کسب‌وکار و سرمایه تغییر دهند و درنهایت از ما انسان‌های خردمندتری در حوزه بازار بسازند. توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانید و آموزه‌های آن را با دوستان و شرکای خود به اشتراک بگذارید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]چگونه پولدار شویم؟[/su_animate]

[/su_box]

قسمت‌هایی از کتاب درآمد میلیونی:

  • این کلید موفقیت مالی است: مشغول شوید. حس اضطرار ایجاد کنید. به آن بپردازید و فقط انجامش دهید. و درنهایت، مصمم شوید که هرگز تسلیم نخواهید شد. ناپلئون سرسرا گفت که پافشاری ویژگی کلیدی موفقیت است.
  • ویژگی سماجت انسان مانند تبدیل‌شدن کربن به فولاد است. بنابراین تصمیم بگیرید که می‌توانید انجامش دهید و میلیونر خودساخته خواهید شد، که ازلحاظ مالی موفق خواهید شد، که هر مرحله ضروری‌ای را طی می‌کنید و اینکه هرگز تسلیم نخواهید شد.
  • دائم به خود بگویید: من می‌توانم آن را انجام دهم. من می‌توانم آن را انجام دهم. من می‌توانم انجامش دهم و این را به یاد داشته باشید که: با قاطعیت عمل کن و نیروهای نهان به کمک شما خواهد آمد.
  • ویژگی‌های اصلی میلیونرهای خودساخته، آینده‌گرا است. آن‌ها به ۱۰ تا ۲۰ سال آینده فکر می‌کنند و همیشه وقتی‌که در حال گرفتن تصمیم‌های کوتاه‌مدت هستند، به درازمدت فکر می‌کنند. کلید دوم، هدف‌گرایی است.

افراد موفق یعنی میلیونرهای خودساخته، اهداف و برنامه‌های بسیار روشن و نوشته‌شده‌ای برای هر بخشی از زندگی مالی خوددارند، و شما نیز باید این‌گونه باشید. کلید سوم، نتیجه گرایی است. همیشه بر قسمت‌هایی متمرکز شوید که باارزش‌ترین نتایج را برای شما ممکن می‌کنند. و درنهایت، عمل‌گرایی است.

  • من زندگی خودم را با فقر شروع کردم و هیچ پولی نداشتم. از دبیرستان فارغ‌التحصیل نشدم. برای چندین سال به کارهای کارگری مشغول بودم. در طول این مدت چندین بار از کمک‌های دولت و بیمه‌ی بیکاری استفاده کردم. من در اتومبیلم زندگی می‌کردم.
  • افراد موفق همگی ویژگی‌های مشترکی دارند. همه‌ی آن‌ها راه‌های مشخصی برای دستیابی به اهدافشان دارند و هر آنچه آن‌ها می‌دانند قابل یادگیری است. بنابراین می‌توانید هر آنچه را که برای دستیابی به اهدافی که مشخص کردید را یاد بگیرید.
  • یک قانون برای شما: اگر شما همان کاری را که افراد موفق، در اینجا منظور میلیونرها هستند، انجام داده‌اند را انجام دهید، تا زمانی که به این کار ادامه می‌دهید هیچ‌چیزی نمی‌تواند جلودار شما برای گرفتن همان نتایج باشد. گرچه عکس آن نیز صادق است.

خواندن خلاصه کتاب درآمد میلیونی احتمالا شما را مصمم برای ثروتمند شدن می کند. اما شیوه این کار بسیار مهم است بنابراین توصیه میکنم کتاب صوتی درآمد میلیونی را هم اکنون در اپلیکیشن ذهن حتما گوش کنید و به کسانی که دوستشان دارید نیز توصیه کنید.

همچنین کتاب های دیگری مثل بیندیشید و ثروتمند شوید، قورباغه ات را ببوس، قورباغه را قورت بده و کتاب های پرفروش جهان در سال هال اخیر را می توانید در ذهن داشته باشید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید