تمرین‌های تقویت ذهن؛ چگونه مغز و حافظه خود را به چالش بکشیم؟

تمرین‌های تقویت ذهن

فهرست مطالب

تمرین‌های تقویت ذهن، راه‌هایی عالی برای پشتیبانی از عملکرد ذهنی و تقویت حافظه در طول زندگی است. ورزش کردن مغز به همان اندازه ورزش کردن بدن مهم است. این می‌تواند سرگرم کننده نیز باشد! اگر بدانید باید چه نوع تمرین‌های را برای خود اتخاذ کنید. به طور کلی، ذهنیت قوی می‌تواند به موفقیت شما در زندگی کمک شایانی کنید، حتی در زمان پیری نیز از ایجاد آلزایمر و فراموشی جلوگیری می‌کرد؛ با ذهن همراه باشید.

بهترین تمرین‌های تقویت ذهن

در زیر چندین تمرین برای تقویت ذهن آورده شده‌اند:

خود را به یادگیری‌های جدید عادت دهید

۱۵ دقیقه در روز را برای یادگیری چیزهای جدیدی اختصاص دهید. انیشتین گفت: «اگر کسی روزانه ۱۵ دقیقه را صرف یادگیری چیز جدید کند، در یک سال یک متخصص خواهد بود!» برای این کار با یک ثبت نام در یک کلاس شروع کنید. کلاس رقص، شطرنج، تای چی، یوگا یا مجسمه سازی را امتحان کنید. والدین، ​​برای تقویت ذهن خود فرزندان خخود می‌توانند بازی‌های آموزشی را برای آنها ترتیب دهند. به طور کلِی، یادگیری چیزهای جدید به پیشرفت، چابکی و هماهنگی بهتر فکر و مغز کمک می‌کند.

مهارت‌های خود را بهبود بخشید

برخی از تحریکات ذهنی تا زمانی که می‌خواهید مهارت‌ها و دانش پایه خود را گسترش دهید، مورد نیاز است. تمرین‌های تقویت ذهن مانند باغبانی، خیاطی، مطالعه، نقاشی و انجام پازل‌های جدول کلمات متقاطع دارای ارزش هستند. اما مهم است خود را تحت فشار قرار دهید تا تکنیک‌های مختلف باغبانی و الگوهای خیاطی پیچیده را انجام دهید تا مهارت خود را بیشتر کنید. همچنین کتاب‌های نویسندگان جدید را در موضوعات متنوع بخوانید، یک تکنیک نقاشی جدید بیاموزید و حتی سودکو حل کنید. فشار آوردن به مغز به سالم ماندن و تقویت ذهن کمک می‌کند.

تماشای تلویزیون را برای خود محدود کنید

در مطالعه‌ای که در ژورنال Pediatrics منتشر شد، گزارش شده است که به ازای هر ساعت در روز تماشای تلویزیون، ۱۰ درصد احتمال ابتلای به اختلال کمبود توجه (ADD) افزایش می‌یابد. این بدان معنا است که اگر کودک پنج ساعت در روز تلویزیون تماشا کند، ۵۰ درصد احتمال ابتلا به ADD را افرایش می‌یابد. تماشای تلویزیون معمولاً یک فعالیت «بدون مغز» است. برای عادلانه بودن، اکثر مطالعات مشخص نکردند که تماشای برنامه‌هایی که به شما چیزی یاد می‌دهند تأثیر مشابهی با برنامه‌های سرگرمی دارند، نمایش های واقعیت یا ورزش دارد. من گمان می کنم که برنامه های تلویزیونی بدون مغز مشکل اصلی است.

بازی‌های ویدیویی را محدود کنید

بازی‌های ویدیویی اکشن با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری از مغز که به جریان خون و الگوهای فعالیت نگاه می‌کنند، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بازی‌های ویدئویی در منطقه‌ای از مغز به نام گانگلیون پایه، یکی از مراکز تفریحی مغز کار می‌کنند. در حقیقت، این همان قسمت از مغز است که وقتی محققان به فرد کوکائین تزریق می‌کنند، فعال می‌شود! تجربه من با بیماران و یکی از فرزندان خودم این است که آنها تمایل دارند ساعت‌ها بازی کنند، این کار باعث خراب شدن فعالیت مدرسه، کار و زمان اجتماعی آنها می شود. امروزه، حتی برخی بزرگسالان نیز به بازی‌های کامپیوتری اعتیاد دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید