خلاصه کتاب آیین دوست‌‌ یابی

کتاب آیین دوست یابی،
کتاب آیین دوست یابی،

فهرست مطالب

اگر به‌ذنبال کتابی موثر و مفید برای بهبود مهارت‌های برقراری ارتباط و دوستی هستید، کتاب آیین دوست یابی نوشته دیل کارنگی گزینه مناسبی برای شما است. برای آشنایی بیشتر و مطالعه خلاصه کتاب آیین دوست یابی با ما در ادامه همراه باشید.

شناسنامه کتاب آیین دوست یابی

معرفی کتاب آیین دوست یابی

همه ما موقعیت‌هایی را در زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم که چالش‌هایی اساسی در روابط‌مان به حساب می‌آمده‌اند. اما نتوانسته‌ایم از پس مدیریت درست آن بربیاییم و خراب کرده‌ایم. یا دوست داشتیم با گروهی یا کسی ارتباط موثر و دوستانه برقرار کنیم، اما بلد نبودیم از کجا شروع کنیم.

واقعیت این است که برقراری ارتباط با دیگران، مهارتی مهم و ضروری برای ادامه حیات اجتماعی است.

شاید به نسل ما، در مدرسه و سایر محیط‌های آموزشی مهارت برقراری ارتباط و دوست‌یابی را آموزش نداده باشند. اما این مساله، از ما سلب مسئولیت نمی‌کند.

خلاصه کتاب آیین دوست‌‌ یابی می گوید که همه ما موظفیم به نوعی این مهارت را در خودمان تقویت کنیم تا حیات اجتماعی موفقی داشته ‌باشیم و درنهایت انسان شادتری باشیم. خواندن کتاب آیین دوست‌یابی اثر دیل کارنگی، یکی از گام‌های موثر در یادگیری و بهبود این مهارت ارتباطی است.

دیل کارنگی، سخنران و نویسنده متخصص در حوزه توسعه فردی، موفقیت و فروشندگی است. او سالها وقت خود را صرف بررسی روابط انسانی و موفقیت کرده است. کارنگی از اولین افرادی بود که به بحث روابط عمومی افراد موفق علاقه‌مند شد.

او با مطالعه دریافت که انسان‌هایی که در کسب‌وکارشان موفق هستند، لزوما متخصص نیستند. او اعتقاد داشت انسان‌هایی که روابط عمومی بالایی دارند، در حوزه کاری‌شان بسیار موفق‌تر از افرادی هستند که صرفا متخصص هستند.

 

هوش هیجانی

هوش هیجانی چیست و چه کاربردی در زندگی دارد؟

اکنون بخوانید

 

خلاصه کتاب آیین دوست‌‌ یابی اثر دیل کارنگی

خلاصه کتاب آیین دوست یابی،

کارنگی تمرکز اصلی خود را در نوشتن این کتاب، بر روابط انسان‌ها و مدیریت آن در زندگی قرار داده است. اینکه چطور بتوانیم دوستانی مطابق با ویژگی‌های شخصیتی خودمان پیدا کنیم و چگونه بتوانیم دوستان‌مان را کنارمان نگه داریم.

تا به امروز حدودا ۱۵ میلیون نسخه از این کتاب در سرتاسر جهان به فروش رفته است و با گذشت سالهای زیادی از نوشتن آن، هنوز هم یکی از مهمترین کتابهای حوزه توسعه فردی به حساب می‌آید.

فصل های کتاب آیین دوست یابی

کتاب آیین دوست‌‌ یابی ۶ سرفصل دارد و کارنگی در هر فصل آن به یکی از موضوعات بهبود روابط انسانی و مدیریت آن میپردازد. مباحث زیر در هر یک از فصل‌های شش گانه زیر مطرح شده‌اند:

فصل یک

کتاب آیین دوست‌‌یابی به اصول اساسی رفتار با مردم اختصاص دارد. او در این فصل، هرانچه که یک انسان باید در محیط زندگی اجتماعی خود برای رفتار با دیگران و تاثیر متقابل رفتارها با یکدیگر بداند را به شما آموزش می‌دهد.

فصل دوم

که احتمالا محبوب‌ترین فصل کتاب آیین دوست‌‌یابی می باشد، خواهید آموخت که چگونه محبوبیت کسب کنید. نحوه ارتباط عاطفی با دیگران و جلب نظر آنها، از جمله موضوعات این فصل است.

فصل سوم

کتاب به مدیریت روابط در شرایط خاص اختصاص پیدا کرده ‌است. این فصل، دوازده شیوه برای اینکه دیگران را با بخود همراه سازید نام دارد. دیل کارنگی این فصل را به سادگی و شیرینی نوشته است.

شما در این فصل با دوزاده داستان متفاوت از دوازده موقعیت خاص روبه‌رو خواهید شد و کارنگی به زیبایی از هر موقعیت خاص، یک نکته اساسی و مهم در محیط روابط انسانی به شما آموزش خواهد داد.

فصل چهارم

چالشی‌ترین فصل کتاب آیین دوست‌ یابی است. کارنگی در این فصل، به شما اموزش می‌دهد که شیوه صحیح مخالفت یا انتقاد از دیگران چگونه است. درواقع شما خواهید آموخت که چگونه بدون اینکه کسی را ناراحت یا آزرده‌خاطر کنید، در جریانی خلاف جهت جریان‌شان شنا کنید.

البته کارنگی به شدت با انتقاد مخالف است. اما نمی‌توان انتقاد کردن را از روابط انسانی و کاری حذف کرد. پس باید شیوه صحیح مدیریت آن را آموخت.

فصل پنجم و ششم

آیین دوست‌یابی، به مدیریت و تاثیرگذاری بر روابط شخصی افراد و بهبود روابط عاطفی انها اختصاص دارد. در این دو فصل، راهکارهایی ساده اما بسیار پرکاربرد برای بهبود روابط شخصی خواهید آموخت.خواندن مقاله چقدر در مورد نحوه استفاده از مهارت دیدگاه گیری برای موفقیت در کار میدانید؟ نیز قطعا در این را به شما کمک خواهد کرد.

چرا باید کتاب آیین دوست‌ یابی را بخوانیم؟

حقیقت تلخ عصر ما دوری روزافزون انسان‌ها از یکدیگر است. بااینکه اینترنت و دنیای مجازی برقراری ارتباط با یکدیگر را ساده‌تر کرده ‌است، اما از ما فرصت در کنار هم بودن و لمس روابط حقیقی را گرفته‌ است.

بسیاری از ما با کاهش میزان روابط حقیقی، برقراری ارتباط صحیح و موثر را از یاد برده‌ایم. این کتاب به ما فرصت بازنگری در روابط‌مان و بهبود بخش عظیمی از آن را می‌بخشد.

کتاب آیین دوست‌یابی نوشته دیل کارنگی، با کلماتی ساده و خودمانی، به شما رموز بسیار مهمی را در بهبود روابط انسانی می‌آموزد. شما با این کتاب یاد خواهید گرفت معجزه عشق را در زندگی‌تان جاری کنید و با جلب محبت اطرافیان انسان موثرتر و درنهایت شادتری باشید.

روایت‌های کتاب بسیار جذاب و آموزنده هستند و شما را خسته نخواهند کرد. ختم کلام اینکه فکر نخواهید کرد با یک کتاب روانشناسی خشک و خسته‌کننده طرف هستید که باید تا آخرین صفحه‌اش را تحمل کنید. بلکه با اشتیاق تا انتهای آن را خواهید خواند.

 

خصوصیات دوست خوب چیست؟

با ۱۴ ویژگی دوست خوب آشنا شوید

اکنون بخوانید

 

قسمت‌هایی از کتاب آیین دوست‌ یابی دیل کارنگی

کتاب آیین دوست‌یابی دیل کارنگیحقیقت این است که همه کسانی که با آنها روبرو می شوید تصوربالایی از خود دارند و دوست دارند در نظر خود آدمهای فداکار و خوب و غیرخودخواه باشند. جی. پیرپونت مورگان دریکی از مقالات تحلیلی خود می نویسد: « هر شخص معمولا برای کاری که انجام می دهد دو دلیل دارد: یکی که بنظر خوب می آید و یکی که واقعی است.»

توماس در این مورد می گوید: تجربه به من آموخته است که وقتی نتوانیم هیچ اطلاعاتی در مورد مشتری داشته باشیم، بهتر آنست که مبنا را بر این فرض بگذاریم که او آدمی صادق، درستکار و آماده برای پرداخت دیون خود می باشد؛ “البته چنانچه بتوان او را متقاعد کرد که این دیون درست هستند. “.بعبارت دیگر همه مردم خواهان انجام تعهداتشان و صادق هستند.

هنگام صحبت با مردم، صحبت را با چیزهایی که در مورد آنها اختلاف نظر دارید آغاز نکنید. همراه با تاکید و حفظ تاکید باچیزهایی شروع کنید که بر سر آنها با هم توافق دارید. در صورت انتقاد تاکید کنیدکه هردو خواهان یک نتیجه هستید و این که تنها اختلافاتشان بر سر روشها است نه هدف.

یک سخنران ماهر سعی می کند در آغاز سخنرانی تعدادی جواب مثبت دریافت کند. این امر موجب می شود فرایند روانی شنونده ها در جهت مثبت حرکت کند. این روش یعنی دریافت پاسخهای مثبت روشی بسیار ساده است ولی در کمال حیرت می بینیم که اصلا مورد توجه قرار نمیگیرد.

سقراط یکی از بزرگترین فلاسفه جهان است. او کاری کرد که معدود مردانی در طول تاریخ قادر به انجام آن بودند. او مسیر تفکر انسان را عوض کرد و اکنون ۲۵ قرن بعد از مرگش او به عنوان داناترین انسان عادی که بر افکار جهانیان تاثیر گذار بوده شناخته میشود. چینی ها ضرب المثلی دارند که حاوی قرنها دانش شرق است:« آن که آرام می رود بسیار می رود.»

درباره دیل کارنگی؛ نویسنده کتاب آیین دوست یابی

دیل کارنگی نوینسده معروف کتابهای خودیاری در ۲۴ نوامبر ۱۹۸۸ در میزوری  ایالات متحده آمریکا متولد شد. او در سال‌های ابتدایی جوانی برای یادگیری فنون آموزش و آموزگاری وارد کالج وارنزبرگ همین ایالت شد و درنهایت راه خود برای یادگیری رشته هنر تغییر داد.

او پس از مدتی به نوشتن کتاب و عقاید خود رو آورد؛ کاری که شهرتی مثال زدنی را به کارنگی هدیه داد.

از این نویسنده کتاب‌های زیادی به جا مانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به آیین زندگی، آیین دوست یابی، آیین سخنرانی، هنر تکلم عمومی، تکلم عامیانه، لینکلن ناشناخته، واقعیت‌های ناشنیده افراد معروف، پنج دقیقه بیوگرافی، چگونه از نگرانی دست برداریم و زندگی کنیم؟، تراتژدی فرزانگی دوران‌ها، راه ساده و سریع برای تاثیر سخن اشاره کرد.

کارنگی در یکم نوامبر ۱۹۵۵ در فارست هیلز چشم از جهان فروبست.

دانلود خلاصه کتاب آیین دوست یابی

اگر شما هم علاقه دارید که کتاب آیین دوست‌یابی را بخوانید و وقت چندانی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد ما برای شما مطالعه خلاصه کتاب آیین دوست‌یابی است که ما در اپلیکیشن ذهن امکان دانلود آن را برای شما فراهم کرده‌ایم.

ما در وبسایت ذهن مجموعه‌ای از میکروبوک یا خلاصه کتاب را از بهترین و به‌روزترین آثار دنیا گردآوری کرده‌ایم و شما این امکان را خواهید داشت که از نسخه صوتی آنها بهره‌مند شوید. شما می‌توانید برای دانلود اپلیکیشن ذهن و عضویت در آن روی لینک زیر کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید